Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #1 Skrevet 3. mai 2021 Dersom vi kjøper oss småbruk, og ikke har tenkt å drive gårdsdrift, er det mulig å leie ut jordene som tilhører gården til en bonde som bor i nærheten? Anonymkode: e7a0b...999
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #2 Skrevet 3. mai 2021 Det går veldig bra vil eg tru. Men kvifor vil du kjøpe småbruk viss du skal leige ut jorda? Anonymkode: 37e68...803
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #3 Skrevet 3. mai 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det går veldig bra vil eg tru. Men kvifor vil du kjøpe småbruk viss du skal leige ut jorda? Anonymkode: 37e68...803 Fordi jeg ønsker meg det store huset, den fantastiske hagen og låven til å ha hester i. Er ikke så veldig interessert i å drive jordene. Anonymkode: e7a0b...999
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #4 Skrevet 3. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Fordi jeg ønsker meg det store huset, den fantastiske hagen og låven til å ha hester i. Er ikke så veldig interessert i å drive jordene. Anonymkode: e7a0b...999 Det er berre å høyre med bøndene rundt, heilt sikkert nokon som vil leige jord. Vi må jo produsere meir og meir for kvart år for å ha til salt i maten... Anonymkode: 37e68...803
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #5 Skrevet 3. mai 2021 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Fordi jeg ønsker meg det store huset, den fantastiske hagen og låven til å ha hester i. Er ikke så veldig interessert i å drive jordene. Anonymkode: e7a0b...999 Hva skal du fôre hestene dine med, da? Anonymkode: 8cf81...394
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #6 Skrevet 3. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hva skal du fôre hestene dine med, da? Anonymkode: 8cf81...394 Kjærlighet og luft. Anonymkode: 090a4...4cd
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #7 Skrevet 3. mai 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Hva skal du fôre hestene dine med, da? Anonymkode: 8cf81...394 Viss ein ikkje har utstyr og kunnskap til å drive jorda vil det nok absolutt lønne seg å kjøpe foret uansett framfor å kjøpe seg utstyr og bruke massevis av tid og krefter på å drive jord sjølv. Men eg ville halde att litt jord til beiting då!! Om det ikkje er eigne beiteoråde på småbruket. Anonymkode: 37e68...803
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 3. mai 2021 #8 Skrevet 3. mai 2021 Ikke noe problem. Det har jeg gjort bare for å få jordene drevet👍 grei avtale og jordene blir holdt i orden😊
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #9 Skrevet 3. mai 2021 Hvis gården er over en viss størrelse krever det konsesjon for å få kjøpt. Da vil du måtte presentere en plan for hvordan du skal drive gården og at driftsformen kan finansiere prisen du betaler for gården. Det kan også være odel på gården. Da kan de som har odel kreve gården overført tilseg for odelstakst også om du har betalt mer. Anonymkode: 2bd03...999
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #10 Skrevet 3. mai 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Viss ein ikkje har utstyr og kunnskap til å drive jorda vil det nok absolutt lønne seg å kjøpe foret uansett framfor å kjøpe seg utstyr og bruke massevis av tid og krefter på å drive jord sjølv. Men eg ville halde att litt jord til beiting då!! Om det ikkje er eigne beiteoråde på småbruket. Anonymkode: 37e68...803 Du har nok rett. Jeg er oppvokst på gård, og tenker ikke alltid på at noen ikke kan å drive gassproduksjon! Korttenkt av meg. Er jorda av litt størrelse, har god jord og ikke er for bratt, så er det helt sikkert en nabo som vil drive den. Men ikke forvent at å leie ut jorda er spesielt inntektsgivende. Det er overskudd av dyrket mark i Norge i dag, og færre og færre bønder for hver eneste dag. Anonymkode: 8cf81...394
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #11 Skrevet 3. mai 2021 Vi leier ut og kjøper høyet billig 😊 funker kjempefint! Anonymkode: a7d32...81f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå