Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #1 Skrevet 3. mai 2021 Vi har ansatt en ny vikar. Skulle begynne Mandag for 1 uke siden. Men hun var syk, hadde feber. Negativ korona test. Borte hele forrige uke. Kom ikke i dag. Ringte og sa at hun følte at hun fortsatt hadde feber. Spurte om hun hadde vært til legen. Det hadde hun. Tok crp, men ingen utslag på den. Nå har hun vært dårlig i 10 dager. Er det rart at hun er syk så lenge og at legen ikke finner noe? Grunnen til at jeg lurer er at min svigerinne har brukt henne som vikar før og da var hun mye borte fra jobb. Sjefen min vil fortsatt bruke henne når hun er frisk. Bør jeg nevne for henne hva min svigerinne sa? Anonymkode: 1da8e...461
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #2 Skrevet 3. mai 2021 Jeg har hatt feber i over en måned flere ganger. Ene gangen var det et virus fra mat i Asia. Flere andre ganger har det vært lymfeknuter som har slått seg vrange. Er det ikke Corona bør hun tilbake igjen på jobb og heller få tatt noen utvidede tester. Anonymkode: b1f66...953
Optatium Skrevet 3. mai 2021 #3 Skrevet 3. mai 2021 Men herlighet, det er da ikke uvanlig å ha feber i en uke eller mer ved virusinfeksjon. Og virus slår ikke ut på crp.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #4 Skrevet 3. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Vi har ansatt en ny vikar. Skulle begynne Mandag for 1 uke siden. Men hun var syk, hadde feber. Negativ korona test. Borte hele forrige uke. Kom ikke i dag. Ringte og sa at hun følte at hun fortsatt hadde feber. Spurte om hun hadde vært til legen. Det hadde hun. Tok crp, men ingen utslag på den. Nå har hun vært dårlig i 10 dager. Er det rart at hun er syk så lenge og at legen ikke finner noe? Grunnen til at jeg lurer er at min svigerinne har brukt henne som vikar før og da var hun mye borte fra jobb. Sjefen min vil fortsatt bruke henne når hun er frisk. Bør jeg nevne for henne hva min svigerinne sa? Anonymkode: 1da8e...461 Hvis hun har en vane for å være mye borte så hadde jeg sagt det til sjefen. Anonymkode: 94aa3...f9e
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #5 Skrevet 3. mai 2021 Sønnen min hadde feber ti dager i høst. Legen fant ingenting. Anonymkode: 93f13...d46
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #6 Skrevet 3. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Vi har ansatt en ny vikar. Skulle begynne Mandag for 1 uke siden. Men hun var syk, hadde feber. Negativ korona test. Borte hele forrige uke. Kom ikke i dag. Ringte og sa at hun følte at hun fortsatt hadde feber. Spurte om hun hadde vært til legen. Det hadde hun. Tok crp, men ingen utslag på den. Nå har hun vært dårlig i 10 dager. Er det rart at hun er syk så lenge og at legen ikke finner noe? Grunnen til at jeg lurer er at min svigerinne har brukt henne som vikar før og da var hun mye borte fra jobb. Sjefen min vil fortsatt bruke henne når hun er frisk. Bør jeg nevne for henne hva min svigerinne sa? Anonymkode: 1da8e...461 Høres ut som en meget ustabil arbeidstaker!! Ikke noen jeg ville ha ansatt. Anonymkode: 41d6b...da0
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #7 Skrevet 3. mai 2021 Jeg hadde sagt ifra til min sjef, for det hadde gått utover meg om hun kommer til å bli mye borte fra jobb fremover. Slik som idag var en av våre «faste syke» syk igjen, og uten en vikar å oppdrive fikk jeg en veldig hektisk dag på jobb. Jeg syns deg er helt greit å være syk, det er vi alle i perioder, men noen er desverre veldig mye borte. Anonymkode: 62961...a06
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #8 Skrevet 3. mai 2021 Noen klarer å få feber av den noe utbredte sykdommen kronisk viljevondt. Anonymkode: 7247b...823
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2021 #9 Skrevet 4. mai 2021 Infeksjoner slår ut på crp. Har man feber fjør det i hvert fall det. Normal crp er lav, virusinfeksjoner litt høyere. Bakterieinfeksjoner pleier å gi utslag i høy crp. Kanskje hun føler at hun har feber, men ikke egentlig har det? Anonymkode: 01a4a...bac
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #10 Skrevet 5. mai 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Infeksjoner slår ut på crp. Har man feber fjør det i hvert fall det. Normal crp er lav, virusinfeksjoner litt høyere. Bakterieinfeksjoner pleier å gi utslag i høy crp. Kanskje hun føler at hun har feber, men ikke egentlig har det? Anonymkode: 01a4a...bac Virus slår ikke ut på crp. Anonymkode: 40835...afa
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #11 Skrevet 5. mai 2021 Kjenner ei som fikk feber av "ingenting", bare gå en tur ga forhøyet temperatur. Hun var helt fortvilet og visste ikke hva hun skulle gjøre. Etter flere mnd fikk hun påvist borrelia og er idag ufør pga det... Så joda, det går an at legen ikke finner noe med en gang Anonymkode: 6be29...a4e
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #12 Skrevet 5. mai 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Infeksjoner slår ut på crp. Har man feber fjør det i hvert fall det. Normal crp er lav, virusinfeksjoner litt høyere. Bakterieinfeksjoner pleier å gi utslag i høy crp. Kanskje hun føler at hun har feber, men ikke egentlig har det? Anonymkode: 01a4a...bac Ikke nødvendigvis. Anonym bruker skrev (2 timer siden): Virus slår ikke ut på crp. Anonymkode: 40835...afa Feil. Virus kan godt slå ut på CRP. Anonymkode: 74e6c...ada
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå