GÃ¥ til innhold

Tips om skattefusk her.. (elektronisk og anonymt)😀

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger ved link

https://www.skatteetaten.no/tipsoss/

Jeg tipset akkurat selv om en som leier ut en garasje i dårlig forfatning uten rømminingsveier. Det bor en psykisk syk kvinne der, hun betaler dyrt. Noen andre i hovedhuset betaler for hennes strøm, det tipset tidligere leieboer meg om. Nåværende leieboere vet nok ikke om det. Vi har tipset om det før, men eier har fått beskjed å flyttet ut damen i garasjen før tilsyn. Håper det skjer noe snart før noen brenner inne.

tips du også. Fort og enkelt.

Anonymkode: 6e763...b6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel andre etater du bør tipse enn skatteetaten?? Trodde ikke det var rett sted for brannfare..

Anonymkode: 570ff...2cb

Skrevet

Er du redd for brannsikkerheten kontakter du brannvesenet.

Anonymkode: 76b35...f61

Skrevet

Du får altså så mye glede av å melde andre mennesker at du vil dele her? Ok.

Anonymkode: b644d...451

Skrevet

Det er da ikke skattefusk å leie ut garasjen...

Om den ikke er godkjent som boenhet og du er bekymret for brann ringer du brannvesenet.

Anonymkode: 1788a...1cb

Skrevet

Her hadde jeg kontaktet både brannvesen, politi og kommunelegen.

Bra du også meldte om skattefusk, HI. Men jeg håper du også melder fra til brannvesenet og kommunelegen og helst politi også, for den som bor der blir utnyttet og er tydeligvis ikke i stand til å vurdere egen sikkerhet.

Anonymkode: ab2ff...2d7

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Det er da ikke skattefusk å leie ut garasjen...

Om den ikke er godkjent som boenhet og du er bekymret for brann ringer du brannvesenet.

Det sto at det er skattefusk. «Tips om ulovlig utleie» var en av punktene man kunne ha ved å melde her.

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Her hadde jeg kontaktet både brannvesen, politi og kommunelegen.

Bra du også meldte om skattefusk, HI. Men jeg håper du også melder fra til brannvesenet og kommunelegen og helst politi også, for den som bor der blir utnyttet og er tydeligvis ikke i stand til å vurdere egen sikkerhet.

Anonymkode: ab2ff...2d7

Dette må jeg sette meg inn i. Finnes det ett eget sted jeg melder i fra når jeg melder til brannvesenet? Må Google litt.

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Du får altså så mye glede av å melde andre mennesker at du vil dele her? Ok.

Anonymkode: b644d...451

Ja, vil tipse om at det kan gjøres elektronisk. Sist måtte jeg ringe, maile og styre. Det skjedde ikke en dritt da. Eller, de kommer på vasket tilsyn.

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det sto at det er skattefusk. «Tips om ulovlig utleie» var en av punktene man kunne ha ved å melde her.

hi

Ja, men å leie ut en garasje er skattefritt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Ja, men å leie ut en garasje er skattefritt. 

Er det? NÃ¥r han ikke engang bor i hovedhuset? Ã… garasjen er ikke godkjent for utleie?

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Er det? NÃ¥r han ikke engang bor i hovedhuset? Ã… garasjen er ikke godkjent for utleie?

hi

Om han ikke bor i hovedhuset og leier ut det også er det skattepliktig, men du vet vel ikke om han betaler skatt?

Det du vet et at enheten ikke er godkjent for utleie og ikke har rømningsveier, da er det ikke skatteetaten sin oppgave å ta tak i dette men f.eks brannvesenet 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Om han ikke bor i hovedhuset og leier ut det også er det skattepliktig, men du vet vel ikke om han betaler skatt?

Det du vet et at enheten ikke er godkjent for utleie og ikke har rømningsveier, da er det ikke skatteetaten sin oppgave å ta tak i dette men f.eks brannvesenet 

Jeg antar han betaler skatt av hovedhuset, men aldri si aldri. Han er lur han her, vært endel i media. Han står registrert med bostedsadresse her, sikkert 10 år siden minst han bodde her. Så mulig har leier ut alle tre boenhetene uten å skatte, fire på det meste.

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...