Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #1 Skrevet 3. mai 2021 Jeg leier og har per i dag ikke funnet egnet bolig. Må jeg da vente med å søke? Vil jo ha alt klart til en bolig dukker opp. Kan jo ikke gå på visning, og så søke. Da mister jeg jo alle muligheter som dukker opp. Hvordan er gangen i dette? Kan jeg søke nå, få innvilget, og ikke kjøpe bolig før om feks 6 mnd? Anonymkode: df78e...3ce
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 3. mai 2021 #2 Skrevet 3. mai 2021 Jeg tror du må ha en konkret bolig du kan søke om startlån til.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #3 Skrevet 3. mai 2021 Ring husbanken/kommunen og spør Anonymkode: bace4...05d
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #4 Skrevet 3. mai 2021 Litt ulik praksis fra kommune til kommune, men du skal kunne få finansieringsbevis for 3/6 mnd i slengen. Finn noe som er ca det du ser for deg prismessig og søk, be om finansieringsbevis. Og ha dialog når du finner noe! lykke til! - Husbankansatt Anonymkode: 33797...f36
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #5 Skrevet 3. mai 2021 Takk! Vet hva jeg ser etter, men en av leilighetene der må komme for salg så klart er bare redd for å gå glipp av noe dersom det plutselig kommer en for salg og jeg ikke har finansiering i orden. Sjekker med min kommune, håper de evt gir finansieringsbevis for noen mnd frem i tid så jeg er klar når noe kommer Anonymkode: df78e...3ce
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #6 Skrevet 3. mai 2021 Jeg søkte og la ved Finn-kode (det var et alternativ) fikk svar etter 2 dager at det var 4.mnd behandlingstid.... så det er bare å vente med å lete for min del Anonymkode: acbdc...ae8
Tonita Skrevet 3. mai 2021 #7 Skrevet 3. mai 2021 Du må ikke ha en konkret bolig nei. Jeg fikk innvilget lån i februar og fant ikke egnet bolig før oktober. Det eneste minuset er at pengene ikke er satt av til deg og dermed kan du risikere at potten er tom ved slutten av året. Boligen jeg kjøpte kostet 160000 mer enn jeg først fikk innvilget så jeg måtte kontakte banken og sjekke om det var mulighet for å låne ekstra. Det var ikke noe problem. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå