Gå til innhold

Jenter, pubertet, hårvekst og mensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med jenter som har fått mensen, hvor lenge etter de fikk hårvekst på underlivet fikk de mensen?

Anonymkode: 4ae63...cdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har to jenter som er veldig forskjellige.

Nå vet jeg ikke eksakt når de begynte å få hårvekst da, men eldste datteren har hatt hårvekst i flere år og har ikke fått mens enda, hun er 13 år.

Yngste har ikke noe særlig hårvekst enda, men fikk mensen i vinter, hun er 12 år.

Anonymkode: 17f6b...d7c

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Har to jenter som er veldig forskjellige.

Nå vet jeg ikke eksakt når de begynte å få hårvekst da, men eldste datteren har hatt hårvekst i flere år og har ikke fått mens enda, hun er 13 år.

Yngste har ikke noe særlig hårvekst enda, men fikk mensen i vinter, hun er 12 år.

Anonymkode: 17f6b...d7c

Tusen takk.

Jentungen spurte her i går om hvorfor gutter har boksere og jenter slike andre truser.
Hun har 2 brødre så har jo sett hvilken type truser de har.
Forklarte at det var fordi gutter hadde mer ting de skulle ha plass til inni trusen, og spurte i samme slangen om det var noen grunn til at hun lurte på det.
Hun svarte at hun har fått hår der og det klør i trusekanten.

Jeg skal prøve å få tak i jente boksere til henne.

Syns egentlig det er alt for tidlig, hun ble 9 år nå i desember og håper mensen lar vente på seg.

Fordele med at hun spurte om det med truser var at det hele endte opp med en naturlig prat om pubertet, hva som skjer med kroppen hennes, hvorfor jenter får mensen og så videre på hennes premisser.

HI 

Skrevet

Datteren min er 15 år, har hatt masse hår lenge, men fikk mensen for en måned siden. 

Anonymkode: daab7...47d

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Datteren min er 15 år, har hatt masse hår lenge, men fikk mensen for en måned siden. 

Anonymkode: daab7...47d

Tusen takk

HI

Skrevet

Jenter var tydeligvis en del større før i tiden, når de fikk... "the curse" (som de kalte det den gang da) første gang.

Anonymkode: 41e77...bed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...