Anonym bruker Skrevet 4. mai 2021 #76 Skrevet 4. mai 2021 gale damen skrev (3 minutter siden): Det er klart at den lukter. Det betyr ikke at den lukter vondt. Mangler du litt grunnforståelse av verden rundt deg? Selv om du ikke synes den lukter vondt, er det ikke sikkert at andre ønsker å lukte utflod, mens, svette og andre "nydelige" kroppslukter fra deg. Anonymkode: 61973...001
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2021 #77 Skrevet 4. mai 2021 Herregud, 4 sider med krangling om skyllemiddel av alle ting. Folk her inne er sprø. Anonymkode: d121e...1a5
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2021 #78 Skrevet 4. mai 2021 Jeg kjenner ikke til at tøymyknere skal inneholde mikroplast, men tenker uansett at det er unødvendig om miljøskadelig. En ting er at stoffene blir skylt ut, men de skal også produseres, emballeres og fraktes. Emballasjen skal senere gjenvinnes eller brytes ned. Tøymykner er et typisk eksempel på kunstig behov. Anonymkode: a46af...9f5
Bondejenta&lillegutt Skrevet 4. mai 2021 #79 Skrevet 4. mai 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Men hvordan kan det lukte når det er tilnærmet parfymefritt? Jeg kjenner at om det skulle plage noen, så er det meg faktisk revnende likegyldig. Her inne er det mange som blir plaget av de utroligste ting, at jeg bruker skyllemiddel er faktisk bare noe folk får finne seg i Anonymkode: 5e609...d5b Er ikke noe som er tilnærmet parfymefritt, at det ikke lukter like sterkt som mange andre betyr ikke at det ikke er en tydelig lukt av det.. Men hva du gjør er helt opp til deg, jeg skal ikke prøve omvende deg, men bare informerer om at det som du tenker er nærmest luktfritt er ikke det 😉
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2021 #80 Skrevet 4. mai 2021 Bondejenta&lillegutt skrev (5 minutter siden): Er ikke noe som er tilnærmet parfymefritt, at det ikke lukter like sterkt som mange andre betyr ikke at det ikke er en tydelig lukt av det.. Men hva du gjør er helt opp til deg, jeg skal ikke prøve omvende deg, men bare informerer om at det som du tenker er nærmest luktfritt er ikke det 😉 Jeg tenker at du er unormalt opptatt av lukter? Anonymkode: 5e609...d5b
Bondejenta&lillegutt Skrevet 4. mai 2021 #81 Skrevet 4. mai 2021 Vel, jeg har sterk allergi, får ulidelig hodepine og veldig nyse anfall om jeg er inne hos noen over lengre tid, og sover jeg i seng eller tørker meg i et håndkle som er vasket enten med parfymert vaskemiddel eller parfymert skyllemiddel så får jeg voldsomt utslett som ikke går vekk på en dag, så ja er vel opptatt av å unngå dette 😉 når vi skal til svigerinnen må jeg ha med medisiner 😑 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg tenker at du er unormalt opptatt av lukter? Anonymkode: 5e609...d5b
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2021 #82 Skrevet 4. mai 2021 gale damen skrev (4 timer siden): Kjære vene, alt har da lukt! God, vond, svak, sterk. Om nesene dere er så ødelagte og hjernene så råtne av all den syntetiske parfymen at dere ikke engang klarer å forstå at alt har lukt, ja da gir jeg meg. Alt har jo ikke lukt 🤣 Hbis du mener parfymefritt vaskemiddel og tøymykner stinker, da tror jeg du må sjekke speilet om du er blodhund. Det gir ingen lukt i klær. Hva vasker du klær med da? Vann? Ellers stinker vel dine klær også? 🤣 Anonymkode: 6183b...2c2
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2021 #83 Skrevet 4. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Herregud, 4 sider med krangling om skyllemiddel av alle ting. Folk her inne er sprø. Anonymkode: d121e...1a5 Unnskyld, det er min feil som lagde en tråd hvor jeg spurte istedenfor å ødelegge en annen tråd. Jeg var bare nysgjerrig. Lukter er det alltid delte meninger om. Var ting som ødelegging av klær og slikt som ble sagt på første side jeg lurte på HI Anonymkode: 26f67...6d5
gale damen Skrevet 5. mai 2021 #84 Skrevet 5. mai 2021 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Alt har jo ikke lukt 🤣 Hbis du mener parfymefritt vaskemiddel og tøymykner stinker, da tror jeg du må sjekke speilet om du er blodhund. Det gir ingen lukt i klær. Hva vasker du klær med da? Vann? Ellers stinker vel dine klær også? 🤣 Anonymkode: 6183b...2c2 Jeg har aldri påstått at parfymefritt vaskemiddel stinker, men at det har lukt. Lukt og stank er ikke det samme. Tøymykner er en uting i seg selv, og jeg sier at tøymykner med parfyme stinker. Klær vaskes med vaskemiddel her som hos de fleste andre. Jeg har vanskelig for å begripe at leseforståelsen er så dårlig blant allmuen, all den tid de fleste her inne påstår å ha gått på skole.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #85 Skrevet 5. mai 2021 Anonym bruker skrev (På 4.5.2021 den 11.12): Altså, der er jo dere antiskyllemiddelfolk som kommer og sier at alle som bruker skyllemiddel stinker. Det er dere som angriper. Hvorfor så himla stort behov for å angripe? Anonymkode: 6183b...2c2 Angripe? Nå må du lugna ner. Vi er mange som synes tøymykner stinker. Det betyr ikke at vi hater folk som bruker tøymykner og ønsker dem dit pepperen gror. Det betyr ganske enkelt at vi synes tøymykner lukter dritt. Det er liksom ikke noe vi lan noe for, vi kan ikke overstyre luktesansen vår ved bruk av vilje liksom. Det er sikker ting du synes lukter vondt og? Røyklukt? Svettelukt? Lukt av mugg? Lukten av enkelte parfymer? Synes du selv du er et hatefullt menneske fordi du misliker disse luktene? Anonymkode: a2909...068
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #86 Skrevet 5. mai 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Angripe? Nå må du lugna ner. Vi er mange som synes tøymykner stinker. Det betyr ikke at vi hater folk som bruker tøymykner og ønsker dem dit pepperen gror. Det betyr ganske enkelt at vi synes tøymykner lukter dritt. Det er liksom ikke noe vi lan noe for, vi kan ikke overstyre luktesansen vår ved bruk av vilje liksom. Det er sikker ting du synes lukter vondt og? Røyklukt? Svettelukt? Lukt av mugg? Lukten av enkelte parfymer? Synes du selv du er et hatefullt menneske fordi du misliker disse luktene? Anonymkode: a2909...068 Jeg synes at lukten av uvasket kropp lukter. Så dere som kun vasker kroppen med vann uten såpe, lukter vondt for oss som bruker det. Anonymkode: 61973...001
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #87 Skrevet 5. mai 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Riktig det, både skyllemiddel, vaskemiddel og (overdreven) parfyme kan stinke. Irriterer det deg? Anonymkode: a2909...068 Og såpe lukter også. Det vil si at de som reagerer veldig sterkt på lukter av vaskemidler, parfyme osv, også reagerer på lukt av deodorant, dusjsåpe og shampo. Så de vasker altså kroppen sin med vann. Ellers hadde de syntes at de selv stinker, og ble kvalt av lukten. Anonymkode: 61973...001
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #88 Skrevet 5. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Og såpe lukter også. Det vil si at de som reagerer veldig sterkt på lukter av vaskemidler, parfyme osv, også reagerer på lukt av deodorant, dusjsåpe og shampo. Så de vasker altså kroppen sin med vann. Ellers hadde de syntes at de selv stinker, og ble kvalt av lukten. Anonymkode: 61973...001 Det finnes deodoranter, såper og sjampoer som lukter dritt ja, men det betyr jo ikke at man MÅ velge disse. Det finnes mange uparfymerte produkter. Så du kan prøve så mye du vil å overbevise om at alle som synes tøymykner lukter dritt selv ikke bruker såpe og sjampo, men det blir bare patetisk. Fascinerende hvor snurt man kan bli over noe så banalt som tøymykner! Anonymkode: a2909...068
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #89 Skrevet 5. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det finnes deodoranter, såper og sjampoer som lukter dritt ja, men det betyr jo ikke at man MÅ velge disse. Det finnes mange uparfymerte produkter. Så du kan prøve så mye du vil å overbevise om at alle som synes tøymykner lukter dritt selv ikke bruker såpe og sjampo, men det blir bare patetisk. Fascinerende hvor snurt man kan bli over noe så banalt som tøymykner! Anonymkode: a2909...068 Men hvordan kan dere lukte at det er tøymykner, og ikke sjampo, dusjsåpe eller deodorant? Det finnes en myriade av lukter i alle disse midlene. Anonymkode: 61973...001
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #90 Skrevet 5. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men hvordan kan dere lukte at det er tøymykner, og ikke sjampo, dusjsåpe eller deodorant? Det finnes en myriade av lukter i alle disse midlene. Anonymkode: 61973...001 Kan ikke alltid det. Sterk parfymestank er sterk parfymestank. Men tøymykner lukter ofte mye sterkere enn både såpe og sjampo, det er en lukt om «slår» imot deg. Anonymkode: a2909...068
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #91 Skrevet 5. mai 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Men hvordan kan dere lukte at det er tøymykner, og ikke sjampo, dusjsåpe eller deodorant? Det finnes en myriade av lukter i alle disse midlene. Anonymkode: 61973...001 Hehe, jeg ler meg i hjel av denne tråden, så utrolig mye innestengt sinne 😅 Jeg kan svare deg på denne. Enkelte typer kjenner jeg godt igjen, slik som blå comfort. Rusler forbi en del hus på vei til jobben, kjenner faktisk igjen lukta når jeg passerer husene 😂 Ikke at det velter dagen min, men man registrerer det jo i det en passerer. Anonymkode: dcd5b...5e9
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #92 Skrevet 5. mai 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hehe, jeg ler meg i hjel av denne tråden, så utrolig mye innestengt sinne 😅 Jeg kan svare deg på denne. Enkelte typer kjenner jeg godt igjen, slik som blå comfort. Rusler forbi en del hus på vei til jobben, kjenner faktisk igjen lukta når jeg passerer husene 😂 Ikke at det velter dagen min, men man registrerer det jo i det en passerer. Anonymkode: dcd5b...5e9 Nå er jo ikke blå comfort den eneste eller mest brukte lukten. Som sagt, det finnes veldig mange forskjellige lukter på tøymykner, vaskemiddel, sjampo, såpe, deodorant. Skal alle slutte å bruke vaskemidler? Anonymkode: 61973...001
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #93 Skrevet 5. mai 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Nå er jo ikke blå comfort den eneste eller mest brukte lukten. Som sagt, det finnes veldig mange forskjellige lukter på tøymykner, vaskemiddel, sjampo, såpe, deodorant. Skal alle slutte å bruke vaskemidler? Anonymkode: 61973...001 Det er ingen som har bedt noen slutte med noe som helst. Det eneste flere sier er at for mange av oss lukter tøymykner dritt. Skal alle slutte å mene at tøymykner stinker? Anonymkode: a2909...068
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #94 Skrevet 5. mai 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Det er ingen som har bedt noen slutte med noe som helst. Det eneste flere sier er at for mange av oss lukter tøymykner dritt. Skal alle slutte å mene at tøymykner stinker? Anonymkode: a2909...068 Men hvordan kan dere skille mellom tøymykner, parfyme, dusjsåpe og deo? Mange lukter er like. Og så vidt jeg vet, finnes det ikke tøymykner med lukt av bæsj. Så dritt lukter det ikke. Man kan si at det lukter dårlig, at lukten er plagsom, for sterk og trigger allergi. Men før de begynner å produsere tøymykner med bæsjelukt, lukter det altså ikke dritt. Anonymkode: 61973...001
sug lut Skrevet 5. mai 2021 #95 Skrevet 5. mai 2021 Skyllemiddel er ekkelt og unødvendig. Og hvorfor noen vil ha bløte klær som lukter kjemi forstår jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2021 #96 Skrevet 5. mai 2021 Anonym bruker skrev (På 3.5.2021 den 20.29): Jeg har ikke tid til å stryke. Anonymkode: 61973...001 Det handler om disponering av tiden. Anonymkode: 734f1...e74
amandine Skrevet 5. mai 2021 #97 Skrevet 5. mai 2021 (endret) Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Det jeg også lurer på. Hvis man kjenner lukten av det, så må man også kjenne lukten av hunde- og kattebæsj i veikanten, diesel og bensin på veiene, blomster og andre vekster, råte fra jorda og så videre. Hvordan man kan kjenne STERK lukt i friluft flere hus unna, er for meg ubegripelig. Anonymkode: 61973...001 Kanskje ikke sterk lukt, men du kjenner det når du går forbi folk med skyllemiddel. Og jeg personlig liker ikke billig parfymelukt. Jeg synes ikke det lukter friskt eller rent i det hele tatt. Skal jeg lukte parfyme vil jeg at min parfyme skal være diskret, ikke at den skal konkurrere med skyllemiddel. Endret 5. mai 2021 av amandine
sug lut Skrevet 5. mai 2021 #98 Skrevet 5. mai 2021 amandine skrev (2 minutter siden): Kanskje ikke sterk lukt, men du kjenner det når du går forbi folk med skyllemiddel. Og jeg personlig liker ikke billig parfymelukt. Jeg synes ikke det lukter friskt eller rent i det hele tatt. Skal jeg lukte parfyme vil jeg at min parfyme skal være diskret, ikke at den skal konkurrere med skyllemiddel. ...og sjampo og deo og fuktighetskrem og dusjsåpe. Alt i alt en uhellig cocktail av stank.
amandine Skrevet 5. mai 2021 #99 Skrevet 5. mai 2021 sug lut skrev (Akkurat nå): ...og sjampo og deo og fuktighetskrem og dusjsåpe. Alt i alt en uhellig cocktail av stank. Derfor bruker jeg ikke parfymerte produkter om jeg kan unngå det. Jeg har parfyme på innimellom, men den konkurrerer ikke.
Spurvugla Skrevet 5. mai 2021 #100 Skrevet 5. mai 2021 Vaskemiddel uten parfyme har selvfølgelig også en lukt. Det merker man om man putter nesa ned i pakka. Jeg har hatt adskillige diskusjoner med samboeren min som har en tendens til å overdosere (det parfymefrie) vaskemiddelet så mye at man kan lukte det i klærne etterpå. Det er ingen høydare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå