Anonym bruker Skrevet 2. mai 2021 #1 Skrevet 2. mai 2021 Inspirert av en annen tråd her. Hva er det som er så galt med å bruke skyllemiddel/tøymykner når man vasker klær? Anonymkode: 26f67...6d5
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2021 #2 Skrevet 2. mai 2021 Det slipper ut mikroplast. Anonymkode: 32ca2...1ad
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2021 #3 Skrevet 2. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det slipper ut mikroplast. Anonymkode: 32ca2...1ad Hvorfor selges det da? Anonymkode: e9cd3...f1a
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2021 #4 Skrevet 2. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det slipper ut mikroplast. Anonymkode: 32ca2...1ad Slipper tøymykner ut mikroplast? Kan du dokumentere denne påstanden? Anonymkode: c075b...0d1
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2021 #5 Skrevet 2. mai 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Inspirert av en annen tråd her. Hva er det som er så galt med å bruke skyllemiddel/tøymykner når man vasker klær? Anonymkode: 26f67...6d5 Mest fordi det verken øker levetiden for tøyet og er ikke bra for huden vår. Den gjør også oppsugingsevne til håndklær dårligere og den er ofte sterkt parfymert til stor plage for allergikere. Anonymkode: c075b...0d1
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2021 #6 Skrevet 2. mai 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Inspirert av en annen tråd her. Hva er det som er så galt med å bruke skyllemiddel/tøymykner når man vasker klær? Anonymkode: 26f67...6d5 Fordi det er fullstendig unødvendig, og legger seg som et stinkende lag utenpå klærne. Anonymkode: 84a2b...198
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2021 #7 Skrevet 2. mai 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Mest fordi det verken øker levetiden for tøyet og er ikke bra for huden vår. Den gjør også oppsugingsevne til håndklær dårligere og den er ofte sterkt parfymert til stor plage for allergikere. Anonymkode: c075b...0d1 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Fordi det er fullstendig unødvendig, og legger seg som et stinkende lag utenpå klærne. Anonymkode: 84a2b...198 Det fins jo parfymefrie tøymyknere også, som den fra Blenda sensitiv. HI Anonymkode: 26f67...6d5
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2021 #8 Skrevet 2. mai 2021 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Mest fordi det verken øker levetiden for tøyet og er ikke bra for huden vår. Den gjør også oppsugingsevne til håndklær dårligere og den er ofte sterkt parfymert til stor plage for allergikere. Anonymkode: c075b...0d1 Akkurat hvilke problemer i hverdagen fører dårligere oppsugingsevne til håndklær til? Jeg er den sprø 50 åringen i det innlegget som kanskje inspirerte deg, og jeg bruker Comfort sensitiv fordi jeg ikke bruker tørketrommel og klærne blir statiske og ubehagelige uten skyllemiddel. Den er også tilnærmet luktfri, så jeg tviler på at vi plager noen med klærne våre. Anonymkode: 5e609...d5b
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2021 #9 Skrevet 2. mai 2021 Har aldri brukt skyllemiddel....håndklær i tørketrommel, og de er aldri stive. Og for dere som bruker skyllemiddel med lukt: det lukter helt forferdelig!!! Tror de som bruker det blir immune mot denne lukten, men stol på meg, alle andre lukter det. Anonymkode: 11467...3f1
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2021 #10 Skrevet 2. mai 2021 Enzymer i tøymykner løser opp stretchmaterialer i plagg som har stretch også. Mikrofiberkluter som vaskes med tøymykner mister mye av effekten sin. I tillegg lukter det høgg av tøymyknerne med parfyme. Anonymkode: 00783...b03
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2021 #11 Skrevet 2. mai 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Akkurat hvilke problemer i hverdagen fører dårligere oppsugingsevne til håndklær til? Jeg er den sprø 50 åringen i det innlegget som kanskje inspirerte deg, og jeg bruker Comfort sensitiv fordi jeg ikke bruker tørketrommel og klærne blir statiske og ubehagelige uten skyllemiddel. Den er også tilnærmet luktfri, så jeg tviler på at vi plager noen med klærne våre. Anonymkode: 5e609...d5b Jeg bruker heller ikke tørketrommel. Har aldri problemer med statiske plagg. Dvs. fleece kan bli statisk, men har sluttet å kjøpe fleeceplagg pga. all mikroplasten de avgir i vask. Er det noe jeg ønsker ekstra mykt (ekstremt sjeldent nødvendig) så tar jeg i litt eddik i vasken. Anonymkode: 00783...b03
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #12 Skrevet 3. mai 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Akkurat hvilke problemer i hverdagen fører dårligere oppsugingsevne til håndklær til? Jeg er den sprø 50 åringen i det innlegget som kanskje inspirerte deg, og jeg bruker Comfort sensitiv fordi jeg ikke bruker tørketrommel og klærne blir statiske og ubehagelige uten skyllemiddel. Den er også tilnærmet luktfri, så jeg tviler på at vi plager noen med klærne våre. Anonymkode: 5e609...d5b Jeg svarte bare på hva som er galt med å bruke skyllemiddel. Jeg sier ingen ting om at det er ett problem. Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor du angriper meg. Jeg har kun svart på det HI har spurt om. Og infoen jeg har kommet med finner du over alt på nettet. Hva du som 50 åring i en annen tråd (Gud vet hvilken) gjør er meg revnende likegyldig. Anonymkode: c075b...0d1
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #13 Skrevet 3. mai 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det fins jo parfymefrie tøymyknere også, som den fra Blenda sensitiv. HI Anonymkode: 26f67...6d5 Hadde jeg vist at jeg måtte forsvare alle punktene i kommentaren min, så hadde jeg aldri svart på tråden din HI. Men, leser du svaret mitt så ser du at jeg skriver «er ofte sterkt parfymert». Jeg vet det er flere tøymyknere som er parfymeri. Anonymkode: c075b...0d1
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #14 Skrevet 3. mai 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Det slipper ut mikroplast. Anonymkode: 32ca2...1ad Gjør de egentlig det? Anonymkode: 6183b...2c2
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #15 Skrevet 3. mai 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Det slipper ut mikroplast. Anonymkode: 32ca2...1ad Hvem f bryr seg? Anonymkode: df54d...ca0
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #16 Skrevet 3. mai 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Og for dere som bruker skyllemiddel med lukt: det lukter helt forferdelig!!! Ehh, nei, det lukter godt... Anonymkode: df54d...ca0
amandine Skrevet 3. mai 2021 #17 Skrevet 3. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ehh, nei, det lukter godt... Anonymkode: df54d...ca0 Nei, det stinker. Det lukter overdøvende av billig parfyme.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #18 Skrevet 3. mai 2021 amandine skrev (3 minutter siden): Nei, det stinker. Det lukter overdøvende av billig parfyme. Nei! Deg om det, jeg synes det lukter forfriskende og rent. Er jo begrenset hvor mye man kaster oppi. Anonymkode: df54d...ca0
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #19 Skrevet 3. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hadde jeg vist at jeg måtte forsvare alle punktene i kommentaren min, så hadde jeg aldri svart på tråden din HI. Men, leser du svaret mitt så ser du at jeg skriver «er ofte sterkt parfymert». Jeg vet det er flere tøymyknere som er parfymeri. Anonymkode: c075b...0d1 Beklager jeg virket krass, det var ikke meningen. Det andre punktet ditt meg økt levetid på klær har jeg notert meg og tenker det er et viktig poeng ved tanke på miljø og verdens bruk og kast mentalitet. HI Anonymkode: 26f67...6d5
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #20 Skrevet 3. mai 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Fordi det er fullstendig unødvendig, og legger seg som et stinkende lag utenpå klærne. Anonymkode: 84a2b...198 Ikke unødvendig her. Vi har så idiotisk hardt vann at håndklær, gensere, jeans og andre klær man har rett mot huden, blir harde som stein. DET klør i hvert fall infernalsk. Anonymkode: 61973...001
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #21 Skrevet 3. mai 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ikke unødvendig her. Vi har så idiotisk hardt vann at håndklær, gensere, jeans og andre klær man har rett mot huden, blir harde som stein. DET klør i hvert fall infernalsk. Anonymkode: 61973...001 Edikk hjelper mot kalk Anonymkode: c6866...816
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #22 Skrevet 3. mai 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Edikk hjelper mot kalk Anonymkode: c6866...816 Jeg tåler ikke eddik, dessverre. Anonymkode: 61973...001
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #23 Skrevet 3. mai 2021 Hi. Du er ikke kul her inne hvis du ikke hater skyllemiddel. Du må si det stinker, at det forurenser og at det er djevelens verk. Folk som bruker tøymykner er konspirasjonsteoretikere, bruker tinnfoliehatt og er 5G-motstandere. Det er greia, skjønner du. Anonymkode: 7ba47...e75
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #24 Skrevet 3. mai 2021 Har aldri sett noen linker til at de avgir mikroplast? Lukta er jo smak og behag. Noen lukter godt andre ikke. Men heller litt skyllemiddel enn parfyme, det oser. Anonymkode: 6183b...2c2
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2021 #25 Skrevet 3. mai 2021 Jeg tenker ikke at det er så mye galt med det, jeg bare ser ikke hvorfor man skal ha det i. Bortsett fra litt lukt så gjør det jo ingenting. Hvertfall ikke for oss som tar 60grader i tørketrommel etterpå. Men lurer litt på om det er en generasjonsting. Mamma er født på 50 tallet og bruker det på nesten alt, mens jeg som er født på 80 tallet har vel brukt en flaske de siste 10 åra. Anonymkode: 0a612...cd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå