Gå til innhold

Opptegnelser fra krigen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dere om det finnes noen opptegnelser over nordmenn som satt i tysk krigsfangenskap eller over dem som ble dømt i landsvikoppgjøret, som jeg kan søke i?

Jeg vet at jeg har folk i familen i begge grupper, men har ikke noen dokumentasjon.

Anonymkode: 3ecee...2d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er Riksarkivet som har informasjon. Sjekk sidene deres. Husker ikke reglene, men man må registrere seg, og så er det noen regler om hvilken relasjon man må ha for å få ut informasjon, tror jeg. Noen i min familie gjorde det. Det minner meg på at jeg ønsker å ta det opp igjen, for de gjorde aldri noe mer med det.

Anonymkode: ebabb...4b6

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Tror det er Riksarkivet som har informasjon. Sjekk sidene deres. Husker ikke reglene, men man må registrere seg, og så er det noen regler om hvilken relasjon man må ha for å få ut informasjon, tror jeg. Noen i min familie gjorde det. Det minner meg på at jeg ønsker å ta det opp igjen, for de gjorde aldri noe mer med det.

Anonymkode: ebabb...4b6

Takk. Får se hva jeg finner.

Skrevet

Prøv å kontakte Hjemmefrontmuseet. Mener det var de som hjalp meg å finne farfar. Fikk fangenummer fra Grini og til hvilken leir i Tyskland han ble sendt. 

Jeg sendte bare en e-post hvor jeg spurte. La ved navnet hans, pluss fødselsdato. 

Anonymkode: 5f9d9...a4a

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Prøv å kontakte Hjemmefrontmuseet. Mener det var de som hjalp meg å finne farfar. Fikk fangenummer fra Grini og til hvilken leir i Tyskland han ble sendt. 

Jeg sendte bare en e-post hvor jeg spurte. La ved navnet hans, pluss fødselsdato. 

Anonymkode: 5f9d9...a4a

Takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...