Gå til innhold

Sagt av samboer/forlovede:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi satt å snakket om vennepar, som er sannsynelig til å etterhvert gifte seg. Min samboer fridde til meg i fjor, vi skal gifte oss neste år. Nå når vi snakket om han ene kompisen hans, sier han: "han går ikke ned på kne frivillig, han er nok litt sånn som meg og må presses litt". Han sier han bare tulla, men jeg klarer virkelig ikke å riste av meg den kommentaren der, og føler nå at han følte seg pressa til å fri til meg. Jeg føler ikke pressa han, men kjente jeg ble ordentlig lei meg. Er jeg bare teit? Ville dere reagert på en slik kommentar? Sikkert vanskelig å svare når dere ikke kjenner oss. Ja, vi er voksne. 

Anonymkode: 1855a...73d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker kanskje at han mente at han trengte et spark bak bare. Innerst inne vet du jo at han ikke ville fridd til deg h is han ikke ville. Ikke ta det så tungt. Han vil jo gifte seg med deg. Han prøvde bare å være morsom, men feila. 

Anonymkode: 4a7ce...fc4

Skrevet

Jeg tenker du overdramatiserer. 

Anonymkode: 71e5a...d90

Skrevet

Noen trenger litt hjelp til å presses til å gjøre det de egentlig vil. Jeg hadde ikke brydd meg. Mulig jeg ville tenkt at jeg var ekstra spesiell. Åpenbart går han ikke på kne uten å VIRKELIG mene det

Anonymkode: e8972...175

Skrevet

Takk for svar😄 Ja, jeg overdramtatiserte nok litt (mye kanskje😬).

Skrevet

Kommer an på. Hvis jeg visste med meg selv at jeg nok hadde presset litt, hadde jeg nok tatt denne kommentaren til meg.

Anonymkode: 1be1d...6fb

Skrevet

Du er teit. 

Anonymkode: 62b65...4dc

Skrevet

Jeg hadde sikkert ikke gifta meg med etter det utsagnet. Hadde følt at han egentlig ikke ville.

Anonymkode: b31fc...e6e

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Jeg hadde sikkert ikke gifta meg med etter det utsagnet. Hadde følt at han egentlig ikke ville.

Han sier jo det direkte; han fridde pga press, og vil egentlig ikke. 
Jeg hadde ikke giftet meg med en som egentlig ikke vil, men som frir bare fordi det er forventet. 
Har man barn spiller det ingen rolle om man er gift eller ikke. Da er man forpliktet til hverandre på livstid uansett.  Kanskje han finner det meningsløst å bli gift? 

Anonymkode: 39448...42a

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Nå når vi snakket om han ene kompisen hans, sier han: "han går ikke ned på kne frivillig, han er nok litt sånn som meg og må presses litt".

Oida, ikke frivillig og press til giftemål...det er jo på grensen til tvangsekteskap og lukter #Metoo lang vei. 

Men siden han er mann så teller vel ikke slikt, han burde kanskje være glad for hva han får, selv om det ut fra sitatet er ufrivillig.

Anonymkode: 0bed1...b62

Skrevet

Hi, han er mannen du har tenkt å dele livet ditt med. Da må du også kunne snakke med ham om dette.

"Du, da du sa det om kompisen din i går, om at han ikke går ned på kne frivillig, og at han nok er litt som deg som må presses litt - da ble jeg lei meg, for det føltes som om du følte du måtte fri til meg, at det ikke var noe du egentlig ønsket. Stemmer dette?"

Jeg antar at han bare var usedvanlig klumsete med den uttalelsen sin, at han ikke mente det slik, men heller at han godt kan ville det selv, men ikke er god på slike seremonielle handlinger som det å gå ned på kne for mange er. Ikke alle som føler seg like vel med å gjøre det på den måten. Men det trenger ikke bety at de ikke ønsker å dele livet med dama eller ikke ønsker å gifte seg. Hos noen par kan det også være selve bryllupet som virker på den måten, at de ikke liker å være i fokus, ikke føler seg bekvem med alt "oppstyret". Men det trenger ikke å si noe som helst om hvor mye de elsker dama.

Snakk med ham ❤️

Anonymkode: fc669...8d7

Skrevet

Jeg hadde blitt veldig lei meg ja, denne var jo utrolig stygg 😳 Muligens hadde jeg kommet til å si at "ok, om det er slik at du ikke vil så avlyser vi", og så hadde jeg reist bort for helgen. Kunne ikke klart å glemme dette. Om han nå virkelig har lyst til å gifte seg så bør han overbevise om at han vil det. Han må jobbe litt for det 🤔

Anonymkode: e29f2...1b0

Skrevet

Kjære vene, dette er da ingenting å ta på vei for. Med "frivillig", så mente han garantert "helt av seg selv". Det er bare på film at menn frir helt av seg selv, i virkeligheten frir de alle fordi de blir utsatt for hint og litt mas og ønsker å gjøre sin kjære lykkelig. Gjør det noe da?  

Hvis han faktisk har fridd, så er det fordi han vil gjøre deg lykkelig og dele livet med deg.

Anonymkode: fba0d...4bc

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Vi satt å snakket om vennepar, som er sannsynelig til å etterhvert gifte seg. Min samboer fridde til meg i fjor, vi skal gifte oss neste år. Nå når vi snakket om han ene kompisen hans, sier han: "han går ikke ned på kne frivillig, han er nok litt sånn som meg og må presses litt". Han sier han bare tulla, men jeg klarer virkelig ikke å riste av meg den kommentaren der, og føler nå at han følte seg pressa til å fri til meg. Jeg føler ikke pressa han, men kjente jeg ble ordentlig lei meg. Er jeg bare teit? Ville dere reagert på en slik kommentar? Sikkert vanskelig å svare når dere ikke kjenner oss. Ja, vi er voksne. 

Ja, du er bare teit, skikkelig dramaqueen. 

Anonymkode: f1725...d78

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Du er enda teitere... 

Anonymkode: f1725...d78

Skrevet

Oi, takk for enda føere svar. Vi snakket altså sammen i går, etter den kommentaren. Han lo mens han sa det, og han sa det var tull. Det var jo bare det at jeg var litt hårsår. Jeg kjente at kommentaren stakk litt, til tross for at det var tull. Men vi nøstet opp i det, og han fikk forklart meg hvorfor han synes det var morsomt å tulle med, og jeg fikk forklart hvorfor jeg ikke synes det var like morsomt😁 Mulig jeg er teit, men noen ganger reagerer man på ting som blir sagt. Tipper jeg ikke er alene om det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...