Gå til innhold

16 uker og søvn. Trenger sårt tips


AnonymArkeolog

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å få min sønn på 16 uker til å sove på dagtid. Om natten våkner han hver 3.time og vil ha mat, sovner deretter til puppen så da går det fint. På dagtid er det ikke like enkelt. Han har alltid hatt et behov for kroppskontakt og nærhet, og jeg har den siste 1,5-2 mnd sovet med han i sengen. Forlater jeg rommet våkner han som regel etter 15 min og vi må begynne prosessen på nytt, hvis han i det hele tatt får til å sovne. En sjelden gang får han en god og lang søvn i vogn etter trilletur (da kan han sove 3-4 timer), men stort sett slår opp øynene med en gang vognen stopper opp. Når jeg prøver å legge han i sengen blir enten liggende å kose seg med puppen (frigjør jeg puppen slår han opp øynene) eller så ligger han og ser i taket/vinduet og prater, sutter på fingrene osv. Det er de siste ukene dette har blitt en utfordring. Tidligere har han klart å sovne til brystet på dagtid. Siden vi ikke får han til å sove på dagtid ender vi opp med å legge han rundt 19 hver kveld, og det vil jo si at jeg også må legge meg da.. Far er så glad for mye egentid, men jeg begynner å bli gal av av all liggingen. Skjønner det er prosesser han går igjennom som spiller inn på søvnen. 

Helsesykepleier sier jeg må prøve å avvenne han å sovne til pupp slik at jeg får mer frihet på dag- og kveldstid. Det er jeg enig i, men jeg klarer ikke å se hvordan jeg skal gjøre det. Noen tips? 

Har lest litt om søvnassosiasjoner og har lyst til å innføre dette (da spesielt nattasang), men jeg har sunget mye for han siden han ble født og når jeg prøver meg på det så blir han bare mer glad og pratsom. Så det har litt motsatt effekt.  Hvilken søvnassosiasjoner har dere innført?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...