Anonym bruker Skrevet 1. mai 2021 #1 Skrevet 1. mai 2021 Svigerinna mi har lagt ut en selfie av seg selv, og folk skrive: pena, fina, så nydelig du er, for så å gratulere henne med 1.mai. Hun jobber ikke en gang, sitter på rævva mens broren min jobber. Skal sies at jeg ikke er så veldig glad i henne, uten å gå inn på det her, så kanskje derfor jeg syns det er litt rart at folk gjør det. Gratulerer dere hverandre på FB? Anonymkode: 8cad9...9c6
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2021 #2 Skrevet 1. mai 2021 Ja, vi feirer dagen i dag. 😊 Anonymkode: a2593...519
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2021 #3 Skrevet 1. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja, vi feirer dagen i dag. 😊 Anonymkode: a2593...519 Ja noen utskudd finnes det alltid. Jeg føler med dere. Anonymkode: fa48b...72e
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2021 #4 Skrevet 1. mai 2021 Skal sies at jeg ikke gjør det heller, har ikke hengt opp flagg en gang, ser i gata her jeg sitter ute at det har ingen gjort. Syns egentlig det bare er dumt at 1.mai ikke falt på en ukedag😂 Hi Anonymkode: 8cad9...9c6
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2021 #5 Skrevet 1. mai 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Svigerinna mi har lagt ut en selfie av seg selv, og folk skrive: pena, fina, så nydelig du er, for så å gratulere henne med 1.mai. Hun jobber ikke en gang, sitter på rævva mens broren min jobber. Skal sies at jeg ikke er så veldig glad i henne, uten å gå inn på det her, så kanskje derfor jeg syns det er litt rart at folk gjør det. Gratulerer dere hverandre på FB? Anonymkode: 8cad9...9c6 Nei Anonymkode: 3d548...ee5
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2021 #6 Skrevet 1. mai 2021 Jeg har vokst opp med besteforeldre som har vært opptatt av fagbevegelsen og det de har gjort for det moderne samfunnet vi lever og arbeider i. Det er rimelig historieløst å kimse av 1. mai og betydningen av dagen. Nå gratulerer jeg ikke på FB men vi har på oss pentøy og hører på taler denne dagen. Uten vår historie hadde vi ikke hatt så gode arbeidsvilkår som vi har i Norge og rundt om i verden. Jeg kjenner jeg blir matt når folk ikke klarer se viktigheten av våre forfedres arbeid. Anonymkode: 3ada6...da1
Banderas Skrevet 1. mai 2021 #7 Skrevet 1. mai 2021 Gratulerer med dagen, hi. Høres ut som om du trenger noe å glede deg over i livet.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2021 #8 Skrevet 1. mai 2021 Banderas skrev (5 minutter siden): Gratulerer med dagen, hi. Høres ut som om du trenger noe å glede deg over i livet. Takk for det. Men gleder meg mye over i livet jeg👍 Anonymkode: 8cad9...9c6
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2021 #9 Skrevet 1. mai 2021 Det er relativt vanlig å gratulere hverandre med dagen når det er en viktig dag å markere. Anonymkode: 16501...01b
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2021 #10 Skrevet 1. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er relativt vanlig å gratulere hverandre med dagen når det er en viktig dag å markere. Anonymkode: 16501...01b Men her var greia at hun la ut en selfie bare, hun jobber ikke, og folk gratulerer. Det syns jeg er litt rart. Anonymkode: 8cad9...9c6
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2021 #11 Skrevet 1. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Men her var greia at hun la ut en selfie bare, hun jobber ikke, og folk gratulerer. Det syns jeg er litt rart. Anonymkode: 8cad9...9c6 Du er rar! Anonymkode: a9a69...543
Banderas Skrevet 1. mai 2021 #12 Skrevet 1. mai 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Men her var greia at hun la ut en selfie bare, hun jobber ikke, og folk gratulerer. Det syns jeg er litt rart. Anonymkode: 8cad9...9c6 Du har misforstått om du tror det bare er mennesker i inntektsgivende arbeid som gratuleres på 1. mai.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2021 #13 Skrevet 1. mai 2021 Har hatt foreldre og besteforeldre i fagbevegelsen, og har stor respekt for arbeidet som er lagt ned gjennom tidene. Når det er sagt så feirer jeg ikke dagen her. Bor i en AP kommune, og dagen går da med på å slenge dritt om regjeringen og andre parti. Orker ikke høre på slikt. Støtter mye av AP sin politikk, men Støre får ikke min stemme denne gangen. Partiet trenger voksne stødige folk ved roret, som klarer å stå for det de mener. Flagget er oppe da, og har vert på fjelltur. Snart grilling! Anonymkode: 2accf...573
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2021 #14 Skrevet 1. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du er rar! Anonymkode: a9a69...543 Ok👍 Anonymkode: 8cad9...9c6
Bjæk Skrevet 1. mai 2021 #15 Skrevet 1. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men her var greia at hun la ut en selfie bare, hun jobber ikke, og folk gratulerer. Det syns jeg er litt rart. Anonymkode: 8cad9...9c6 Du høres mest ut som du sitter klar og venter på noe å "ta" denne svigerinna på, bare tilfeldig at det ble denne 1. mai-gratulasjonen.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2021 #16 Skrevet 1. mai 2021 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Har hatt foreldre og besteforeldre i fagbevegelsen, og har stor respekt for arbeidet som er lagt ned gjennom tidene. Når det er sagt så feirer jeg ikke dagen her. Bor i en AP kommune, og dagen går da med på å slenge dritt om regjeringen og andre parti. Orker ikke høre på slikt. Støtter mye av AP sin politikk, men Støre får ikke min stemme denne gangen. Partiet trenger voksne stødige folk ved roret, som klarer å stå for det de mener. Flagget er oppe da, og har vert på fjelltur. Snart grilling! Anonymkode: 2accf...573 Nå er det jo slik at det faktisk er ganske vanskelig å finne noe særlig positivt om sittende regjering, da. Anonymkode: 16501...01b
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2021 #17 Skrevet 1. mai 2021 Har aldri gratulert noen med dagen 1. mai, høres rart ut. Selv markerer jeg ikke dagen, men 1. mai pleier alltid å være en jobbe i hagen dag, i år intet unntak. Litt dumt at 1. mai falt på en lørdag i år, en fri dag mindre.. Anonymkode: 36a26...133
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2021 #18 Skrevet 1. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men her var greia at hun la ut en selfie bare, hun jobber ikke, og folk gratulerer. Det syns jeg er litt rart. Anonymkode: 8cad9...9c6 Enig i at det er litt rart å legge ut en selfie, men hadde ikke mistet nattesøvnen over dette altså... 1. mai handler om mange ting og solidaritet er en av dem, man sier ofte bidra etter evne og motta etter behov. Det er med andre ord åpent for alle å markere dagen - ikke bare folk i inntektsgivende arbeid. Anonymkode: 47a1d...982
Syngensang Skrevet 1. mai 2021 #19 Skrevet 1. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Skal sies at jeg ikke gjør det heller, har ikke hengt opp flagg en gang, ser i gata her jeg sitter ute at det har ingen gjort. Syns egentlig det bare er dumt at 1.mai ikke falt på en ukedag😂 Hi Anonymkode: 8cad9...9c6 Men ferie, overtidtisbetaling, arbeidstidsbestemmelser, fødslespersmisjon, oppsigelsesvern vil de vel gjerne ha? Syns det er trist at folk er så historielause at dei ser på 1.mai som ein vanleg fridag. Treng ikkje nødvendigvis å gå i tog. Men litt refleksjon over kvifor vi har fri denne dagen gjer seg, så eg syns iallefall det er fint med alle som markerar på ein eller anna måte på FB o.l.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2021 #20 Skrevet 1. mai 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Enig i at det er litt rart å legge ut en selfie, men hadde ikke mistet nattesøvnen over dette altså... 1. mai handler om mange ting og solidaritet er en av dem, man sier ofte bidra etter evne og motta etter behov. Det er med andre ord åpent for alle å markere dagen - ikke bare folk i inntektsgivende arbeid. Anonymkode: 47a1d...982 Ikke mistet nattesøvnen faktisk, sover veldig bra. Anonymkode: 8cad9...9c6
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2021 #21 Skrevet 1. mai 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Har aldri gratulert noen med dagen 1. mai, høres rart ut. Selv markerer jeg ikke dagen, men 1. mai pleier alltid å være en jobbe i hagen dag, i år intet unntak. Litt dumt at 1. mai falt på en lørdag i år, en fri dag mindre.. Anonymkode: 36a26...133 Så du mener det ikke er noe poeng i å kjempe for rettferdighet i arbeidslivet? Ikke noe poeng å kjempe for godt regelverk for permisjon? Ferie? Arbeidstid? For ikke å snakke om kampen for et anstendig arbeidsliv for industriarbeidere f.eks. i Kina, India, i Østen i det hele tatt, osv, osv. Lista er uendelig! Dessverre. Derfor er 1. mai fremdeles en svært viktig dag. Anonymkode: 16501...01b
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2021 #22 Skrevet 1. mai 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Så du mener det ikke er noe poeng i å kjempe for rettferdighet i arbeidslivet? Ikke noe poeng å kjempe for godt regelverk for permisjon? Ferie? Arbeidstid? For ikke å snakke om kampen for et anstendig arbeidsliv for industriarbeidere f.eks. i Kina, India, i Østen i det hele tatt, osv, osv. Lista er uendelig! Dessverre. Derfor er 1. mai fremdeles en svært viktig dag. Anonymkode: 16501...01b Så lenge vi får 1 mai fri til å feire dagen så er jeg fornøyd altså. Vi trenger ikke grumpiser som klager over alt. Anonymkode: a2593...519
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2021 #23 Skrevet 1. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Så du mener det ikke er noe poeng i å kjempe for rettferdighet i arbeidslivet? Ikke noe poeng å kjempe for godt regelverk for permisjon? Ferie? Arbeidstid? For ikke å snakke om kampen for et anstendig arbeidsliv for industriarbeidere f.eks. i Kina, India, i Østen i det hele tatt, osv, osv. Lista er uendelig! Dessverre. Derfor er 1. mai fremdeles en svært viktig dag. Anonymkode: 16501...01b Ære være de som gidder å engasjere seg i det. Det gidder ikke jeg, så jeg arbeider i hagen i stedet. Anonymkode: 36a26...133
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2021 #24 Skrevet 1. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Men her var greia at hun la ut en selfie bare, hun jobber ikke, og folk gratulerer. Det syns jeg er litt rart. Anonymkode: 8cad9...9c6 Men det kan da ikke svigerinnen din for? Og 1 mai er ikke bare for de som jobber, en av de viktigste sakene har jo vært sykelønnsordninger. Gratulerer med dagen 🇳🇴 Anonymkode: a4a92...f17
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2021 #25 Skrevet 1. mai 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Ære være de som gidder å engasjere seg i det. Det gidder ikke jeg, så jeg arbeider i hagen i stedet. Anonymkode: 36a26...133 Men da gir du vel også avkall på sykepenger, omsorgspermisjon, pensjon, arbeidsavtale, osv, osv., da eller? De rettighetene arbeidstakere har i dag har ikke kommet av seg selv, og ikke er de skrevet i stein, heller. Anonymkode: 16501...01b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå