Gå til innhold

Dere med skolebarn. Spill og SoMe.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere foreldrene i klassen samstemt angående spill og SoMe. Sånn delvis. 
Jeg har en femteklassing og andreklassing. I femte er vi foreldrene rimelig enige om dette. I andre er det en annen historie. Jeg er rimelig avslappet til hva andre gjør. Så lenge det ikke spilles spill med alt for høy aldersgrense med mitt barn. Jeg snakker her om spill som er klart ikke ok, grensetilfeller er ikke så viktig. Det er ett barn på trinnet som har egen tiktok bruker og han har ved flere anledninger delt filmer av andre barn. Foreldrene ser ikke problemet da det er «harmløse» filmer. Det er en klikk med foreldrene som bare gir faen. Nå har det kommet til et punkt der flere av oss foreldre kvier oss for å la egne barn være med hjem etc. Det er altså delt filmer i SoMe og barna har fått spille spill med 16 og 18 års grense. Mitt barn er ikke bestevenn med noen av disse barna så problemstillingen er ikke aktuell for meg, nå går diskusjonen bak disse foreldrenes rygg og jeg ser at disse barna gradvis blir ekskludert. Dette er ikke bra. Er dette en problemstilling som er utbredt eller er dette faktisk ekstreme tilfeller? Ble tatt helt på senga da dette kom ut, med eldste så har dette aldri vært er tema. 

Anonymkode: 45231...96d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja er ganske enige, men er jo alltid foreldrene som ikke bryr seg så mye. Her følger vi abefalt aldergrense som kinoen gjør, er barnet 8 får de se 12 årsgrense og slik, det får de på kino så lenge de er med foreldrene.

Jeg har 3 gutter på 10,14 og 16, de er ikke intressert i annet enn facebook ( de 2 største ) yngste har ikke spurt. De 2 største spiller en del,men er også veldig sosiale med venner og kjærester, minste spiller både fotball og ishockey, så er mye trening, spiller kun litt hvis det er sikkelig kaldt eller regner, ellers er han ute med venner. trener 4 gannger i uka og ofte kamper og cuper i helger, når det ikke er korona riktig nok

Anonymkode: 1923c...337

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...