Gå til innhold

Flere som sliter med svigerforeldrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt svigerforeldre som har hatet meg fra dag en. Nå ti år med barn giftemål og felles liv, så hater de meg ennå mer. Nå har det eskalert til de gradene at det ikke går en samtale uten å prøve å snakke ett eller annet stygt om meg. Eller at han er hjernevasket av meg osv. 

Jeg har alltid vert veldig familie orientert og jeg prøvde lenge. For en stund siden fant mannen igjen den gamle mobil telefonen sin og vi leste meldingene på den. Det var akkurat samme problem da som nå. Jeg kjenner dette tærer veldig på meg. Hvordan har dere som har opplevd lignende håndtert dette? 

Anonymkode: c3123...9a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke spesielt varme svigerforeldre. De er kjølige og distansert. Litt varmere mot barna sine, men jeg blir aldri en del av familien. Det har tæret på ekteskapet vårt, fordi det blir et savn. Jeg ønsket meg alltid en nær og varm familie med mye takhøyde og humor. Og jeg har virkelig prøvd med svigers. (Spurte svigermor om hun hadde lyst til å gå på cafe en gang vi to, og da svarte hun nei. Hun kunne ikke skjønne hvorfor vi skulle det.) Mannen og jeg har skilt oss. Det var selvfølgelig ikke bare pga. svigers. Men jeg tror helt oppriktig at om vi hadde hatt en varm og inkluderende storfamilie rundt oss, så ville en del ting føltes litt annerledes. 

Anonymkode: a63f5...8f9

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Har ikke spesielt varme svigerforeldre. De er kjølige og distansert. Litt varmere mot barna sine, men jeg blir aldri en del av familien. Det har tæret på ekteskapet vårt, fordi det blir et savn. Jeg ønsket meg alltid en nær og varm familie med mye takhøyde og humor. Og jeg har virkelig prøvd med svigers. (Spurte svigermor om hun hadde lyst til å gå på cafe en gang vi to, og da svarte hun nei. Hun kunne ikke skjønne hvorfor vi skulle det.) Mannen og jeg har skilt oss. Det var selvfølgelig ikke bare pga. svigers. Men jeg tror helt oppriktig at om vi hadde hatt en varm og inkluderende storfamilie rundt oss, så ville en del ting føltes litt annerledes. 

Anonymkode: a63f5...8f9

Er egentlig litt slik jeg føler det jeg og. Hadde jeg visst at dette skulle bli sånn. Er det faktisk ikke sikkert at jeg hadde orket det. Jeg har aldri opplevd noe slikt før. Det jeg ikke forstår er hvorfor de mener at livet hans er blitt så fæl. Han er meget vellykket i jobben sin. Har god råd, eget hus, barn, biler , ett lykkelig liv osv. Vi begge er i full jobb og har det veldig fint. Så jeg bare forstår ikke hva som liksom skal være så grusomt med det livet han lever med meg:( 

Anonymkode: c3123...9a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...