Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #1 Skrevet 30. april 2021 ei venninne fortalte at barnet hennes hadde hatt sex, barnet er snart 15, og kjæresten er snart 14, så begge er under seksuell lavalder, så spurte hun meg hva jeg tenkte hun skulle gjøre, jeg sa at jeg hadde snakket om sikker sex og at det var viktig med beskyttelse både mot graviditet og skjønnsykdommer, men jeg mente at hun ikke burde legge seg i sex livet deres, Jeg selv var veldig ung når jeg begynte og ha sex, selvom jeg ikke ble mamma før jeg var 27. Nå har jeg ikke hørt fra henne på flere uker, hun svarer meg ikke når jeg ringer, eller sms/messenger, Sa jeg helt feil her? burde jeg si noe annet? jeg synes selvsagt de er altfor unge,men jeg synes ikke jeg kan si så mye så lenge de ikke er mine Anonymkode: b8629...67e
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #2 Skrevet 30. april 2021 Datteren er antakelig gravid. Anonymkode: 2f13c...93c
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #3 Skrevet 30. april 2021 Jeg mener du sa det riktige. Den seksuelle lavalder er der for å beskytte barn fra voksne, den gjør det ikke ulovlig for ungdom under 16 å ha sex med hverandre... Så lenge de er omtrent på samme mentale nivå er ikke det de har gjort ulovlig. Jeg synes også de er altfor unge, men har de først begynt å ha sex er det lite vi foreldre kan gjøre annet enn å snakke med dem om prevensjon, respekt for partner og slike ting. Anonymkode: e558f...3ed
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #4 Skrevet 30. april 2021 1 hour ago, Anonym bruker said: Datteren er antakelig gravid. Anonymkode: 2f13c...93c er sønnen i så fall som har gjort hun gravid,men det tror jeg ikke Anonymkode: b8629...67e
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #5 Skrevet 30. april 2021 56 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg mener du sa det riktige. Den seksuelle lavalder er der for å beskytte barn fra voksne, den gjør det ikke ulovlig for ungdom under 16 å ha sex med hverandre... Så lenge de er omtrent på samme mentale nivå er ikke det de har gjort ulovlig. Jeg synes også de er altfor unge, men har de først begynt å ha sex er det lite vi foreldre kan gjøre annet enn å snakke med dem om prevensjon, respekt for partner og slike ting. Anonymkode: e558f...3ed Takk, jeg synes det bare var vanskelig og si noe mer, da det ikke var mine barn, men kanskje hun følte jeg var lite intressert,men var ikke derfor, ville ikke blande meg for mye Anonymkode: b8629...67e
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #6 Skrevet 30. april 2021 34 minutes ago, Anonym bruker said: Takk, jeg synes det bare var vanskelig og si noe mer, da det ikke var mine barn, men kanskje hun følte jeg var lite intressert,men var ikke derfor, ville ikke blande meg for mye Anonymkode: b8629...67e Jeg tenker det er helt ok å ikke ville diskutere tenåringers sexliv med venninner.. Anonymkode: 7eba5...082
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #7 Skrevet 30. april 2021 Ja, du burde sagt noe annet: Du burde spurt venninnen din om hvorfor hun utleverer barnet sitt på den måten. Hadde jeg fått vite at min mor hadde diskutert mitt sex-liv med en venninne, uansett om jeg var 15 eller 40, hadde jeg blitt rasende om jeg var 40, og veldig skuffet, lei meg og sint om jeg var 15 eller 20. Hva får foreldre til å tenke at det er ok? Anonymkode: 4ab77...6cb
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2021 #8 Skrevet 2. mai 2021 On 4/30/2021 at 5:26 PM, Anonym bruker said: Jeg tenker det er helt ok å ikke ville diskutere tenåringers sexliv med venninner.. Anonymkode: 7eba5...082 takk Anonymkode: b8629...67e
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2021 #9 Skrevet 2. mai 2021 On 4/30/2021 at 8:03 PM, Anonym bruker said: Ja, du burde sagt noe annet: Du burde spurt venninnen din om hvorfor hun utleverer barnet sitt på den måten. Hadde jeg fått vite at min mor hadde diskutert mitt sex-liv med en venninne, uansett om jeg var 15 eller 40, hadde jeg blitt rasende om jeg var 40, og veldig skuffet, lei meg og sint om jeg var 15 eller 20. Hva får foreldre til å tenke at det er ok? Anonymkode: 4ab77...6cb enig i den, men hun var vel frustert og tenkte ikke Anonymkode: b8629...67e
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2021 #10 Skrevet 2. mai 2021 Anonym bruker skrev (På 30.4.2021 den 20.03): Ja, du burde sagt noe annet: Du burde spurt venninnen din om hvorfor hun utleverer barnet sitt på den måten. Hadde jeg fått vite at min mor hadde diskutert mitt sex-liv med en venninne, uansett om jeg var 15 eller 40, hadde jeg blitt rasende om jeg var 40, og veldig skuffet, lei meg og sint om jeg var 15 eller 20. Hva får foreldre til å tenke at det er ok? Anonymkode: 4ab77...6cb Her så har jeg en bestevenninne, som jeg forteller alt til. Og min tenåring er fullstendig klar over det, og synes det er helt greit. Nå kan jeg ikke prate med far til barna. Så min bestevenninne er den jeg kan prate med alt om. Det er jo noen ting det er veldig fint å få pratet med noen, og få deres mening. Min bestevenninne bruker jo meg til nøyaktig det samme. Og vi har jo selvfølgelig aldri sagt noe videre. Anonymkode: e3253...a1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå