Gå til innhold

Konfirmant og gave...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på hva som er greit å gjøre i forhold til konfirmanter og gaver. Hvor mye er vanlig å gi? Og er det innafor å vipse, eller skal en fortsatt gi konvolutt med kontanter oppi? Synes jo absolutt at det virker mest koronavennlig å vipse, men kanskje gi et gratulasjonskort i tillegg da? Greit å høre hvordan dere tenker🤗

Anonymkode: c9174...dcc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva som er vanlig p å lommer jo an på relasjonen du har til konfirmanten og hva familien pleier å gi. 
vippsing direkte til konfirmantene konto synes jeg er stusselig. Da står jo plutselig 20 000+ klar til bruk fra dag en. Ungdom som har lite kontroll på penger, vil kose seg i 2 dager

Anonymkode: 22bb2...797

Skrevet

Helt klart vips. Regner med foreldre følger med på hva som kommer inn på kontoen . Her ble det gjort og i samtale med konfirmanten så flyttet vi det meste av pengene over på sparekontoen

Anonymkode: a07de...bab

Skrevet

Hadde konfirmant i fjor. Vår et par stykker som vippset,  de bor litt langt unna. Men konfirmanten selv var veldig opptatt av å ta vare på alle kortene som minne, så litt trist at det ikke kom kort. Kontanter er en uting. Særlig når det kommer såpass mye 

Anonymkode: dcff2...e81

Skrevet

Takk for svar! Da blir det vips og kort👍🏼😊

Anonymkode: c9174...dcc

Skrevet

Jeg har en tanteunge på andre siden av landet som konfirmeres i år og jeg gjør det samme, kort i posten og penger på vips.

Anonymkode: d020e...c99

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hadde konfirmant i fjor. Vår et par stykker som vippset,  de bor litt langt unna. Men konfirmanten selv var veldig opptatt av å ta vare på alle kortene som minne, så litt trist at det ikke kom kort. Kontanter er en uting. Særlig når det kommer såpass mye 

Anonymkode: dcff2...e81

Jeg gir selvfølgelig kort selvom jeg vippser. Jeg skriver bare det i kortet, 500 kr i vipps.  Rart vippserne ikke skjønner at det er stas med kort.

Må være nye bedre å få det på vipps, og foreldrene hjelper konfirmanten å føre over pengene på en annen konto. 

Anonymkode: ebcc4...61a

Skrevet

tenker man gir det man har råd til :)

Anonymkode: a774f...46d

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 30.4.2021 den 8.12):

Jeg har en tanteunge på andre siden av landet som konfirmeres i år og jeg gjør det samme, kort i posten og penger på vips.

Skal du ikke i konfirmasjon til tantebarn? 

Anonymkode: 61a3a...cca

Skrevet

Jeg var i konfirmasjon i høsr, og alle ga kontanter eller gaver. Ingen vippset.

Anonymkode: 88af8...d09

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Skal du ikke i konfirmasjon til tantebarn? 

Anonymkode: 61a3a...cca

Fremdeles bare lov med 5 gjester i hjemmet så nei, denne våren blir det ikke noe stort familieselskap. Men vi kommer til å samles i løpet av sensommeren eller høsten håper jeg. Hadde et tantebarn som ble konfirmert i fjor også, samme da, bare besteforeldrene i selskap også får vi samles når koronaen er over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...