Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #1 Skrevet 30. april 2021 Jeg lurer litt på hva som er greit å gjøre i forhold til konfirmanter og gaver. Hvor mye er vanlig å gi? Og er det innafor å vipse, eller skal en fortsatt gi konvolutt med kontanter oppi? Synes jo absolutt at det virker mest koronavennlig å vipse, men kanskje gi et gratulasjonskort i tillegg da? Greit å høre hvordan dere tenker🤗 Anonymkode: c9174...dcc
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #2 Skrevet 30. april 2021 Hva som er vanlig p å lommer jo an på relasjonen du har til konfirmanten og hva familien pleier å gi. vippsing direkte til konfirmantene konto synes jeg er stusselig. Da står jo plutselig 20 000+ klar til bruk fra dag en. Ungdom som har lite kontroll på penger, vil kose seg i 2 dager Anonymkode: 22bb2...797
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #3 Skrevet 30. april 2021 Helt klart vips. Regner med foreldre følger med på hva som kommer inn på kontoen . Her ble det gjort og i samtale med konfirmanten så flyttet vi det meste av pengene over på sparekontoen Anonymkode: a07de...bab
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #4 Skrevet 30. april 2021 Hadde konfirmant i fjor. Vår et par stykker som vippset, de bor litt langt unna. Men konfirmanten selv var veldig opptatt av å ta vare på alle kortene som minne, så litt trist at det ikke kom kort. Kontanter er en uting. Særlig når det kommer såpass mye Anonymkode: dcff2...e81
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #5 Skrevet 30. april 2021 Takk for svar! Da blir det vips og kort👍🏼😊 Anonymkode: c9174...dcc
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #6 Skrevet 30. april 2021 Jeg har en tanteunge på andre siden av landet som konfirmeres i år og jeg gjør det samme, kort i posten og penger på vips. Anonymkode: d020e...c99
Anonym bruker Skrevet 30. april 2021 #7 Skrevet 30. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hadde konfirmant i fjor. Vår et par stykker som vippset, de bor litt langt unna. Men konfirmanten selv var veldig opptatt av å ta vare på alle kortene som minne, så litt trist at det ikke kom kort. Kontanter er en uting. Særlig når det kommer såpass mye Anonymkode: dcff2...e81 Jeg gir selvfølgelig kort selvom jeg vippser. Jeg skriver bare det i kortet, 500 kr i vipps. Rart vippserne ikke skjønner at det er stas med kort. Må være nye bedre å få det på vipps, og foreldrene hjelper konfirmanten å føre over pengene på en annen konto. Anonymkode: ebcc4...61a
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2021 #8 Skrevet 2. mai 2021 tenker man gir det man har råd til Anonymkode: a774f...46d
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2021 #9 Skrevet 2. mai 2021 Anonym bruker skrev (På 30.4.2021 den 8.12): Jeg har en tanteunge på andre siden av landet som konfirmeres i år og jeg gjør det samme, kort i posten og penger på vips. Anonymkode: d020e...c99 Skal du ikke i konfirmasjon til tantebarn? Anonymkode: 61a3a...cca
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2021 #10 Skrevet 2. mai 2021 Jeg var i konfirmasjon i høsr, og alle ga kontanter eller gaver. Ingen vippset. Anonymkode: 88af8...d09
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2021 #11 Skrevet 2. mai 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Skal du ikke i konfirmasjon til tantebarn? Anonymkode: 61a3a...cca Fremdeles bare lov med 5 gjester i hjemmet så nei, denne våren blir det ikke noe stort familieselskap. Men vi kommer til å samles i løpet av sensommeren eller høsten håper jeg. Hadde et tantebarn som ble konfirmert i fjor også, samme da, bare besteforeldrene i selskap også får vi samles når koronaen er over. Anonymkode: d020e...c99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå