Gå til innhold

Hvordan trygge barnet i denne situasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt på 5 år skal sove hos en kompis i helgen, fordi jeg trengte barnevakt pga jobb. Han er veldig trygg på vennen sin og foreldrene, og har sovet der 1 gang før, noe som gikk veldig bra. Nå har han en periode hvor han er litt redd for å sove borte. Denne gangen sier han at han ikke har lyst til å overnatte fordi han er redd for å savne meg. Jeg får så dårlig samvittighet. Hvordan kan jeg trygge han på best mulig måte? 

Anonymkode: 970dd...969

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de kanskje har en fase i den alderen? min 5 åring skal på hyttetur med besteforeldre,  som han er veldig trygg på, men denne gangen sier han at han gruer seg for han vil bare være sammen med oss.  Jeg prøvde å minne han på hvor gøy han har hatt det de andre gangene han har vært der ,men vet ikke helt om det hjalp 🙈

Anonymkode: 54daa...e60

Skrevet

Kanskje snakke litt med ham om hva savn er, at det ikke er farlig å savne noen, at man savner noen man er glad i og liker å være sammen med - og hvor godt det da er å være sammen igjen etter å ha savnet noen. Det sammen med å minne om hvor godt han hadde det sist han overnattet og hvor morsomt de da hadde det.

Anonymkode: 182ce...730

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...