Gå til innhold

Greit eller ei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet fyller 13 neste helg og vil kun be 2 av sine bestevenner og kjæresten, de går alle i samme klasse og det vil si at 2 av 15 av samme kjønn blir bedt og 1 av 12 blir bedt. De fleste begynte allerede i 4 klasse og be de ville selv, her blir det første gang nå i 7 klasse.

min blir ikke alltid bedt lengre heller,men har vel vert i 10 bursdager siden 4 klasse, så er 10 av 27 som barnet mitt, Jeg selv synes det er helt greit og samme med barnet, synes ikke man skal be alle, skulle vert opp til hver familie

Anonymkode: 5ef6f...689

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må vel være greit, både mtp smittevern og fordi det er hovedpersonens ønske. Man kan jo ikke bestemme at de må be hele klassen hvis de ikke har lyst selv. Vi har slitt litt med den regelen selv, har et barn med høytfungerende autisme som ikke trives i det hele tatt med mange rundt seg. En fin bursdag for henne ville vært å be 2-3 stykker, men vi har følt oss litt presset til å be alle i klassen/alle jentene. Litt vanskelig å dele når hun er venn med en gutt og to jenter. Tenker at det er viktig å inkludere, men det er viktig at den som fyller år får en fin dag på sine premisser også. Så lenge det ikke blir en eller to utelatte når resten er invitert så bør det gå greit synes jeg.

Anonymkode: 3aec4...a9b

Skrevet

Synes det er helt greit så lenge det er så få som blir bedt. 

Anonymkode: 7988c...d64

Skrevet

Er du ikke i stand til å avgjøre det selv?

Anonymkode: 494e7...1a2

Skrevet

Selvfølgelig er dette helt greit.

Anonymkode: 45d4e...76d

Skrevet

Den gyldne regelen er: ber du over halvparten av klassen/samme kjønn, ber du alle. Ber du mindre enn halvparten av klassen/samme kjønn, ber du de du vil.

Da er 2 av 15 og 1 av 12/3 av 27 godt innafor!

Anonymkode: a6f44...d32

Skrevet

Tusen takk for svar

Da blir det nok de 3 som blir bedt

Anonymkode: 5ef6f...689

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...