Gå til innhold

Når samboer som er far til barna..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør mye feil ovenfor barna. Han kjefter og veileder på en hard og vond måte. Hvis barna skriker så tar han de ut i sengen osv. Jeg sier til samboer at han ødelegger ungene på den måten. Da blir han sur og sier at jeg aldri får lov å rette på han. INGEN får lov å veilede han. Hvis jeg må gå fra han pga dette hvordan kommer det til å gå når barna er alene hos han? 

Anonymkode: 20aab...7b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjelden jeg hyler opp om FVK men i ditt tilfelle så gjør jeg det. Han trenger en skikkelig veiledning for mestre sinnet sitt på og hvordan han skal håndtere foreldrerollen. Må ligge noe mer til grunn vedr denne oppførselen til din mann? Hvis ikke så er det noe alvorlig galt med han!

Skrevet

Hva med å kontakte mor og fortelle om dette? 

Anonymkode: d70ec...d03

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner jo at det vil bli en stor konflikt for deg. Men barna er det viktigste her. 

Skrevet

Mor?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Mor?

Skjønner hva du mener.. jeg er mor!

Skrevet

Mor?

Mulig jeg misforstod. Du skrev samboer som er far til barna og at han da blir alene med de. 

Om dette er dine barn også , så ta kontakt med familievernkontoret. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner hva du mener.. jeg er mor!

Skjønte det nå. Beklager. 

Skrevet
KellyTaylor skrev (48 minutter siden):

Sjelden jeg hyler opp om FVK men i ditt tilfelle så gjør jeg det. Han trenger en skikkelig veiledning for mestre sinnet sitt på og hvordan han skal håndtere foreldrerollen. Må ligge noe mer til grunn vedr denne oppførselen til din mann? Hvis ikke så er det noe alvorlig galt med han!

Vi har vært der. Ingenting nyttet. Ingenting. Hva skjer når han skal ha de 50%? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Mulig jeg misforstod. Du skrev samboer som er far til barna og at han da blir alene med de. 

Om dette er dine barn også , så ta kontakt med familievernkontoret. 

Vi har vært der i flere omganger. Ingenting går inn. Ingenting nytter. Sinnemestring har han og tatt.

Skrevet

Barnevernet da, så han kanskje ser noe alvor i saken? De kan muligens og bli en god støtte hvis du ender med å gå fra ham

Anonymkode: b701a...030

Skrevet

Dokumenter alt han gjør. Skriv ned, all veiledning han har fått og alle episoder. Du må passe på at når du går ifra han så får han ikke 50%. Det er ikke automatikk i det.  Evt. Ta kontakt med barnevernet, advokat osv. Opptaker på tlf, skrive ned, og dokumenter. Gjør dette mens du forbereder brudd. Snakk med andre, lege ol. Slik at de vet hva som foregår og kan støtte deg i tiden fremover.

Anonymkode: d8b8f...a11

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Vi har vært der. Ingenting nyttet. Ingenting. Hva skjer når han skal ha de 50%? 

Det er ikke sånn at alle får 50% uansett hvordan de er som forelder altså.

Har ikke barna det bra hos far så melder du til barnevernet.

Barna vil uansett har det bedre med en rolig og stabil mamma og tid i mammas hjem, også en turbulent og slitsom tid hos pappa, enn å 100% av tiden måtte "gå på eggeskall" rundt sin far.

Anonymkode: 0041e...dd8

Skrevet

Hei alle. Vi er i barnevernet. Ingenting nytter. De tror meg ikke en gang. Det er et mareritt. Det går på helsen løs. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Dokumenter alt han gjør. Skriv ned, all veiledning han har fått og alle episoder. Du må passe på at når du går ifra han så får han ikke 50%. Det er ikke automatikk i det.  Evt. Ta kontakt med barnevernet, advokat osv. Opptaker på tlf, skrive ned, og dokumenter. Gjør dette mens du forbereder brudd. Snakk med andre, lege ol. Slik at de vet hva som foregår og kan støtte deg i tiden fremover.

Anonymkode: d8b8f...a11

Legen min vet alt. Hun kan ikke gjøre så mye. Er ord mot ord

Skrevet

Sett opp hemmelig kamera. Så du får bilde- og lydbevis, siden bv ikke tror deg. 

Skrevet

Du har skrevet veldig mange innlegg her nå og selv om du føler deg rådløs og alt det er så må du bare komme deg bort. Lage et trygt og rolig hjem for barna og begynne på nytt.

Ja, han har krav på samvær og ja, det kan hende det samværet blir forferdelig, men det må du ta når det evt kommer. Først og fremst må du bort.

Noen ganger orker ikke slike menn ha noe særlig samvær når det kommer til stykket heller. Det er flere eksempler på menn som krever 50/50, men etter å ha prøvd det en liten stund ser de at de ikke orker det og lar barna være mer hos mor. Du vet ikke enda hvordan dette blir.

Så prøv å ikke bekymre deg så mye på forhånd, kom deg vekk, og ta det derfra.

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Du har skrevet veldig mange innlegg her nå og selv om du føler deg rådløs og alt det er så må du bare komme deg bort. Lage et trygt og rolig hjem for barna og begynne på nytt.

Ja, han har krav på samvær og ja, det kan hende det samværet blir forferdelig, men det må du ta når det evt kommer. Først og fremst må du bort.

Noen ganger orker ikke slike menn ha noe særlig samvær når det kommer til stykket heller. Det er flere eksempler på menn som krever 50/50, men etter å ha prøvd det en liten stund ser de at de ikke orker det og lar barna være mer hos mor. Du vet ikke enda hvordan dette blir.

Så prøv å ikke bekymre deg så mye på forhånd, kom deg vekk, og ta det derfra.

Ja. Jeg har innsett at jeg må vekk. Men jeg bekymrer meg for ALT. Og jeg forstår virkelig hvordan jeg skal klare alt alene. Men det verste er å klare å komme seg vekk. Jeg aner virkelig ikke hvordan..

Skrevet

Enig med de andre her. Du må vekk. Ta kontakt med krisesenter. Ring de i dag. De har god erfaring med akkurat dette. 

Ja så får han samvær da, men om du skal fungere som mamma i hverdagen så må du vekk fra han. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Hei alle. Vi er i barnevernet. Ingenting nytter. De tror meg ikke en gang. Det er et mareritt. Det går på helsen løs. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre 

Har opplevd det samme.Barnefaren her er akkurat sånn du beskriver her;men når BV fikk de såå godt inntrykk av barnefaren å trodde nok ikke på meg lenger. De henlegget saken etter ett eneste besøk! Klart han klarer å ta seg sammen den lille stunden BV er på besøk! Men ellers er han sint for hver minste ting på barna,å har urimlige krav til små barn. Er helt sjokkert av at BV virkelig mener at far skal ha barna alene her!

Anonymkode: 20de5...58e

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Enig med de andre her. Du må vekk. Ta kontakt med krisesenter. Ring de i dag. De har god erfaring med akkurat dette. 

Ja så får han samvær da, men om du skal fungere som mamma i hverdagen så må du vekk fra han. 

Tror virkelig ikke at du skjønner hvor skadelig det er for barna å måtte være annenhver helg med en pappa som klikker for hver minste lille ting! Å da er ikke mor der å kan gripe inn! Det absolutt ikke til barnets beste! Skal han ha samvær så bør det være med tilsyn!

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Har opplevd det samme.Barnefaren her er akkurat sånn du beskriver her;men når BV fikk de såå godt inntrykk av barnefaren å trodde nok ikke på meg lenger. De henlegget saken etter ett eneste besøk! Klart han klarer å ta seg sammen den lille stunden BV er på besøk! Men ellers er han sint for hver minste ting på barna,å har urimlige krav til små barn. Er helt sjokkert av at BV virkelig mener at far skal ha barna alene her!

Ja. Nettop. Far burde aldri fått sett de igjen. Men hvordan få de til å tro? Nytter ikke med tilsyn. Han kommer til å vise seg fra sin beste side da. 

Skrevet

Prøv å dokumentere det som skjer. F.eks. ha på lydopptaker på telefonen og la den ligge i lomma eller på et bord i nærheten. Prøv å filme om du får noen mulighet. Eller noen annen måte å dokumentere det på. Om det er lovlig å bruke som bevis eller ikke, veit jeg ikke, men muligens er det nødvendig for å bli trodd. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Tror virkelig ikke at du skjønner hvor skadelig det er for barna å måtte være annenhver helg med en pappa som klikker for hver minste lille ting! Å da er ikke mor der å kan gripe inn! Det absolutt ikke til barnets beste! Skal han ha samvær så bør det være med tilsyn!

Og det verste blir for barna å sjonglere mellom oss to foreldre og i tillegg er det umulig å samarbeide med far. Jeg er virkelig bekymret 

Skrevet

Prøv å dokumentere det som skjer. F.eks. ha på lydopptaker på telefonen og la den ligge i lomma eller på et bord i nærheten. Prøv å filme om du får noen mulighet. Eller noen annen måte å dokumentere det på. Om det er lovlig å bruke som bevis eller ikke, veit jeg ikke, men muligens er det nødvendig for å bli trodd. 

Tusen takk for tips. Det skal jeg prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...