Anonym bruker Skrevet 27. april 2021 #1 Skrevet 27. april 2021 Ville dere synes det var greit med barnebursdag med ca 25 barn og med endel foreldre i tilegg nå? Ute selvfølgelig men er usikker for det er jo ganske mange. Anonymkode: 50520...de0
Anonym bruker Skrevet 27. april 2021 #2 Skrevet 27. april 2021 Spørs hvor du bor, hvor mye smitte det er der Anonymkode: 6d7a9...aef
Anonym bruker Skrevet 28. april 2021 #3 Skrevet 28. april 2021 Nei altså er jo gult nivå på skolen, vært rødt for litt siden. Jeg er usikker på om det er både innenfor retningslinjer og om jeg er komfortabel med det. Noen flere med synspunkter? Hva ville dere gjort. Anonymkode: 50520...de0
Anonym bruker Skrevet 28. april 2021 #4 Skrevet 28. april 2021 Om barna er i samme kohort, samme klasse f.eks hadde det vært helt greit. Om det er barn fra forskjellige kohorter hadde det ikke vært greit, og ikke lov heller vel? Anonymkode: 775f8...b6d
Anonym bruker Skrevet 28. april 2021 #5 Skrevet 28. april 2021 Er det anbefalt da? Anonymkode: a7bf0...a39
Anonym bruker Skrevet 28. april 2021 #6 Skrevet 28. april 2021 Altså jeg tror det er lov med opptil 20 barn lov innenfor samme kohort. De er jo flere i klassen og utifra erfaringer dukker det mange foreldre opp og også småsøsken så ang. antall mennesker, det anbefales en klassekohort og voksne som må til der. Men der de på skolen er 2-3 voksne vil det jo være kanskje 10 foreldre / småsøsken tenker jeg i tilleg om ikke fler. Føler jeg er kjip om jeg ikke lar datteren min dra men jeg synes det er litt feil tidspunkt kanskje. Har jo droppet flere bursdager dette året for enkelte i klassen har hatt både lekeland og gravity bursdager og det synes jeg har vært helt fjernt . Anonymkode: 50520...de0
Anonym bruker Skrevet 28. april 2021 #7 Skrevet 28. april 2021 Nei det var da ekstremt mange i disse tider. Her skal vi ha barnebursdag inne neste helg men det er bare 10 gjester;å som er i samme kohort. Anonymkode: c67f2...2c5
Optatium Skrevet 28. april 2021 #8 Skrevet 28. april 2021 Hele kohorten kan fint feire sammen, men foreldre må bli hjemme. Jeg syns det er så trist å lese om alle som gjør et utvalg i kohorten, da er det alltid et par som aldri blir med.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2021 #9 Skrevet 28. april 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Altså jeg tror det er lov med opptil 20 barn lov innenfor samme kohort. De er jo flere i klassen og utifra erfaringer dukker det mange foreldre opp og også småsøsken så ang. antall mennesker, det anbefales en klassekohort og voksne som må til der. Men der de på skolen er 2-3 voksne vil det jo være kanskje 10 foreldre / småsøsken tenker jeg i tilleg om ikke fler. Føler jeg er kjip om jeg ikke lar datteren min dra men jeg synes det er litt feil tidspunkt kanskje. Har jo droppet flere bursdager dette året for enkelte i klassen har hatt både lekeland og gravity bursdager og det synes jeg har vært helt fjernt . Anonymkode: 50520...de0 Foreldre og småsøsken er ikke velkommen i et barneselskap nå midt i koronaen. Det er koselig ellers, men ikke nå. Det er helt greit å feire med kohorten sin, det synes jeg barn på de miste trinnene bør og skal, men det må kanskje presiseres på innbydelsen at i disse koronatider må foreldre og søsken holde seg borte. Anonymkode: 775f8...b6d
Anonym bruker Skrevet 28. april 2021 #10 Skrevet 28. april 2021 Ikke innenfor her vi bor, Lillestrøm kommune, her er det maks 5 gjester pluss husstanden. Arrangement utenfor hjemmet er forbudt. Datter har bursdag til uka, invitert 4 jenter - de som er i kohorten, ingen foreldre. Anonymkode: 87839...bee
Anonym bruker Skrevet 28. april 2021 #11 Skrevet 28. april 2021 https://www.helsenorge.no/koronavirus/feiringer-sammenkomster-og-arrangementer/#barnebursdager Helsenorge skriver om de nasjonale reglene: Det er anbefalt å ikke ha besøk av flere enn fem gjester i hjemmet, hytta eller hage. Barn i barnehage eller barneskole kan ha besøk fra egen kohort, slik at hele kohorten kan inviteres hjem. Dersom feiringen avholdes i et leid lokale eller annet offentlig sted innendørs, kan du samle opp til 10 personer. Hvis dere er utendørs, kan dere være opp til 20 personer. Barn fra samme kohort i barnehagen eller på barneskolen kan møtes med nødvendig antall voksne tilstede, selv om de blir fler enn antallet over. Det kan være lokale regler med lavere antall tillatte gjester. Barnehage- og barneskolekohorter er unntatt én meters kravet, men alle andre på arrangementet må holde avstand til andre. Anonymkode: 775f8...b6d
Optatium Skrevet 28. april 2021 #12 Skrevet 28. april 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): https://www.helsenorge.no/koronavirus/feiringer-sammenkomster-og-arrangementer/#barnebursdager Helsenorge skriver om de nasjonale reglene: Det er anbefalt å ikke ha besøk av flere enn fem gjester i hjemmet, hytta eller hage. Barn i barnehage eller barneskole kan ha besøk fra egen kohort, slik at hele kohorten kan inviteres hjem. Dersom feiringen avholdes i et leid lokale eller annet offentlig sted innendørs, kan du samle opp til 10 personer. Hvis dere er utendørs, kan dere være opp til 20 personer. Barn fra samme kohort i barnehagen eller på barneskolen kan møtes med nødvendig antall voksne tilstede, selv om de blir fler enn antallet over. Det kan være lokale regler med lavere antall tillatte gjester. Barnehage- og barneskolekohorter er unntatt én meters kravet, men alle andre på arrangementet må holde avstand til andre. Anonymkode: 775f8...b6d Rimelig klart og tydelig der. Folk bør derfor være inkluderende mot alle i kohorten, så langt det lar seg gjøre ☺️
Anonym bruker Skrevet 29. april 2021 #13 Skrevet 29. april 2021 On 4/27/2021 at 8:45 PM, Anonym bruker said: Ville dere synes det var greit med barnebursdag med ca 25 barn og med endel foreldre i tilegg nå? Ute selvfølgelig men er usikker for det er jo ganske mange. Anonymkode: 50520...de0 Nei, hadde ikke sendt mitt dit Anonymkode: 83ba4...617
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå