Anonym bruker Skrevet 27. april 2021 #1 Skrevet 27. april 2021 Jeg jobber som helsesekretær på poliklinikk på et sykehus nå, begynte der nå på nyåret etter 16 år på legekontor. Grunnen til at jeg byttet var fordi det var veldig dårlig ledelse og da dårlig arbeidsmiljø, helt tragisk etter å hatt det kjempe fint i mange år, var på dette stedet i 13 år. Trodde og at jeg var dritt lei oppgaver og pasienter,men det viser seg at jeg ble det pga arbeidsmiljøet. Savner det praktiske og pasientkontakten. Jeg fikk da jobb på sykehus, kunne tenke meg å prøve noe nytt, men jeg kjeder meg ihjel av oppgavene, er bare data hele dagen lang og et utrolig mas og stress hele tiden. Samtidig så bruker jeg ca 45-50 min til jobb (brukte det og før pga rush), men nå er jeg dritt lei den kjøringen. Jeg har søkt på 2 jobber nå som er 15 min unna, den ene på et annet sykehus og på et legekontor, er heldig og skal på intervju på begge disse. Men hvis jeg skulle få tilbud om jobbene, hva skal jeg velge? Trygt sykehus der man har sine rettigheter, men med en del av de samme arbeidsoppgavene som nå, men i mindre skala. Eller legekontor, der man kan bli dritten under skoa igjen. Men med de oppgavene jeg liker. Syns det er vanskelig siden det virker tryggere å være på sykehus/større sted, men samtidig så kjeder jeg meg med oppgavene. På legekontor så ble vi plutselig permitterte og var ikke verdt noe lenger, redd for at dette kan skje igjen, men dette er et større legesenter. Jeg vet det bare er jeg som kan ta det valget, men kom gjerne med råd😊 er jo ikke sikkert jeg får tilbud om de heller da, det er jeg klar over. Anonymkode: 8bc7d...12f
Anonym bruker Skrevet 27. april 2021 #2 Skrevet 27. april 2021 Vet du noe om arbeidsmiljøet på disse stedene? Det tenker jeg vil være det viktigste. Ellers så tenker jeg at jeg ville gått for den plassen der jeg liker arbeidsoppgavene best. Dersom du velger sykehus igjen, vil du vel sannsynligvis begynne å kjede deg etter kort tid? Dersom arbeidsmiljøet og arbeidsoppgavene er bra på legekontoret, ville jeg uten tvil ha valgt det. Lykke til på intervju👍 Anonymkode: 81285...53b
Anonym bruker Skrevet 27. april 2021 #3 Skrevet 27. april 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Vet du noe om arbeidsmiljøet på disse stedene? Det tenker jeg vil være det viktigste. Ellers så tenker jeg at jeg ville gått for den plassen der jeg liker arbeidsoppgavene best. Dersom du velger sykehus igjen, vil du vel sannsynligvis begynne å kjede deg etter kort tid? Dersom arbeidsmiljøet og arbeidsoppgavene er bra på legekontoret, ville jeg uten tvil ha valgt det. Lykke til på intervju👍 Anonymkode: 81285...53b Takk for svar nei, jeg vet ingenting om miljøet på noen av stedene. Ja,tror og at jeg vil kjede meg igjen etter hvert ved å velge sykehus. så vanskelig det skal være. tusen takk Anonymkode: 8bc7d...12f
Listedamen Skrevet 27. april 2021 #4 Skrevet 27. april 2021 Forstår at det er vanskelig, men jeg tenker at utifra det du skriver så bør du velge legekontoret om du skulle få tilbud om begge. Å trives med arbeidsoppgavene er viktig, pluss at du har bedre argumenter for hvorfor du bytter jobb igjen så raskt. Du vil jo fremstå som en stabil arbeidstaker etter 13 år på forrige plass og det er lett å argumentere med at du ikke trivdes så godt med de nye arbeidsoppgavene som du hadde håpet på, i tillegg til at du savner pasientkontakten. Reisevei er selvsagt et pluss. På det nye sykehuset er det på en måte kun reisevenner som er et argument for å bytte jobb så raskt igjen. Det er jo absolutt et plausibelt argument det altså, men det er nok mer tyngde i argumentene for jobben på legekontoret. Lykke til, håper det ordner seg på best mulig vis!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2021 #5 Skrevet 28. april 2021 Listedamen skrev (6 timer siden): Forstår at det er vanskelig, men jeg tenker at utifra det du skriver så bør du velge legekontoret om du skulle få tilbud om begge. Å trives med arbeidsoppgavene er viktig, pluss at du har bedre argumenter for hvorfor du bytter jobb igjen så raskt. Du vil jo fremstå som en stabil arbeidstaker etter 13 år på forrige plass og det er lett å argumentere med at du ikke trivdes så godt med de nye arbeidsoppgavene som du hadde håpet på, i tillegg til at du savner pasientkontakten. Reisevei er selvsagt et pluss. På det nye sykehuset er det på en måte kun reisevenner som er et argument for å bytte jobb så raskt igjen. Det er jo absolutt et plausibelt argument det altså, men det er nok mer tyngde i argumentene for jobben på legekontoret. Lykke til, håper det ordner seg på best mulig vis! Tusen takk for svar. Ja, det er i grunn bare reiseveien som blir bedre ved nytt sykehus, pluss litt mindre poliklinikk, veldig stor den jeg er på nå. Vi får se hva som kommer ut av ibtervjuene. Takk igjen Anonymkode: 8bc7d...12f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå