Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #1 Skrevet 26. april 2021 Jeg ble egentlig godkjent for en slik operasjon for noen år tilbake, men pga. et par usikkerhetspunkt med min helse som ingen har gitt ordentlige svar på så valgte jeg å ikke ta operasjonen den gangen. Problemet blir ikke bedre, heller det motsatte, og jeg innser at jeg kanskje likevel må ta en slik operasjon etterhvert. Men jeg skremmes litt også av smertene i etterkant. Dere som har fått fjernet marisker, hvilke smertestillende fikk dere i etterkant? Jeg har ingen effekt av Tramadol, Paralgin/Pinex Forte (pga. genvariant som gjør at jeg ikke omsetter dem normalt) - er det noen som har fått andre typer smertestillende? Eller noen som har greid seg uten smertestillende? (lov å være optimist ) Anonymkode: a7dd1...648
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #2 Skrevet 26. april 2021 Jeg klarte meg på ibux og paracet, bortsett fra på dag 6 etter operasjonen. Da måtte jeg ta den morfintabletten jeg fikk med. Husker ikke navnet, men det var ikke tramadol. Oxynorm tror jeg det var. Fikk med to slike. Anonymkode: a8300...e45
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #3 Skrevet 26. april 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Jeg klarte meg på ibux og paracet, bortsett fra på dag 6 etter operasjonen. Da måtte jeg ta den morfintabletten jeg fikk med. Husker ikke navnet, men det var ikke tramadol. Oxynorm tror jeg det var. Fikk med to slike. Anonymkode: a8300...e45 Godt å høre at du stort sett greide deg bare på ibux og paracet Prøvde å lese litt om oxynorm og genvarianter, og jeg tror jeg må snakke ordentlig med lege om dette før jeg ev. bestemmer meg for henvisning til ny vurdering om operasjon. Hvor lenge hadde du plagsomme smerter etter operasjonen? Anonymkode: a7dd1...648
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #4 Skrevet 26. april 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Godt å høre at du stort sett greide deg bare på ibux og paracet Prøvde å lese litt om oxynorm og genvarianter, og jeg tror jeg må snakke ordentlig med lege om dette før jeg ev. bestemmer meg for henvisning til ny vurdering om operasjon. Hvor lenge hadde du plagsomme smerter etter operasjonen? Anonymkode: a7dd1...648 Jeg hadde ganske mye smerter i 9 dager. Men de var plutselig helt borte på dag ti. Jeg var kun sykmeldt en dag pluss fri i helgen etter. Var på jobb på hjemmekontoret etter det. Men man er avhengig av å kunne dusje etter nr to. Anonymkode: a8300...e45
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #5 Skrevet 26. april 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Jeg hadde ganske mye smerter i 9 dager. Men de var plutselig helt borte på dag ti. Jeg var kun sykmeldt en dag pluss fri i helgen etter. Var på jobb på hjemmekontoret etter det. Men man er avhengig av å kunne dusje etter nr to. Anonymkode: a8300...e45 Takk for svar igjen Ni dager høres jo overkommelig ut Hører jo om de som er like dårlig et par måneder, og det føler jeg er ganske uoverkommelig mtp. funksjon i hverdagen. Er rett og slett redd for for stort funksjonstap om jeg skal nesten ikke skal greie noe i et par måneder (har en annen sykdom). Er du fornøyd i ettertid? Jeg har lite smerter, men problemet begynner å bli hygiene, og at jeg blir sår fordi det krever mye tørking. Anonymkode: a7dd1...648
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå