Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #1 Skrevet 26. april 2021 Jeg jobber som vikar via bemanningsbyrå og har bare 10 % på kontrakten med vikarbyrået. Jeg er leid inn til en bedrift hvor jeg har jobbet 100 % og masse overtid. Vi får ukesoppdrag, så det er veldig uforutsigbart. Man vet aldri om man blir booket i neste uke eller ikke. Er det stille periode så blir man booket bare de dagene det er mest å gjøre. Vi har hatt mange tilfeller og hørt sladder før jeg begynte at bedriften jeg jobber hos behandler vikarene dårlig. En kollega av meg ble aldri booket når vedkommende nærmet seg 3 år, dette gjorde bedriften får å unngå fast ansettelse. Jeg har vært sykemeldt i 4,5 måned pga bilulykke. Ønsket å komme delvis tilbake på jobb, jeg har hele veien hatt dialog med sjefen min jeg er innleid hos og sjefen på vikarbyrået om at jeg er ønsket tilbake når tiden er inne. I samråd med fastlegen så tenkte vi at jeg skulle prøve å jobbe to ganger i uken til å starte med. Tok kontakt med bedriften. Men får beskjed om at de ikke har behov. «Finn deg noe annet i mellom tiden» 😏 Også hører man fra andre kollegaer at bedriften har hentet nye vikarer som ikke har vært der før, som er blitt booket nå de siste to ukene. jeg ønsker jobben tilbake fordi jeg trivdes der veldig godt, selv om at jeg ikke fikk tilrettelegging pga småbarn og en arbeidstid som gjorde hverdagen veldig vanskelig. Men tross alt så var jeg aldri borte en eneste dag, og gjorde en fantastisk jobb. Jeg føler meg så verdiløs og hjelpeløs. Jeg har blitt lovet gull og grønne skoger før jeg ble sykemeldt også om fast ansettelse osv. Noen her som har vært i lignende situasjon selv eller kjenner noen? Jeg ønsker jobben tilbake men vet ikke hvordan jeg skal nå fram. Jeg midt i en skilsmisse i tillegg så at jeg ikke har en jobb å gå tilbake til gjorde ikke noe bedre for min psyke 😞 Aldri vært så frustrert før. Anonymkode: f8b06...fc4