Gå til innhold

Tar dere oppvasken annen hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bytter dere hjemme på å ta oppvasken etter middag annen hver dag, litt tilfeldig eller en fast som alltid gjør det? Bare nysgjerrig på rutinene rundt om 😊 

Anonymkode: 1b5cc...96d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei tar den pø om pø i oppvaskmaskin. 

Anonymkode: a3cc6...86e

Skrevet

Nei, den tar oppvaskmaskinen ;)

Alle hjelper til å rydde av bordet, som regel er det jeg som setter inn i maskinen mens mann og barn går frem og tilbake til spisebordet og tar av, setter inn i kjøleskap osv.

Er oftest jeg som tørker av bordet og benken når alt er ryddet bort.

Anonymkode: 2974b...6a8

Skrevet

Det er litt tilfeldig, men samboer rydder oftere av etter middagen enn meg pga jeg er trener på barnas fritidsaktivitet og flere ganger i uka drar vi til trening like etter at vi har spist.

Anonymkode: 4d7c7...853

Skrevet

Nei oppvasken tar oppvaskmsskinen seg av. Den som ikke har laget maten tar jobben med å flytte ting fra bordet og inn i maskinen.

Anonymkode: 0361c...113

Skrevet

Her pleier vi både å lage maten sammen og begge rydder etterpå . Hver kveld tar en av oss ut dagens søppel og en vasker over kjøkkenbenken. Synes det er hyggelig å lage mat sammen og den ene gjør ikke mer enn den andre 😊

Skrevet

Jeg lager maten, og dekker bord.
Mannen tar ut og inn i oppvaskmaskinen og vasker det som må vaskes for hånd

Anonymkode: e2c9e...cbc

Skrevet

Ingen fast fordeling. Den som har best tid tar det. Fordeler seg veldig jevnt nå. En av de store fordelene for oss med corona, nå som vi begge er hjemme er det lettere å tilpasse oss hverandres behov på jobb. Vi har begge jobber som ofte går ut over 8-16, så her tar vi hensyn til hverandre. Det fordeler seg utrolig nok nå veldig jevnt uten at vi har vært nødt til å diskutere det. Før falt alt på meg.

Anonymkode: 072e7...453

Skrevet

Her lager jeg middag 6 av 7 dager, mannen den siste. Den som ikke lager maten, må rydde av og vaske opp det som ikke går i oppvaskmaskinen + vaske av bord ol. 

Anonymkode: 1087f...4c0

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Bytter dere hjemme på å ta oppvasken etter middag annen hver dag, litt tilfeldig eller en fast som alltid gjør det? Bare nysgjerrig på rutinene rundt om 😊 

Den som lager mat rydder og vasker opp også:)

Anonymkode: eea22...9b2

Skrevet

Her hjelper begge til. 

Jeg har vært hjemme idag pga sykdom. Så da har jeg vasket 5 maskiner med klær og en maskin med bestikk ol. 

Anonymkode: f78b8...6a8

Skrevet

Stort sett mannen som tar kjøkkenet. Jeg gjør andre ting.

Skrevet

Jeg lager stort sett maten fordi jeg kommer hjem først. Alle tar sitt eget av bordet og mannen tar resten.

Anonymkode: aad72...c81

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

nei, en gang i uka

Anonymkode: 743f7...34e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Den som lager mat rydder og vasker opp også:)

Anonymkode: eea22...9b2

Det er jo veldig urettferdig fordeling da, synes du ikke? Altså, greit nok å rydde og vaske litt etter hvert, men etter måltidet kan den som laget maten få en pause 😊

Anonymkode: 1087f...4c0

Skrevet

Vi tek oppvasken kvar dag vi!! Den som har tid og ork gjer det.. Ganske ofte er det ikkje meg. Til gjengjeld er eg ein støver på å pare sokkar. Det må igrunn gjerast kvar dag deg og når ein er ein flokk! 

Skrevet

Maskinen må kjøres 2-3 ganger for dagen, og det er tilfeldig hvem som setter den i gang - om det er meg, han eller noen av ungene.

Skrevet

Her rydder alle inn i maskinen etter seg selv og hjelper hverandre etter felles måltider. Er bare meg og to barn da. Jeg setter gjerne maskinen på om kvelden og tømmer den om morgenen. 
Alle må bidra og dekke på og av. Her i huset kan man alltid sette i maskinen etter seg.

Anonymkode: dc6df...1af

Skrevet

Jeg lager mest mat, mannen rydder mest inn i oppvaskmaskinen. Men jeg har ikke tro på regler om annenhver, eller noen rigid fordeling. Vi drar lasset sammen. 

Anonymkode: 9a394...807

Skrevet

Her er det for det meste jeg som lager maten, og mannen som vasker opp / dekker bordet / setter i oppvaskmaskina. Når mannen lager mat, er det stort sett han som tar oppvasken / dekker bordet og setter i oppvaskmaskina.

Eller noen ganger gjør jeg det, eller en av ungene. Vi har egentlig ikke noe system på det, kommer an på hvem som gidder og hvem som har andre ting å gjøre. Er ikke så nøye hvem som gjør hva så lenge det blir gjort. 

Anonymkode: fc5d9...525

Skrevet

Alle setter sitt eget dekketøy inn i oppvaskmaskinen når måltidet er over. Glass og andre ting som brukes utenom måltider settes inn av den som har brukt det, med en gang etter bruk. Når alle har satt dekketøyet inn i maskinen går alle litt fram og tilbake og rydder av bordet. Min mann vasker som oftest av benken, komfyren og kjøkkenbordet mens jeg setter på oppvaskmaskinen. Rydder ut gjør den som er i nærheten når maskinen er ferdig. 

Det eneste vi egentlig vasker for hånd er min termoflaske, og den er det jeg som tar.

Skrevet

En lager mat,den andre rydder og setter i maskin. 

Anonymkode: 6144f...fd6

Skrevet

Oppvaskmaskinen tar oppvasken. Alle setter sitt eget dekketøy inn i maskinen. Både mannen og jeg rydder resten av kjøkkenet sammen til slutt og alle benker og bord er vasket når vi er ferdige. 

Skrevet

Alt går i oppvaskmaskinen, selv plast, metall og glass - avfall vasker jeg i oppvaskmaskinen. Er ikke lat men kronisk syk 

Anonymkode: 38884...583

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...