Gå til innhold

Jeg er deformert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har "deformert kropp" , vet ikke hva det er for noe. Jeg er 39 år og det har alltid plaget meg. Altså hoftene er normale og jeg går normalt, men det går dypt inn rett over hoftene mine og dypt inn hele veien rett over rumpa. Jeg er slank så det nytter ikke å slanke meg. Det ble sånn her når jeg vokste og jeg ble klar over det i puberteten. De andre jentene stirret og kommenterte det så jeg sluttet å dusje etter gymmen og nektet å ha basseng og løy mye om plager for å slippe.

Som voksen har det gått litt i glemmeboka helt til jeg hadde MR av bekkenet nylig og dette var veldig synlig på MR-bildene. Jeg fikk se dem. Det ser så rart og stygt ut, det går rett inn få cm over hoftene. 

Har noen andre av dere dette? Det ville vært en trøst at jeg ikke er den eneste. Og noen som vet hvorfor det blir sånn? Hverken mine søstre eller mamma har dette.

Jeg vedlegger tegninger, ja bare le av mine elendige tegneegenskaper 🤣, Jeg er nederst mens normal kropp er øverst. Så ser dere forskjellen. Husk at jeg er slank, så er ingen løsning å gå ned i vekt. Jeg har aldri sett noen andre med det samme. 

Screenshot_20210426_134346_com.ternopil.fingerpaintfree.jpg

Screenshot_20210426_134610_com.ternopil.fingerpaintfree.jpg

Anonymkode: c7dd4...c18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du har veldig vepsetalje. Moteidealet på 1700-tallet. 

Anonymkode: 525bf...3c9

Skrevet

Jeg vet ikke hva du «feiler» men ut fra bildene ser du da flott ut 😊

Anonymkode: a2d07...bf2

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Høres ut som du har veldig vepsetalje. Moteidealet på 1700-tallet. 

Anonymkode: 525bf...3c9

Nei, det går jo ut igjen, er langt i fra v-formet

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg vet ikke hva du «feiler» men ut fra bildene ser du da flott ut 😊

Anonymkode: a2d07...bf2

Om jeg var den øverste ja. Det går dypt inn, ser så stygt ut, fikk fæle kommentarer i tenårene og nei det var ikke sjalusi

Skrevet

Så du har et "innhakk" lenger ned enn ved en typisk timeglassfigur?

Jeg tenker at det er vel noe du uten problemer kan skjule med klær?

Jeg har eplefasong, eller sirkel som de kaller det på denne plansjen. Det er vanskeligere å skjule for jeg har slanke ben og rund overkropp. Bukser som passer i bena får jeg ikke kneppet, og buker som er passe i livet er for store rundt rumpe og lår. Vanskelig fasong å kle...

https://www.zizzi.no/hjelp/guides/figurguide?gclid=Cj0KCQjwyZmEBhCpARIsALIzmnL1H4scpUtrSLmB4l-ETzEorDHB7MiyATTtApbwf3y2HP0Q7xS3ThEaAk5SEALw_wcB

Anonymkode: 0da99...cab

Skrevet

Så lenge du ikke plages med dette (har smerter), så bare sett pris på kroppen din og alt det den kan gjøre 😊

Anonymkode: 76f55...4bb

Skrevet

Stram muskulatur? Er hoftebøyeren (og fremside lår) stram, så vil man tippe bekkenet mer frem og kunne få stor svai i korsryggen, hos noen kan det bli mer "knekk", spesielt om du lener deg litt tilbake litt høyere i ryggen for å kompensere for økt svar i korsryggen. Da står man også ofte og "henger", både på overstrekte knær og fremovertiltet bekken.

Anonymkode: 47ed6...861

Skrevet

Jeg har sett en som deg! Hun hadde veldig lange ben og veldig kort rygg. Flott dame. Vil ikke kalle det deformert akkurat, men det var veldig kort fra lungene til hofta. Derfor det «hakket». 

Anonymkode: 65a69...1af

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har sett en som deg! Hun hadde veldig lange ben og veldig kort rygg. Flott dame. Vil ikke kalle det deformert akkurat, men det var veldig kort fra lungene til hofta. Derfor det «hakket». 

Anonymkode: 65a69...1af

Korte ben og lang rygg her 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Stram muskulatur? Er hoftebøyeren (og fremside lår) stram, så vil man tippe bekkenet mer frem og kunne få stor svai i korsryggen, hos noen kan det bli mer "knekk", spesielt om du lener deg litt tilbake litt høyere i ryggen for å kompensere for økt svar i korsryggen. Da står man også ofte og "henger", både på overstrekte knær og fremovertiltet bekken.

Anonymkode: 47ed6...861

Vet ikke. 

Skrevet

Så lenge du ikke plages med dette (har smerter), så bare sett pris på kroppen din og alt det den kan gjøre 😊

Anonymkode: 76f55...4bb

Har kroniske bekkensmerter men vet ikke om det er relatert til dette. Følger meg ikke fin i badedrakt/bikini om sommeren. Har og mange andre sykdommer og er ufør, så kroppen min er et mareritt. 

Skrevet

Så du har et "innhakk" lenger ned enn ved en typisk timeglassfigur?

Jeg tenker at det er vel noe du uten problemer kan skjule med klær?

Jeg har eplefasong, eller sirkel som de kaller det på denne plansjen. Det er vanskeligere å skjule for jeg har slanke ben og rund overkropp. Bukser som passer i bena får jeg ikke kneppet, og buker som er passe i livet er for store rundt rumpe og lår. Vanskelig fasong å kle...

https://www.zizzi.no/hjelp/guides/figurguide?gclid=Cj0KCQjwyZmEBhCpARIsALIzmnL1H4scpUtrSLmB4l-ETzEorDHB7MiyATTtApbwf3y2HP0Q7xS3ThEaAk5SEALw_wcB

Anonymkode: 0da99...cab

Ja er lengre ned og det går rett inn og rett ut. Ikke fint som timeglass. Hadde lagt ut bilde om jeg turte men tør ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...