Gå til innhold

Fikk spørsmål om jeg hadde livsforsikring


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var under utredning for alvorlig sykdom. Svigersønnen min spurte meg om jeg hadde livsforsikring. Datteren min er enearving. Jeg reagerte på dette spørsmålet. Hva tenkte han når han stilte meg dette spørsmålet? Fant spørsmålet merkelig. 

Noen som har en tanke og to om dette? 

Anonymkode: dfab2...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har vel lyst på penger.

Det finnes faktisk folk som forventer stor arv. Min svoger og hans samboer ba mine svigerforeldre reise litt mindre på ferier (pleide å dra utenlands 2-3 ganger i året), så de ikke brukte opp det de skulle arve, når den tid kom.

Anonymkode: da9d4...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Han har vel lyst på penger.

Det finnes faktisk folk som forventer stor arv. Min svoger og hans samboer ba mine svigerforeldre reise litt mindre på ferier (pleide å dra utenlands 2-3 ganger i året), så de ikke brukte opp det de skulle arve, når den tid kom.

Anonymkode: da9d4...d01

Da tolket du det som meg. Han og familien er veldig opptatt av penger. De har mye, og mye vil ha mer.

Anonymkode: dfab2...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Da tolket du det som meg. Han og familien er veldig opptatt av penger. De har mye, og mye vil ha mer.

Anonymkode: dfab2...512

Hvis han er sånn så ville jeg lagt inn klausuler i testamentet.

Anonymkode: 03a64...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvis han er sånn så ville jeg lagt inn klausuler i testamentet.

Anonymkode: 03a64...5db

Jeg jobber med det. Planlegger en liten sum utbetalt til min datter etter jeg har gått bort. Resten må hun vente på noen år. Dette er jeg trygg på å gjøre, da jeg vet hun har det bra økonomisk. Uansett er arven kun hennes, som hun kan ta med seg og forholdet skulle ryke. Men, om pengene blir brukt opp både av svigersønn og min datter, kan hun ikke kreve arven med seg hvis de går fra hverandre. 

Anonymkode: dfab2...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at spørsmålet er relevant på sett og vis. For får du en alvorlig sykdom får du ikke livsforsikring, denne må tegnes når du er frisk. Forøvrig har ikke svigersønn en dritt med det å gjøre da.

Anonymkode: 0c265...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at spørsmålet er relevant på sett og vis. For får du en alvorlig sykdom får du ikke livsforsikring, denne må tegnes når du er frisk. Forøvrig har ikke svigersønn en dritt med det å gjøre da.

Anonymkode: 0c265...1fe

Mener og han ikke har en dritt å gjøre med det, derfor reagerte jeg. Og riktig, forsikringen må tegnes når du er frisk.

Anonymkode: dfab2...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tror du mistolker han jeg. Med gode forsikringer kan man få dekket bedre behandlinger andre steder enn hva staten vår gidder å betale. Man kan også få sikret fremtiden sin økonomisk om man skulle bli varig ufør. 

Anonymkode: 6d3f1...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...