Gå til innhold

Gutten min gjorde noe dumt i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var ute å lekte. 3 unger. Nye rutiner i dag, det takler jo ikke gutten så godt. Vi lekte og koste oss. Plutselig tok ene gutten en bøtte med vann å tømte i fanget på broren. Som lyn fra klar himmel. Er ikke det meget spesiell? Gutten er 4 år

Anonymkode: d9eff...671

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier det selv. Gutten er 4 år. Hvorfor skal det være unormalt? 

Anonymkode: d7da7...9a3

Skrevet

Oida, jeg tenkte at her er det noen som har tabbet seg skikkelig ut, men det er jo bare en fireåring som har oppført seg som en fireåring😅

Det var jo ikke en veldig lur ting å gjøre, men en fireåring er ikke supertrent på å tenke konsekvens. Snakk med han om det, men ikke tenk at noe er galt pga denne hendelsen👍🏻

Skrevet

Sånt skjer. Du blir sint. Gutten lærer at det var dumt.

Anonymkode: 74f36...8b4

Skrevet

Gutten er bare 4år og han oppfører seg som en 4åring 

Anonymkode: 8acc9...a1e

Skrevet

Oi da...🤣...men uten å vite noe mer om situasjonen og hvordan han er det vanskelig å mene noe om dette. Det kan være helt uskyldig, et plutselig innfall for å tøyse med broren? Kan det være et uttrykk for sjalusi? Hvis han har normal utvikling, fungerer i lek med andre og trives så ville jeg ikke lagt noe i denne episoden. Hvis du derimot føler at dette er en av mange tegn på han er utenfor det vanlige ift adferd, impulskontroll, aktivitetsnivå så kan du vurdere å snakke med fastlege og helsestasjonen om det og få råd og veiledning. 

Anonymkode: b2dce...ec8

Skrevet

Med den overskriften ville jeg heller tenkt at han hadde stappet den bøtten opp et visst sted.. det du beskriver er helt ok. Han er fire..

Anonymkode: 9774a...fac

Skrevet

Mangler det en 0 her? Er gutten din egentlig 40år? For da skjønner jeg at du spør. Ikke bør voksne mannfolk leke med unger heller.

Anonymkode: ce2c0...b07

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Oi da...🤣...men uten å vite noe mer om situasjonen og hvordan han er det vanskelig å mene noe om dette. Det kan være helt uskyldig, et plutselig innfall for å tøyse med broren? Kan det være et uttrykk for sjalusi? Hvis han har normal utvikling, fungerer i lek med andre og trives så ville jeg ikke lagt noe i denne episoden. Hvis du derimot føler at dette er en av mange tegn på han er utenfor det vanlige ift adferd, impulskontroll, aktivitetsnivå så kan du vurdere å snakke med fastlege og helsestasjonen om det og få råd og veiledning. 

Anonymkode: b2dce...ec8

Det er mye jeg reagerer på med han dessverre 😢

Skrevet

Helt normalt. 

Anonymkode: aa84b...4e6

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Sånt skjer. Du blir sint. Gutten lærer at det var dumt.

Anonymkode: 74f36...8b4

Hvorfor skal man bli sint? Trenger ikke bli sint. Har du ennå ikke lært deg å regulere følelsene? 

Anonymkode: 7df75...fde

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Vi var ute å lekte. 3 unger. Nye rutiner i dag, det takler jo ikke gutten så godt. Vi lekte og koste oss. Plutselig tok ene gutten en bøtte med vann å tømte i fanget på broren. Som lyn fra klar himmel. Er ikke det meget spesiell? Gutten er 4 år

Meget normalt mener du. Er bare å ta en rolig prat. Ble han sjalu? Tenkte han rett og slett ikke på konsekvensene? Prøvde han å være morsom? Tulle? 4 åringer lager seg en film i hodet, de handler på impuls. 

Anonymkode: 7df75...fde

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Nei, er det sant!!! Tror jeg hadde gitt han husarrest og dratt inn alle goder, i minst to måneder. Det går jo ikke an å oppføre seg sånn som en fire åring, makan! 

Anonymkode: b7b49...5ec

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det er mye jeg reagerer på med han dessverre 😢

Ser du skrev det var nye rutiner. Det kan selvsagt være årsaken til denne oppførselen. Men! Du skriver senere dette; at det er mye du reagerer på. Det er mulig det er mye som vekker en uggen magefølelse, men uten å komme med mer detaljer, flere episoder etc kan du heller ikke forvente særlig bedre svar enn hva du har fått. 

Er det noe du reagerer på må du ta det opp med bhg/helsesøster/fastlege og evt få en henvisning videre til riktig instans. De ser barnet, gjerne over tid, og kan slå fast om det er grunn til bekymring. De få opplysningene du presenterer her forklarer en helt vanlig fireåring grepet av nuet. 

Anonymkode: e360e...8e7

Skrevet

Ut fra overskriften din var jeg sikker på at det gjaldt eks en tenåring som har gjort noe som ikke er lov på skolen eller lignende!!!

Anonymkode: e33ce...480

Skrevet

Virkelig ikke noe å lage en stor sak utav. Hvis han var 10 ja. Men 4-åringer handler på impuls og skjønner ikke rett og galt. Hvis du reagerer på andre ting i samme gate kan det være at du ikke helt hva man skal forvente av så små barn? Eller det kan hende det er noe med han, men det kan jo ikke vi svare på. 

Skrevet

Fireåringer gjør noe "dumt" nesten hver dag. Hvordan skal de ellers få utforske og lære? 

Anonymkode: 58b2f...edf

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Haha, jeg var mye eldre ungdom tømde en halv liter cola i hode på min søster. Huff huff vi var også på jobb, hugser virkelig ikke hva som gjorde meg så forbannet nå 35 år senere.

Anonymkode: 4aaab...84f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...