Anonym bruker Skrevet 25. april 2021 #1 Skrevet 25. april 2021 Dere med barn, er dere aldri alene i huset?Hvordan i verdens rike gjør dere det isåfall? Jeg jobber 100% og har barn både på skole og i barnehage.Mannen jobber mye borte og jeg savner såå sårt å bare kunne være litt alene. Husker ikke sist jeg kunne sette meg ned bare å se på tv omså...(nytter ikke etter leggetid, da sovner jeg)... Er så sliten, vil bare gråte Anonymkode: 26ad2...046
Anonym bruker Skrevet 25. april 2021 #2 Skrevet 25. april 2021 Har egentid tidlig lørdag og søndag morgen. Da lister jeg meg ned, gjerne kl fem, bare for å ha en time eller to alene. Anonymkode: b185c...3bf
Anonym bruker Skrevet 25. april 2021 #3 Skrevet 25. april 2021 Helt fra gutten min baby, har jeg hatt "mammatid" fra 16.30-17. Da ser jeg Home&Away. Da er det ikke lov å snakke til meg (innenfor rimelighetens grenser da). Nå er han 7,5 og har fortsatt mammatid etter middagen. Han har stått opp selv siden han var rundt 4 år. Da stod jeg bare opp og smurte ei skive til han og skrudde på barne-tv. Kunne da ligge litt ekstra i senga og dra meg. Nå står han opp og lager frokost selv i helgene. Jeg står opp et par timer etter han (han er oppe kl 6 i helgene). Han er også mer ute og flyr i gata på ettermiddagene og i helgene. Det er rart å være så mye alene, men samtidig veldig godt. Hold ut! Når begge er så store at de kan leke ute alene, får du mer alenetid også. Anonymkode: f9bfd...560
Anonym bruker Skrevet 25. april 2021 #4 Skrevet 25. april 2021 Nå som ungene er store er min alenetid om morran. Jeg blir sur på meg selv om jeg sover litt lenge i helgene for da får jeg ikke den lille tiden alenetiden før ungene våkner. Jeg er heldig som jobbe turnus, det betyr noen dagen er er alene på formiddagen. Men det har ikke blitt mye av slikt det siste året. Hver kveld når jeg spør ungene om de skal på skolen dagen etter merker de skuffelsen når jeg får vite eneller begge har hjemmeskole. Nå har ungene begynt å spørre meg når jeg jobber også og de blir like skuffa når jeg sier jeg jobber kveld. De nyter de dagene de er hjemme alene når de har hjemmeskole. Anonymkode: 1ad0e...15c
Anonym bruker Skrevet 25. april 2021 #5 Skrevet 25. april 2021 Mine er nå 8 og 5 , og denne våren kan endelig begge to ut å fly i gata her med venner , så nå er det masse alene tid 👍😁 men før har mannen tatt de med seg ut en gang i blant da, for å gi meg litt fri, på samme måte som jeg har gjort det for han. Anonymkode: 2d91a...a94
Anonym bruker Skrevet 25. april 2021 #6 Skrevet 25. april 2021 Trenger ikke å være alene. Da hadde jeg ikke fått barn. Anonymkode: b63ad...0d2
Anonym bruker Skrevet 25. april 2021 #7 Skrevet 25. april 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Trenger ikke å være alene. Da hadde jeg ikke fått barn. Anonymkode: b63ad...0d2 seriøst?? Anonymkode: 2d91a...a94
Anonym bruker Skrevet 25. april 2021 #8 Skrevet 25. april 2021 Det blir bedre. Nå er mine 13 og 17. Jeg er mye alene. Tror jeg kommer til å savne å ha de hjemme når de flytter Anonymkode: d389a...7ec
Anonym bruker Skrevet 25. april 2021 #9 Skrevet 25. april 2021 Nå er ungene mine 12, 14, 17 og 20 år og jeg er stadig alene, de farter med venner, er ute, på trening, på jobb osv og trenger ikke mammaen sin 24/7 sånn som før. Noen ganger er det nesten litt stusselig Her om dagen var alle ungene hos forskjellige venner eller på jobb så jeg og mannen ble alene til middag, det har ikke skjedd på mange år altså. Når de var mindre var jeg aldri alene, om mannen hadde med seg noen barn ut på noe så var det liksom alltid noen igjen hjemme også. Men de vokser til, plutselig er verden der ute mye mer spennende enn å sitte inne med mamma. Men jeg har alltid sett på tiden etter barnas sengetid som alenetid jeg da, når de la seg før åtte om kvelden var det enda et par timer til jeg skulle sove liksom. Anonymkode: 03e07...0bc
Anonym bruker Skrevet 25. april 2021 #10 Skrevet 25. april 2021 Her er ungene 12-19 år, fire stykker, og mannen har hatt hjemmekontor i over 1 år. Jeg er nesten aldri helt alene hjemme lenger. Sist var da jeg var sykemeldt en uke, alle fire ungene var på skolen og mannen måtte til lege. Det var helt rart 😅 Men jeg har jo likevel alenetid, der er ikke noe problem med så store unger. De er uansett ikke så interessert i å henge med meg, og mannen og jeg veksler mellom å finne på noe sammen eller hver for oss. I dag har jeg hatt i hvert fall 4-5 timer helt for meg selv, selv om mann og barn (dvs to er ute) er hjemme. Vi veksler jo noen ord i forbifarten selvfølgelig, men de holder på med sitt. Anonymkode: 7f83b...e31
Anonym bruker Skrevet 25. april 2021 #11 Skrevet 25. april 2021 Mannen tar av og til med seg ungene på helgetur til besteforeldre (bor 3-4 timer unna). Men det er ikke nok 😅 Anonymkode: 2cf2a...13f
Anonym bruker Skrevet 25. april 2021 #12 Skrevet 25. april 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Dere med barn, er dere aldri alene i huset?Hvordan i verdens rike gjør dere det isåfall? Jeg jobber 100% og har barn både på skole og i barnehage.Mannen jobber mye borte og jeg savner såå sårt å bare kunne være litt alene. Husker ikke sist jeg kunne sette meg ned bare å se på tv omså...(nytter ikke etter leggetid, da sovner jeg)... Er så sliten, vil bare gråte Anonymkode: 26ad2...046 Har du snakket med mannen om dette? Hvis ikke er det på tide, det hjelper ingen om du blir helt utbrent. Hvis mannen jobber mye borte tenker jeg det er bra for både han og barna om de kan ha mer tid sammen når han er hjemme. Kanskje kan han ta med seg barna ut på tur noen timer lørdag/søndag så du kan flate helt ut på sofaen. Når dere er alene kan kanskje begge ungene f.eks se noe sammen på TV en liten time mens du slapper av på soverommet. Viktig at du rekker å hente deg inn hvis du er mye alene med ungene. For en periode går der også evt an å kjøpe noen tjenester som husvask, matvarer levert på døren, vindusvask etc så du bruker mindre energi på slikt. Ta vare på deg selv! Anonymkode: 97dba...3fa
Anonym bruker Skrevet 25. april 2021 #13 Skrevet 25. april 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): seriøst?? Anonymkode: 2d91a...a94 Ja Anonymkode: b63ad...0d2
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #14 Skrevet 26. april 2021 Har du ingen som kan være litt barnevakt innimellom? Her er det to ivrige bestemødre som stadig spør om å få låne ungene, og ungene vil gjerne dra bort litt på besøk. Da får jeg og mannen vært litt alene. Noen ganger trenger vi virkelig den tiden sammen, og bare være oss to. Det handler ikke om at vi ikke ønsker å være sammen med barna, om noen skulle greie å vri det slik (som det ofte kan være her inne). Det kan være noen timer, eller en natt, en sjelden gang en hel helg. Da drar vi på hyttetur eller lignende. Eller vi bare koser oss hjemme og gjør ingenting. De fleste trenger litt trenger litt alenetid. For meg er er det også litt "alenetid" å komme på jobb. Trives du i jobben din? Jeg har en jobb jeg elsker, med kjempegodt arbeidsmiljø. Har mange gode venner her. Så jeg lader batteriene når jeg er på jobb, selv om jeg tidvis kan bli sliten, men på en litt annen måte. Dette ble et langt svar, ser jeg😄 Anonymkode: 4f236...181
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #15 Skrevet 26. april 2021 Vet at det ikke er alle som har denne muligheten, men vi har kjøpt en billig og gammel hytte uten strøm og vann. Ofte kan jeg ta en tur alene en helg for å være alene, tenne stearinlys og drikke litt rødvin mens jeg ser ut av vinduet å nyter stillheten, mens mannen tar av seg barna (jente 6 og gutt 4) Av og til reiser han på hytta alene. Selvfølgelig reiser vi samme alle fire også. Anonymkode: 49b2c...2cc
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #16 Skrevet 26. april 2021 En gang i året tar mannen ungene med på helgetur med sin søster og hennes unger. Da er jeg dronning i eget hjem. Trening, spiser den maten JEG VIL HA, ser filmer, egenpleie, lakker negler. Så kommer søndagen og da savner jeg flokken min. Jeg har mulighet til å reise på besøk eller gå ut med venninner når jeg vil, men hjemme alene skjer altså én gang i året. 😊 Det er ikke mange år til ungene klarer seg omtrent selv nå da. Anonymkode: d9250...4ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå