Anonym bruker Skrevet 24. april 2021 #1 Skrevet 24. april 2021 Hvordan fungerer det? Jeg og mannen har bestemt oss for å skilles. Vi har 2 barn å ta hensyn til. Vi har et stort hus, med en utleieleilighet i kjelleren. Leiligheten har to soverom og egen inngang på motsatt side av huset enn den andre inngangen, samt tilhørende hageområdet. Vil dette kunne fungere tror dere? Jeg er ofså mottager av AAP og har svært lav inntekt. Jeg hadde håpet å kunne motta overgangsstønad. Barna vil kunne gå som de ønsker, men de går ikke på AKS/SFO da jeg likevel er hjemme og tilbringer mer tid med de. Anonymkode: 8ca4a...c2d
Anonym bruker Skrevet 24. april 2021 #2 Skrevet 24. april 2021 Står ganske tydelig i Navs regler at man ikke får overgangsstønad om man bor veldig nær, som f.eks. i samme hus, på samme tun osv. https://www.nav.no/familie/alene-med-barn/overgangsstonad For barna vil det sikkert være greit med en slik løsning som du skisserer. Men er du sikker på at det vil fungere for deg og mannen? Hva når dere bor så nært og den ene eller begge begynner å date/får ny partner? Er dere veldig gode venner og helt ferdig med hverandre følelsesmessig så kan det kanskje fungere i en periode, og også være en smidigere overgang for ungene. Men dere bør ha veldig klare avtaler på forhånd på alt av praktiske ting til økonomi osv., ikke bare samværet med barna. Anonymkode: 1d1ea...bef
Anonym bruker Skrevet 24. april 2021 #3 Skrevet 24. april 2021 Du får ikke overgangsstønad når dere har samme adresse. Anonymkode: 35f6c...2c3
Anonym bruker Skrevet 25. april 2021 #4 Skrevet 25. april 2021 Mine skilte foreldre er naboer og jeg vokste opp sånn. Var veldig fint for meg. Funker så lenge konfliktnivået er lavt. Ang støtteordninger så har jeg ingen anelse... Anonymkode: 3bedb...2fa
Anonym bruker Skrevet 25. april 2021 #5 Skrevet 25. april 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Hvordan fungerer det? Jeg og mannen har bestemt oss for å skilles. Vi har 2 barn å ta hensyn til. Vi har et stort hus, med en utleieleilighet i kjelleren. Leiligheten har to soverom og egen inngang på motsatt side av huset enn den andre inngangen, samt tilhørende hageområdet. Vil dette kunne fungere tror dere? Jeg er ofså mottager av AAP og har svært lav inntekt. Jeg hadde håpet å kunne motta overgangsstønad. Barna vil kunne gå som de ønsker, men de går ikke på AKS/SFO da jeg likevel er hjemme og tilbringer mer tid med de. Anonymkode: 8ca4a...c2d Jeg leier hos ham. På den måten kan ungene ferdes som de vil fra meg og opp til han. Så på mange måter bor vi fortsatt sammen. Gruer meg til den dagen han finner seg en ny dame, det vil bli rart... Anonymkode: 31f2d...c44
Anonym bruker Skrevet 25. april 2021 #6 Skrevet 25. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg leier hos ham. På den måten kan ungene ferdes som de vil fra meg og opp til han. Så på mange måter bor vi fortsatt sammen. Gruer meg til den dagen han finner seg en ny dame, det vil bli rart... Anonymkode: 31f2d...c44 Er ikke sjansen like stor for at du kan finne deg noen da? Jeg tror jeg hadde synes det var rart/uvant når min X får seg ny dame, selv om jeg skulle bo langt unna. Anonymkode: 8ca4a...c2d
Anonym bruker Skrevet 25. april 2021 #7 Skrevet 25. april 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Er ikke sjansen like stor for at du kan finne deg noen da? Jeg tror jeg hadde synes det var rart/uvant når min X får seg ny dame, selv om jeg skulle bo langt unna. Anonymkode: 8ca4a...c2d Jeg har en... Anonymkode: 31f2d...c44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå