Anonym bruker Skrevet 24. april 2021 #1 Skrevet 24. april 2021 Er det noen av dere her inne som har erfaring med at den andre forelderen er kriminell, og hvordan dette påvirker barna? Jeg tenker i førsterekke ikke på drap grove overfall osv, men kriminalitet som smugling, heleri, tyveri, økonomisk kriminalitet osv. Hvordan påvirker det barn/ungdom å oppleve at politiet kommer på døra, husransakelse, arrest, etterforskning, rettsak, fengselsstraff osv? Mine ungdommer har opplevd noe av dette. Saken har ikke kommet så langt enda. Og siden dette gjelder min eks, så vet ikke jeg heller så mye. Han juger til barna og bagatelliserer alt som skjer. Men barna vet at han juger mye og ofte. Det vet at han nesten aldri er hjemme, og at han egentlig ikke har jobb (er trygda). Det vet at han alltid har godt med penger. Så det er klart de forstår at her er det ugler i mosen, og at politiet ikke kom på døra uten grunn slik som han påstår. Jeg synes dette er vanskelig. På den ene siden ønsker jeg at han skal få som fortjent, men jeg ønsker ikke at mine barn skal bli skadelidende. Samtidig har de ikke vondt av å forstå at forbrytelser ikke lønner seg. Anonymkode: acf9c...17a
Nyttårs barn Skrevet 24. april 2021 #2 Skrevet 24. april 2021 Ville tatt en prat med de. Pappa er den samme, selv med feil og mangler. Han er ikke det han (tydeligvis...) har gjort, han er mye mer. Samtidig så ville jeg sagt veldig tydelig og klart at økonomisk kriminalitet er alvorlig, det skader tilliten mellom oss og samfunnet som helhet. Vi får mindre penger til viktige oppgaver fordi noen tar seg til rette og utnytter andre. Kriminalitet går og i stor grad i arv, så det er viktig at barna tar avstand fra handlingene og forstår alvoret.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2021 #3 Skrevet 24. april 2021 Nyttårs barn skrev (4 minutter siden): Ville tatt en prat med de. Pappa er den samme, selv med feil og mangler. Han er ikke det han (tydeligvis...) har gjort, han er mye mer. Samtidig så ville jeg sagt veldig tydelig og klart at økonomisk kriminalitet er alvorlig, det skader tilliten mellom oss og samfunnet som helhet. Vi får mindre penger til viktige oppgaver fordi noen tar seg til rette og utnytter andre. Kriminalitet går og i stor grad i arv, så det er viktig at barna tar avstand fra handlingene og forstår alvoret. Ja det er slik jeg tenker også. Og vi har prata mye i det siste. Men det er et problem at han bagatelliserer og avfeier det han gjør. Han tenker tydeligvis ikke på at han skal være en rollemodell. Anonymkode: acf9c...17a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå