Gå til innhold

Hun besøker oss hver dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et ganske slitsomt familiemedlem. Hun kommer innom hver eneste dag og blir i flere timer.... 

Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 73253...223

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gitt beskjed at det blir for mye. Be henne om å sende mld før hun kommer/vil på besøk. Så kan dere svare om det passer eller ikke. 

Anonymkode: 2b025...276

Skrevet

Snakket rett fra levera...

"Nå tror jeg du må gå hjem for nå er jeg lei av besøk for i dag...." 

Med et smil og glimt i øyet selvfølgelig.

Anonymkode: cf5c1...0f6

Skrevet

Hadde dratt et sted og sagt hun fikk låse seg ut. Gått og lagt meg fordi jeg er «trøtt» og sagt det er fint om du er stille. 😂😂😂 
Nei, du må si det rett ut, jeg orker ikke besøk hver dag. 

Anonymkode: 340bb...63c

Skrevet

Lås døra og ikke åpne. 

Anonymkode: 93b8b...a76

Skrevet

Her må du nok være tydelig. 

Si at det er hyggelig at hun trives hos dere, men at dere rett og slett ikke har kapasitet til å ha henne på besøk hver dag. Bli enig om to dager i uken hun kan komme og drikke ettermiddagskaffe. Inviter henne til middag en sjelden gang. 

Anonymkode: f815a...b24

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Her må du nok være tydelig. 

Si at det er hyggelig at hun trives hos dere, men at dere rett og slett ikke har kapasitet til å ha henne på besøk hver dag. Bli enig om to dager i uken hun kan komme og drikke ettermiddagskaffe. Inviter henne til middag en sjelden gang. 

Anonymkode: f815a...b24

Tenkte det samme. Det beste er å være helt tydelig, og så lage en klar og tydelig avtale om besøk fremover.

Anonymkode: eaded...dc9

Skrevet

Du må bare bestemme deg for å siifra, men bestem deg på forhånd hvor mye du orker slik at du kjenner dine grenser før denne diskusjonen. For en diskusjon vil det nok bli om hun syns det er greit eller blir furten. 

Hva som passer deg og din familie bør du tenke ut først. Passer det dere best å avtale en fast dag i uken til besøk, middag eller kaffe osv eller flere dager. Eller at dere avtaler fra gang til gang, noe som ofte kan medføre mange tøfsamtaler og mld. 

Ogdu må nok være veldig rett frem når du tar praten, for om du har hintet frem til nå at det ikke passer så bra så når det ikke inn. 

Anonymkode: 19dd1...de0

Skrevet

Veldig spesielt av denne person å vare dukke opp i tide og utide da. 

Her må du nok være veldig ærlig og rett fram. Virker ikke som personen har antenner, så du må være helt helt tydelig. 

Anonymkode: 0ddb8...db3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...