Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #1 Skrevet 23. april 2021 Hvordan er saksgangen for etterforskning av økonomisk svindel? Feks om Økokrim, politiet, Skatteetaten el andre blir tipset om svart arbeid. Hva skjer fra tipset til de utfører en husransakelse, beslagleggelse av pc, tlf osv? Og hva skjet etter at disse tingene er beslaglagt? Anonymkode: 5d237...a20
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #3 Skrevet 23. april 2021 Har bare hørt om slik etterforskning, økokrim og ransakelse når det er snakk om bedrifter og antatt omfattende. Anonymkode: 1bfed...51b
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #4 Skrevet 23. april 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Har bare hørt om slik etterforskning, økokrim og ransakelse når det er snakk om bedrifter og antatt omfattende. Anonymkode: 1bfed...51b Hvis du snakker om individer, så tror jeg etterforskningen består av å på avstand innhente og sammenlikne opplysninger fra skattetetat, AA-registeret og personens bankkonti. Anonymkode: 1bfed...51b
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #5 Skrevet 23. april 2021 Fire år siden jeg meldte inn, ikke skjedd noe ennå. Vedkommende flyr fremdeles rundt å svindler gamle folk. Anonymkode: 40bb0...989
Anonym bruker Skrevet 24. april 2021 #6 Skrevet 24. april 2021 Hm. Hi her. Dette gjelder en privatperson. Jeg har meldt inn for lenge siden. For litt siden fikk jeg høre at det hadde vært flere politifolk der og gjennomført husransakelse. Vet ikke om de fant noe el hva de lette etter. Forstod det ikke som de tok med seg mer enn tlf og pc. Men vet ikke sikkert. Når jeg leser om ransakelse så må det være mer enn 50% sjanse for at vedkommende har utført ulovlige handlinger for at de har lov til å gjøre det. Dermed må de jo ha gjort noe mellom et tips og en ransakelse, og lurer på hva de evt gjør. Kan også hende denne personen har gjort helt andre ting enn det jeg tipset om, og dermed har andre svin på skogen. Anonymkode: 5d237...a20
Anonym bruker Skrevet 24. april 2021 #7 Skrevet 24. april 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Har bare hørt om slik etterforskning, økokrim og ransakelse når det er snakk om bedrifter og antatt omfattende. Anonymkode: 1bfed...51b Ja ikke sant. Dette gjelder faktisk en privatperson. Men har nok operert under ett eller flere personlige foretak. Anonymkode: 5d237...a20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå