Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #1 Skrevet 23. april 2021 Vår datter på 9 år fortalte her i går at hun tror hun er homofil og liker jenter. Vi svarte egentlig bare "ok" på det og sa at vi har flere homofile venner og de er akkurat som alle andre, og gjorde ikke noe nummer av det. For oss spiller det egentlig ingen rolle hvilken legning hun har. Men er ikke 9 år litt vel tidlig for å vite det? Anonymkode: 05d8d...c07
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #2 Skrevet 23. april 2021 Det er nok en litt trendaktig greie. Jeg har to ungdommer, og i perioder var «halve klassen» bifile eller homofile. Det er fint med åpenhet og lite fordommer, og at alle kan være absolutt alt de vil! Heldigvis! Anonymkode: 73b2e...6de
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #3 Skrevet 23. april 2021 Min bror har alltid visst det. Frem til han ble åtte-ni hadde han aldri tenkt over at dette kunne oppfattes som annerledes. Så han «kom ut» med det da. Anonymkode: 9ecb2...771
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #4 Skrevet 23. april 2021 Tidlig. Jeg var fem-seks år og har flere andre godt voksne venner som også visste på den alderen (uten at vi nødvendigvis hadde et ord for det). Anonymkode: 52368...b91
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #5 Skrevet 23. april 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Tidlig. Jeg var fem-seks år og har flere andre godt voksne venner som også visste på den alderen (uten at vi nødvendigvis hadde et ord for det). Anonymkode: 52368...b91 Tusen takk. Hva hun er, uansett om det er det hun sier, eller en "trend" som en annen her sier, vi har prøvd å gi henne signaler at hun kan være nøyaktig den hun er og ingen andre, og vi ikke bryr oss om hvilken legning hun har. HI Anonymkode: 05d8d...c07
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #6 Skrevet 23. april 2021 Jeg tror nok at mange vet ganske tidlig, men at det tidligere ikke var så mye informasjon om det og det ikke var normalisert. Nå er ungene, i større grad enn før hvert fall, opplyste. Samtidig kan det være hun ikke helt vet hva det innebærer enda, eller det kan være hun har funnet det ut tidlig. Anonymkode: 958ca...872
Anonym bruker Skrevet 24. april 2021 #7 Skrevet 24. april 2021 Det er vedig vaneig å ha en formeniing om det tidlg, men det er også mange som skifter mening i løpet av puberteten. Kusinen min var skikkelig guttegal ppå barneskole, men lespisk som voksen. Begge døttrene mine hadde jentekjærester på barneskolen og er nå interesserte i gutter. Jeg reor ikke de egentlg kan vite det før etter puberteten, men uansett bør vi godta de kjærestene og forelskelsene de har tll enhver tid. Noen tror de vet hva de "er" fra de er ganske små, men selv om mange har rett er det også maange det endrer seg for. Anonymkode: 3d68a...c4f
Anonym bruker Skrevet 24. april 2021 #8 Skrevet 24. april 2021 Jeg tror nok at det ante meg litt allerede i 8-9 års alderen, men det var ikke noe tema da, vi var liksom så mye mer barn enn dagens barn er på den alderen og det var ikke noe åpenhet angående slikt heller, ingen internet og sosiale medier. Det var ikke noe jeg nevnte til noen, bare en følelse jeg hadde. Jeg tror nok det stemmer at barn kan vite sin legning allerede i barneårene. Samtidig så tror jeg du har litt rett i at det er litt in for tiden også og at i noen tilfeller er det en greie de sier. Og noen er jo virkelig bifile eller usikre på hva de føler, så alt er mulig. Åpenhet og aksept er bra og jeg synes det er riktig som dere har gjort å akseptere det hun sier og føler nå. Anonymkode: 44c26...f9a
Anonym bruker Skrevet 24. april 2021 #9 Skrevet 24. april 2021 I klassen til mine barn er det til enhver tid noen bifile eller lesbiske, kun jenter da. Ingen gutter merkelig nok. Og det bytter på hvem det er. Er nok inn for tiden. De er 11-13 år 6/7 klasse. Men jeg vet om flere som visste de var homofile fra de gikk på barneskolen, så skal ikke si det gjelder for din datter. Anonymkode: 9dbfe...22c
Anonym bruker Skrevet 24. april 2021 #10 Skrevet 24. april 2021 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Det er nok en litt trendaktig greie. Jeg har to ungdommer, og i perioder var «halve klassen» bifile eller homofile. Det er fint med åpenhet og lite fordommer, og at alle kan være absolutt alt de vil! Heldigvis! Anonymkode: 73b2e...6de Alle kan selvsagt ikke være absolutt alt de vil. Så idiotisk. Anonymkode: b9d79...fae
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #11 Skrevet 26. april 2021 On 4/23/2021 at 4:32 PM, Anonym bruker said: Vår datter på 9 år fortalte her i går at hun tror hun er homofil og liker jenter. Vi svarte egentlig bare "ok" på det og sa at vi har flere homofile venner og de er akkurat som alle andre, og gjorde ikke noe nummer av det. For oss spiller det egentlig ingen rolle hvilken legning hun har. Men er ikke 9 år litt vel tidlig for å vite det? Anonymkode: 05d8d...c07 tror det er opp og ned, jeg var vel rundt 10 når jeg skjønte jeg likte begge deler Anonymkode: e6895...9c5
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #12 Skrevet 26. april 2021 Ikke vet jeg, men jeg husker veldig godt hvor forelsket jeg var i en gutt i klassen da jeg var 7 år. Ergo visste jeg veldig tidlig at jeg ikke var homofil. Anonymkode: d5a22...e0b
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #13 Skrevet 26. april 2021 At en barneskolejente blir litt forelsket i en venninne betyr ikke automatisk at hun blir lesbisk som voksen, men det kan bety det. Det er mye hormonelt som skal falle på plass i kroppen gjennom puberteten, og jeg sier til mine barn at det ikke er så godt å vite som barn hvem man blir forelsket i som voksen. Datteren min sa da hun var 12 år at hun var bifil, jeg sa at det er greit, det spiller ingen rolle for meg, men at hun ikke trenger å sette en merkelapp på seg selv enda, men la tiden og puberteten komme og gå, så ser hun hvem hun blir forelsket i som voksen. Anonymkode: 20271...436
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #14 Skrevet 26. april 2021 Ene datteten vår sa det da hun var knapt 8, men hun visste det før det. Vi hadde også mistanke. På samme måten som du faktisk kan se tidlig at noen er homofile, så ser man det på henne. Nå er hun straks ferdig på ungdomsskolen, og hun har aldri hatt spørsmål rundt egen legning. Anonymkode: eb40e...401
Anonym bruker Skrevet 26. april 2021 #15 Skrevet 26. april 2021 Anonym bruker skrev (På 24.4.2021 den 11.45): Alle kan selvsagt ikke være absolutt alt de vil. Så idiotisk. Anonymkode: b9d79...fae Hva er idiotisk med at man kan få ha den legningen man vil? Uten å bli møtt med fordommer og uthenging? Jeg synes det er veldig bra. Noen bommer på veien til å bli voksen, og er både bi, homofil og ikkebinær før de lander i seg selv. Da er det jo bare nydelig at alt er greit! Anonymkode: 73b2e...6de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå