Gå til innhold

Kikkhullkirurgi, ømme arr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det straks 5 uker siden operasjon, og to av arrene er fortsatt ganske ømme om jeg rører mye på meg, feks sitter bøyd forover så magen skvises sammen. Går fint å ligge på magen, men greier ikke all mulig aktivitet enda siden det er ømt og kan stikke litt i arrene. 

Er det vanlig at det varer så lenge? Den i navlen er verst.

Anonymkode: da8d7...a36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den i navlen satt i lege hos meg også, et par måneder i hvert fall. 

Anonymkode: 702da...41c

Skrevet

Du må ikke glemme at det ikke bare er det lille arret på utsiden du har, det er jo ting som skal gro under der også..

Anonymkode: fdb7b...ba2

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 23.4.2021 den 15.45):

Den i navlen satt i lege hos meg også, et par måneder i hvert fall. 

Anonymkode: 702da...41c

Ok. Nå sjekket jeg litt grundig med mye lys og speil for jeg synes nesten den i navlen er blitt vondere, men det kan jo være fordi jeg beveger/belaster mer? Og ser ut som jeg er blå i et område på 4 cm i diameter rett over navlen, og hvis jeg klemmer der er det hardere enn ellers? Burde det være blått etter 5 uker? Hardhet kan kanskje være arrvev? Eller er det et hematom?

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Ok. Nå sjekket jeg litt grundig med mye lys og speil for jeg synes nesten den i navlen er blitt vondere, men det kan jo være fordi jeg beveger/belaster mer? Og ser ut som jeg er blå i et område på 4 cm i diameter rett over navlen, og hvis jeg klemmer der er det hardere enn ellers? Burde det være blått etter 5 uker? Hardhet kan kanskje være arrvev? Eller er det et hematom?

Synes det er enda ømmere i dag, vondt å bøye seg. Men arret er ikke rødt og hissig eller noe, ser ikke infisert ut. Vare rød kant akkurat i snittet, sånn som litt halv nye arr er. Hmm... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...