Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #1 Skrevet 23. april 2021 Vet du veldig godt hvor alle steder i fylket ligger? Fks du som er fra Nordfjordeid, har du god oversikt over alle kommuner i Sogn fks? Har du hørt om alle liksom? Også de små? Anonymkode: 7e19e...2b7
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #2 Skrevet 23. april 2021 Selvfølgelig. Trivselsfylket kjenner jeg. Anonymkode: 2eb30...676
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #3 Skrevet 23. april 2021 Alltid lurt på hvorfor de prater så rart i Sogn og Fjordane... Servise heter tydeligvis "knosetoi" på sognogfjordansk. Anonymkode: b53d5...e6b
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #4 Skrevet 23. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Alltid lurt på hvorfor de prater så rart i Sogn og Fjordane... Servise heter tydeligvis "knosetoi" på sognogfjordansk. Anonymkode: b53d5...e6b Hahah, og eg har alltid lurt på korleis det går an at folk trur vi har ei dialekt i heile Sogn og Fjordane. Trur forresten du har blitt lurt. Har aldri høyrt om knosetoi. Anonymkode: a100c...722
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #5 Skrevet 23. april 2021 Men ja, vi har jo selfølgeleg høyrt om alle kommunane i fylket vårt, pugga det på barneskulen. (men erkje sikkert eg hadde plassert alle heilt rett p å prøva i dag. Men har jo sånn ca snøring) Det er no vel normalt å lære alle kommunane i eige fylke? Kan ikkje du alle kommunane i ditt fylke? Anonymkode: a100c...722
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #6 Skrevet 23. april 2021 Jeg blir litt nysgjerrig på hvor i fylket dere er fra jeg da 😊 Anonymkode: dde98...a66
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #7 Skrevet 23. april 2021 Jeg er gift med en nordfjording og ja, han har hørt om alle og vet hvor de er Anonymkode: 077a4...904
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #8 Skrevet 23. april 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Kan ikkje du alle kommunane i ditt fylke? Anonymkode: a100c...722 De som er fra Viken kan sikkert alle kommunene i hele fylket sitt. Anonymkode: b53d5...e6b
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #9 Skrevet 23. april 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): De som er fra Viken kan sikkert alle kommunene i hele fylket sitt. Anonymkode: b53d5...e6b Da de som som kommer fra gamle Sogn og Fjordane lærte om kommuner, lærte de nok ikke om kommuner i Vestland fylke. Akkurat som at de som bor i Viken selvfølgelig ikke lærte om alle kommunene i alle fylkene som nå er Viken. Anonymkode: dde98...a66
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #10 Skrevet 23. april 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Da de som som kommer fra gamle Sogn og Fjordane lærte om kommuner, lærte de nok ikke om kommuner i Vestland fylke. Akkurat som at de som bor i Viken selvfølgelig ikke lærte om alle kommunene i alle fylkene som nå er Viken. Anonymkode: dde98...a66 Vestland fylke forheld eg meg ikkje til. Strevar nok med merkelege nye kreasjonar som Kinn og kva kommunar som eigentleg vart slukt av Sunnfjord kommune. Anonymkode: a100c...722
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #11 Skrevet 23. april 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Vestland fylke forheld eg meg ikkje til. Strevar nok med merkelege nye kreasjonar som Kinn og kva kommunar som eigentleg vart slukt av Sunnfjord kommune. Anonymkode: a100c...722 Skjønner det altså 😊 Anonymkode: dde98...a66
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #12 Skrevet 23. april 2021 Absolutt hørt om, men kan ikke plassere alle kommuner og tettsteder riktig på et kart. Ikke bodd i fylket som voksen, da, mulig jeg ville hatt bedre oversikt. Anonymkode: a435e...90e
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #13 Skrevet 23. april 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Alltid lurt på hvorfor de prater så rart i Sogn og Fjordane... Servise heter tydeligvis "knosetoi" på sognogfjordansk. Anonymkode: b53d5...e6b Knosetoi?!? Haha, ALDRI hørt om, du har nok blitt utsatt for nokon som har prøvd å vere morsomme...! Ikkje er det noko som heiter sognogfjordansk heller, og vi pratar vel ikkje så forferdelig mykje rarare her enn andre stader vil eg påstå. Og så syns eg det er veldig morsomt at alle som ikkje er her i frå kallar heile gjengen for sogningar. Bur i Førde (Sunnfjord), I gamle Sogn og Fjordane veit eg vel stort sett navn på tettstadane i dei andre delane (altså Nordfjord og Sogn) iallfall, men slit litt med kven som høyrer til kva kommune no etter alle samanslåingane, og har ikkje meir kontroll no på gamle Hordaland som vi no er i fylke med, enn eg hadde før. Anonymkode: 2bcdb...c33
Anonym bruker Skrevet 23. april 2021 #14 Skrevet 23. april 2021 Jeg bor i det nye Innlandet fylkeskommune. Kan antakelig de fleste kommunene og kan plassere ca 70 % av dem på et blindkart med kommunegrenser, tipper jeg. I gamle Sogn og Fjordane er jeg sjanseløs på kommuner, kan kanskje plassere fire-fem på et blindkart. Kanskje. Lokalgeografi er fint å kunne, men nasjonalgeografi må jeg nok dessverre melde pass på. Dumt, men sant. Å kunne sitt nærområde, det mener jeg er et "krav", men alle landets kommuner? Ikke jeg, i alle fall! Spør Drillo! Anonymkode: 1c566...c9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå