Gå til innhold

Ernas regjering igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra nyttår 2018 kuttet Erna Solbergs regjering tiden man kunne gå på AAP-stønad fra Nav. Dette gjaldt både makstiden og mulighet til forlengelse ble skjerpet inn.

Regjeringen fikk utallige advarsler om hva dette ville føre til for veldig mange. At mange ikke ville bli ferdig utredet, diagnostisert og behandlet. Regjeringen fikk klare råd om at dette ville føre til at flere ville tvinges ut på sosialstønad og andre over på uføretrygd. Likevel valgte regjeringen å stå på sitt, kutte i AAP-ordningen. Uten at regjeringen satset noe som helst for å sikre at denne gruppen fikk riktig utredning og behandling tidsnok. Dette har ført til at folk har mistet hus og hjem, blitt  gjeldsslaver og/eller blitt uføretrygdet for tidlig.

https://www.dagbladet.no/nyheter/endrer-trygderegler--viktig/73677297

Nå snur regjeringen. Men nå fremlegger de det som om det er de som velger å styrke AAP-ordningen. Barne- og familieminister Ropstad nevner ikke at det var Ernas regjering som valgte å kutte dette i utgangspunktet... Heller ikke hva denne omleggingen sikkert kostet i form av byråkrati, konsulenter, endringer av datasystemer osv.

Forsåvidt flott at de snur, men det burde også kommet med en innrømmelse av at de gjorde en alvorlig feil, og med beklagelse og oppreisning til de som har måttet lide unødvendig pga. regjeringens udugelighet.

Og ikke minst burde regjeringen ha tatt tak i det faktum at de ikke har styrket helsevesenet nevnelig de årene de har sittet i regjering, og at så lenge de ikke vil styrke helsevesenet, vil problemet fortsette og flere vil uansett ende unødvendig på uføretrygd.

Det er godt det snart er valg...

Anonymkode: 8cc6b...4f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gleder meg sånutrolig mye til valget og håper denne regjeringen forsvinner da.

Sjelden har vi hatt en så ødeleggende regjering som vi har nå..

Anonymkode: bf772...e4c

Skrevet

Høstens valg blir faktisk ganske så avgjørende for landet Norges framtid. Skal Norge bli et iskaldt blått samfunn uten omtanke og empati, eller skal Norge bli et inkluderende og varmt samfunn? 

Jeg vet hva jeg ønsker meg. Jeg vet hvilket parti som får min stemme. 

Anonymkode: 53e91...0ac

Skrevet

Alle partiene som har vært med i regjering med Erna bør bort fra regjering de neste årene, for de har foretatt en del verdivalg som har vært veldig ødeleggende. Jeg tror også vi står ved et veiskifte nå, enten går det veldig feil vei videre med samme regjeringskonstellasjon, eller vi velger en ny og bedre vei.

Anonymkode: 8cc6b...4f2

Skrevet

Skandale. Vekk med Erna. Alt annet er bedre.

Anonymkode: 5e903...1de

Skrevet

Regjeringen snur jo egentlig ikke.

Denne muligheten til forlengelse av AAP-stønaden er et resultat av at pga korona har fått mye lenger ventetid på utredning og behandling av andre tilstander. Så sånn sett er det ingen innrømmelse av feil.

men ja, NPM er en skandale for helsevesenet. Kutt i bevillinger til helsevesenet og krav om effektivisering er en skandale

Anonymkode: e281b...4a8

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Regjeringen snur jo egentlig ikke.

Denne muligheten til forlengelse av AAP-stønaden er et resultat av at pga korona har fått mye lenger ventetid på utredning og behandling av andre tilstander. Så sånn sett er det ingen innrømmelse av feil.

men ja, NPM er en skandale for helsevesenet. Kutt i bevillinger til helsevesenet og krav om effektivisering er en skandale

Anonymkode: e281b...4a8

For ikke å snakke om hvor ødeleggende NPM er for skolen! Kravet til dokumentasjon i "hue og ræva" fører til at lærere ikke rekker å utarbeide de ordentlig gode oppleggene, sitter på kontoret mer enn de står i klasserommet og må dokumentere ned i detalj for å være sikker på å ha ryggen fri. Måling og kontroll. Jeg tror svært mange lærere hadde blitt enda bedre lærere om de hadde blitt vist tillit. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Skandale. Vekk med Erna. Alt annet er bedre.

Enig. Jeg håper FRP får flertallet av stemmene til valget så vi kan få Nasjonens varmeste politiker til statsminister.

tb971b55.jpg

Anonymkode: 807f6...215

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Enig. Jeg håper FRP får flertallet av stemmene til valget så vi kan få Nasjonens varmeste politiker til statsminister.

tb971b55.jpg

Unnskyld meg, har det rabla for deg? Du viser bilde av landets farligste, aller mest iskalde og splittende politiker, og sier du håper at hun blir landets statsminister?? 

Skrevet

Usikker kven eg skal stemme på. Står mellom H, Frp og V. 

Anonymkode: dc969...c68

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

tb971b55.jpg

Gud hjelpe oss alle hvis det er Norges varmeste politiker

Anonymkode: 7bf28...b56

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Unnskyld meg, har det rabla for deg? Du viser bilde av landets farligste, aller mest iskalde og splittende politiker, og sier du håper at hun blir landets statsminister?? 

Hun er glad i sitt land og sitt Folk. Er ikke det og være varm???

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hun er en iskald og beregnende demagog. 

Anonymkode: 3f61c...5e1

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Æh... Glad i Norge og etnisk norske rike mennesker, og sitt eget speilbilde. That's it. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

tb971b55.jpg

Ehh, nei. I hvert fall ikke denne. 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...