Gå til innhold

Kan man fortsatt sende barna med restsymptomer ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten på 1.5 har vært skikkelig forkjøla med snørr og hoste. Siden lørdag. Bedre nå. Men litt snørr og hoste enda ! Da kan jeg sende eller hvrodan er det nå ? Står liksom så forskjellig på de nettsidene 

Anonymkode: 48c1d...9c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han testet? Om ja da kan du sende. Om nei så mener jeg du holder han hjemme

Anonymkode: c9fc7...8a2

Skrevet

Ikke testet. Da ser jeg an til i morgen og håper det er helt borte da 

Skrevet

De yngste må ikke testes for å komme tilbake når de har symptomer på vanlig forkjølelse. Da gjør man som du skriver, holder dem hjemme til de er friske. Litt snørr eller et og annet host er restsymptomer, det er greit.

Anonymkode: 9f9c7...d12

Skrevet

Så om han hoster, snørrer og er litt tett så går det bra ? Godt å vite 

Skrevet

Nå kan alle testes. På barn bruker de bare en vattpinne og gnir inni kinnet (det gjorde de nettopp på vår toåring), eller de tar en bomullspinne ytterst i nesa. Ikke fælt å teste barn nå.

Anonymkode: ee04a...5e5

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Så om han hoster, snørrer og er litt tett så går det bra ? Godt å vite 

Min erfaring er at akkurat hoste er de ganske hysterisk på. Jobbet selv i barnehage å barn som hoster blir sendt hjem.

Anonymkode: 9485a...525

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Nå kan alle testes. På barn bruker de bare en vattpinne og gnir inni kinnet (det gjorde de nettopp på vår toåring), eller de tar en bomullspinne ytterst i nesa. Ikke fælt å teste barn nå.

Tull! De tok testen i nesen på min 3 åring.

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Hva er vitsen med å teste når ikke testen utføres ordentlig?

Anonymkode: a6126...225

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hva er vitsen med å teste når ikke testen utføres ordentlig?

Anonymkode: a6126...225

For å please hysteriske høns

Skrevet

Sitat fra smittevernveilederen for barnehage:
"Barn og ansatte kan komme tilbake i barnehagen når de har negativ test og om de virker friske og er feberfrie, selv ved restsymptomer etter luftveisinfeksjon (noe snørr, tett nese og lett hoste)."

Skrevet
Superdolly skrev (10 minutter siden):

Sitat fra smittevernveilederen for barnehage:
"Barn og ansatte kan komme tilbake i barnehagen når de har negativ test og om de virker friske og er feberfrie, selv ved restsymptomer etter luftveisinfeksjon (noe snørr, tett nese og lett hoste)."

Så strengt har det ikke vært her. Sønnen min hadde feber og var forkjølet men testet han ikke. Å han fikk komme tilbake med restsymtomer på skolen. Ringte for å teste han med de mente det ikke var nødvendig om han ble bedre innen 3 dager å ble han.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Tull! De tok testen i nesen på min 3 åring.

Mener du dyp neseprøve eller prøve i ytre del av nesen? Når var det? Tror det er helt nytt med annerledes testing, med test i kinn eller ytre neseprøve for barn. Min testet forrige uke. Gangen før (november) var dyp neseprøve og halsprøve og et skikkelig mareritt for en som ikke skjønte hvorfor han måtte gjennom det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...