Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #1 Skrevet 19. april 2021 Ei venninne mistet moren sin nettopp. Det blir ikke feil å kjøpe en magnolia til henne som hun kan plante ut til minne om moren? Jeg tenker at en bukett dør så fort, og er så vanlig. Da mamma døde, fikk vi minst 20 buketter. Vi hadde ikke vaser nok til alle, og det var et sabla styr. Hva tenker dere? Er en magnolia ok å få ved dødsfall? Anonymkode: 894c5...58a
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #2 Skrevet 19. april 2021 Det synes jeg hørtes veldig fint ut, såsant din venninne har egen hage. Kanskje tilby deg å hjelpe henne å plante den en dag? Veldig fin tanke ❤️ Anonymkode: 3b1a7...733
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #3 Skrevet 19. april 2021 Kanskje hvis du vet at hun har et egnet sted forden og du tilbyr deg å plante den for henne? Ikke sikkert hun orker selv. Anonymkode: cb70b...55c
amandine Skrevet 19. april 2021 #4 Skrevet 19. april 2021 Det synes jeg var en god idé, jeg hadde satt pris på det. Men jeg vet jo ikke hva din venninne vil like.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #5 Skrevet 19. april 2021 Så hyggelig at dere likte det. Da gjør jeg det. Og ja, jeg planter den for henne der hun vil ha den. 🌸 HI Anonymkode: 894c5...58a
Anonym bruker Skrevet 19. april 2021 #6 Skrevet 19. april 2021 Det høyres ut som ein flott gave ❤ Anonymkode: 071af...c15
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #7 Skrevet 20. april 2021 Jeg ville ikke likt det. Hvis jeg skulle plantet noe som minne ville jeg bestemt selv hva det skulle være. Ikke alle liker å ha "minneting" de må se hver dag. En plante må stelles og hvis den blir syk eller dør kan det bli en ekstra sorg. Gi gjerne en plante til hagen h is hun er spesielt glad i hagear eid, men ikke foreslå at planten skal være til minne om moren eller liknende. Anonymkode: eb3bd...ea1
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #8 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville ikke likt det. Hvis jeg skulle plantet noe som minne ville jeg bestemt selv hva det skulle være. Ikke alle liker å ha "minneting" de må se hver dag. En plante må stelles og hvis den blir syk eller dør kan det bli en ekstra sorg. Gi gjerne en plante til hagen h is hun er spesielt glad i hagear eid, men ikke foreslå at planten skal være til minne om moren eller liknende. Anonymkode: eb3bd...ea1 Det er jeg helt enig i. Å få en uteplante eller en potte med en eller flere uteplanter er helt ok, men å bestemme at jeg skal ha en plante, eller et tre som jeg har hørt noen har fått også, som et minne, det ville jeg absolutt ikke ha likt. Faren er jo også at det plutselig blir en ny trend, så ende man opp med en minnepark som man ikke har ønsket seg. Anonymkode: e7d2c...b6e
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #9 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg ville ikke likt det. Hvis jeg skulle plantet noe som minne ville jeg bestemt selv hva det skulle være. Ikke alle liker å ha "minneting" de må se hver dag. En plante må stelles og hvis den blir syk eller dør kan det bli en ekstra sorg. Gi gjerne en plante til hagen h is hun er spesielt glad i hagear eid, men ikke foreslå at planten skal være til minne om moren eller liknende. Anonymkode: eb3bd...ea1 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Det er jeg helt enig i. Å få en uteplante eller en potte med en eller flere uteplanter er helt ok, men å bestemme at jeg skal ha en plante, eller et tre som jeg har hørt noen har fått også, som et minne, det ville jeg absolutt ikke ha likt. Faren er jo også at det plutselig blir en ny trend, så ende man opp med en minnepark som man ikke har ønsket seg. Anonymkode: e7d2c...b6e Okei. Jeg ser argumentene deres. Så en utepotte med f.eks noen enkle uteblomster ville vært bedre, kanskje? Noe som kan stå på trappa eller terrassen, og som visner og kan ryddes bort etterhvert? Takk for innspill, iallfall. HI Anonymkode: 894c5...58a
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #10 Skrevet 20. april 2021 Jeg ville heller kjøpt noe som kunne stå ute på tappa og som ikke måtte plantes. En gruppe i potte som kunne settes rett ut, eller noe i en krukke osv. disse skal jo dø, så om hun ikke har ork eller husker mangolian og den dør så kanskje hun blir enda mer lei seg. Anonymkode: 4eea3...6d8
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #11 Skrevet 20. april 2021 Det vi fikk som vi satte mest pris på var morgenlevering med frokost på døren. Da fikk vi litt mer lyst på å spise siden det var fersk og deilig mat/juice. Også ble vi samlet rundt frokostbordet og snakket. Vi fikk det flere morgener. Anonymkode: 3a33b...142
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #12 Skrevet 20. april 2021 Syntes en magnolia du planter for henne er en flott og omtenksom oppmerksomhet. Anonymkode: f2a05...301
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #13 Skrevet 20. april 2021 Jeg likte tanken, men ikke kom med masse snakk om at det skal være til minne om din mor osv. Plutselig skal de flytte, treet får en sykdom og dør e.l og det blir vanskelig. Bare si at du regner med hun får mer enn nok avskårene blomster og at du vil vise at du tenker på henne ved å gi noe mer varig. Enkelt og greit. Men tanken er fin, jeg ville blitt glad for det. Anonymkode: 10b8a...b11
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #14 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Okei. Jeg ser argumentene deres. Så en utepotte med f.eks noen enkle uteblomster ville vært bedre, kanskje? Noe som kan stå på trappa eller terrassen, og som visner og kan ryddes bort etterhvert? Takk for innspill, iallfall. HI Anonymkode: 894c5...58a Jeg ville satt veldig stor pris på det. Min mor er faktisk død, og jeg vet at det hadde vært verdsatt hos meg. Du kjenner din venninne best Du kan evt. snu litt på det og si at det er et tre som skal minne henne om din, om alle andres, kjærlighet til henne. Slik at når hun føler sorg og tap, kan hun se på treet og kjenne på alle som vil gi henne støtte, omsorg og kjærlighet. Anonymkode: 36d8a...f21
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #15 Skrevet 20. april 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Jeg ville satt veldig stor pris på det. Min mor er faktisk død, og jeg vet at det hadde vært verdsatt hos meg. Du kjenner din venninne best Du kan evt. snu litt på det og si at det er et tre som skal minne henne om din, om alle andres, kjærlighet til henne. Slik at når hun føler sorg og tap, kan hun se på treet og kjenne på alle som vil gi henne støtte, omsorg og kjærlighet. Anonymkode: 36d8a...f21 Det kan silkert være fint for noen, men jeg hadde mislikt sterkt om noen kom og forsøkte å legge slike føringer på hvordan jeg skulle sørge. La folk finne sin egen måte å sørge på eller å la vær å sørge hvis det er riktigere på dem. Ikke pålegg noen en bestemt bruk av gaven. Anonymkode: eb3bd...ea1
Anonym bruker Skrevet 20. april 2021 #16 Skrevet 20. april 2021 Kan det ikke bare være en fin gave uten noen spesiell dypere mening? Det er jo en nydelig plante. Anonymkode: 6f540...a4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå