Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #1 Skrevet 17. april 2021 Dere som er avhengig av alenetid hvordan gikk det når dere fikk samboer? Jeg elsker kjæresten min uten tvil! Men må innrømme at jeg får panikk med tanken på at da er det slutt på alenetid,da er nok han stortsett alltid der. Han kommer til å flytte til der jeg bor,altså 2 timer unna der han bor nå. Å her kjenner han ingen som sikkert fører til at han bare er mest hjemme. Så spent på å høre hvordan det er gått for andre som er avhengig av alenetid. Jeg har foresten ett barn også så kan ikke bare stikke på trening eller noe for å få litt alenetid. Anonymkode: dbfda...e9a
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #2 Skrevet 18. april 2021 Du vil alltid finne tid til å slappe av alene, ikke verre enn å si at du vil ta en tur ut alene( eller bare sitte utfor i fred). Her er det nok med av og til å få være i fred. Tar gjerne en lang gåtur alene, eller bare setter meg utfor huset å kobler ut! Men plutselig trenger du ikke så mye alenetid etter hvert..... Anonymkode: 8cd7c...643
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #3 Skrevet 18. april 2021 Jeg er ikke enig men hun som sier man ikke trenger alenetid. Etter ti års ekteskap gjør jeg det fremdeles, og ikke fordi jeg ikke liker mannen min. Jeg går en tur, drar og kjøper noe i butikken, går med hundene eller jobber litt i hagen når jeg trenger litt alenetid. Anonymkode: 0a589...bb1
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #4 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du vil alltid finne tid til å slappe av alene, ikke verre enn å si at du vil ta en tur ut alene( eller bare sitte utfor i fred). Her er det nok med av og til å få være i fred. Tar gjerne en lang gåtur alene, eller bare setter meg utfor huset å kobler ut! Men plutselig trenger du ikke så mye alenetid etter hvert..... Anonymkode: 8cd7c...643 Jeg har vært sammen med mannen min i 24 år og har fire barn, og jeg trenger definitivt fortsatt en del alenetid. Selv om jeg er en utadvendt person som liker folk, er jeg faktisk introvert. Altså jeg tappes for energi når jeg er med andre og utsettes for mye støy, og da må jeg ha tid helt for meg selv for å hente meg inn igjen. Jeg elsker både mann og barn, men jeg trenger pauser, og det har jeg alltid gjort. HI: En leilighet/et hus har flere rom, så jeg benytter meg gjerne av det, altså trekker meg tilbake til soverommet vårt, eller ungene (ungdommer nå) er på sine rom og mannen i kjellerstuen og så har jeg stuen og kjøkkenet for meg selv. Eller jeg går ut en tur. Under normale omstendigheter er jo også resten av familien ute og farter av og til. I tillegg har f.eks. mannen, da barna var små, tatt med seg ungene til foreldrene/sine søsken for å spise lunsj el., og så har jeg fått være helt alene hjemme. Så tok jeg dem med til mine, så fikk han tid alene. Gi og ta. Det viktigste er å kommunisere. Gi beskjed om at du har behov for tid helt alene, og at det ikke har noe med at du ikke liker å være med ham å gjøre, men at det er din måte å fylle opp energi på. Anonymkode: 93bf0...807
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #5 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg har vært sammen med mannen min i 24 år og har fire barn, og jeg trenger definitivt fortsatt en del alenetid. Selv om jeg er en utadvendt person som liker folk, er jeg faktisk introvert. Altså jeg tappes for energi når jeg er med andre og utsettes for mye støy, og da må jeg ha tid helt for meg selv for å hente meg inn igjen. Jeg elsker både mann og barn, men jeg trenger pauser, og det har jeg alltid gjort. HI: En leilighet/et hus har flere rom, så jeg benytter meg gjerne av det, altså trekker meg tilbake til soverommet vårt, eller ungene (ungdommer nå) er på sine rom og mannen i kjellerstuen og så har jeg stuen og kjøkkenet for meg selv. Eller jeg går ut en tur. Under normale omstendigheter er jo også resten av familien ute og farter av og til. I tillegg har f.eks. mannen, da barna var små, tatt med seg ungene til foreldrene/sine søsken for å spise lunsj el., og så har jeg fått være helt alene hjemme. Så tok jeg dem med til mine, så fikk han tid alene. Gi og ta. Det viktigste er å kommunisere. Gi beskjed om at du har behov for tid helt alene, og at det ikke har noe med at du ikke liker å være med ham å gjøre, men at det er din måte å fylle opp energi på. Anonymkode: 93bf0...807 Vi har ingen fellesbarn. Er bare jeg som har ett barn fra før av. Anonymkode: dbfda...e9a
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #6 Skrevet 18. april 2021 Burde kanskje ikke svart, men her fungerte det ikke. Jeg hadde et barn, han hadde ikke barn. Han flyttet til meg, som også var et et par timer unna der hvor han egentlig var fra. Det ble til at han var med meg på HELE fritiden. Skulle jeg ut en tur, for å få egentid, ville han være med, skulle jeg med venninner,skulle han være med. Var aldri snakk om at han f.eks kunne være alene hjemme en times tid eller med mitt barn som på den tiden var rundt 10 år, slik at jeg kunne gått en tur alene. Etter 5 år orket jeg ikke mer, følte jeg ble kvalt i mitt eget forhold og måtte bare ut. Anonymkode: c8e3b...a3c
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #7 Skrevet 18. april 2021 Har knullekompiser, har så mye alenetid som jeg vil... Anonymkode: 61a4f...aa9
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #8 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Har knullekompiser, har så mye alenetid som jeg vil... Anonymkode: 61a4f...aa9 Hvordan er det relevant for hi sitt spørsmål? Anonymkode: b97d0...96c
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #9 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Burde kanskje ikke svart, men her fungerte det ikke. Jeg hadde et barn, han hadde ikke barn. Han flyttet til meg, som også var et et par timer unna der hvor han egentlig var fra. Det ble til at han var med meg på HELE fritiden. Skulle jeg ut en tur, for å få egentid, ville han være med, skulle jeg med venninner,skulle han være med. Var aldri snakk om at han f.eks kunne være alene hjemme en times tid eller med mitt barn som på den tiden var rundt 10 år, slik at jeg kunne gått en tur alene. Etter 5 år orket jeg ikke mer, følte jeg ble kvalt i mitt eget forhold og måtte bare ut. Anonymkode: c8e3b...a3c Uff er sånn jeg er redd for at det skal bli her også;at jeg føler meg kvalt fordi vi alltid er med hverandre hele tiden. Anonymkode: dbfda...e9a
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #10 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Har knullekompiser, har så mye alenetid som jeg vil... Anonymkode: 61a4f...aa9 Hehe okey med det er jeg ikke intressert i. Jeg elsker kjæresten min å er kun han jeg vil ha. Bare litt redd for tanken på å være oppå hverandre hele tiden. Anonymkode: dbfda...e9a
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #11 Skrevet 18. april 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hehe okey med det er jeg ikke intressert i. Jeg elsker kjæresten min å er kun han jeg vil ha. Bare litt redd for tanken på å være oppå hverandre hele tiden. Anonymkode: dbfda...e9a Da må du være helt åpen med han fra starten av. Si at du trenger å gå en tur alene, legge deg i sengen og lese bok mens han ser tv eller dra på butikken alene. Man kommer ganske langt med kommunikasjon. Anonymkode: b97d0...96c
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #12 Skrevet 18. april 2021 Vi ble etterhvert særboere. Å være samboer er ikke noe for meg. Særboer passer oss perfekt😊 Anonymkode: 62c89...075
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå