Gå til innhold

Hvordan bli kvitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

en fob mot en spesiell lyd i ? Normalt sett er folk redd for edderkopper slanger osv, nmens jeg holder på å få hjertestans hver gang jeg hører humla suse og jo eldre jeg blir, jo verre blir jeg. . Altså jeg reagerer så sterkt på summelyden at jeg våkner om jeg så ligger i min dypeste søvn. Kommer det en flyvende ,ems jeg er våken, er det like ille. Hjertet slår i 100 og det kjennes ut som om, jeg har sprunget et motbakkeløp.

Anonymkode: be13b...797

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sier at eksponeringsterapi hjelper. Så kanskje du kan finne lyden av humler på nett og så spille den, når du vet at det ikke er en humle i nærheten, bare via nettet?

Og så tenker jeg at du kanskje kan begynne å lese om humler og bier, hvor fantastiske små vesener de faktisk er :)

En tredjedel av matproduksjonen i verden er helt avhengig av humler og bier, så hver gang du hører de summe, da jobber de for deg og meg og resten av verden :)

De er fascinerende skapninger også, med en kropp som "egentlig" ikke er laget å fly, så flyr de likevel, og de kan til og med bære sin egen vekt med pollen og nektar mens de flyr! Imponerende! :)

Verdens viktigste summetone:

(filminnslag på knappe 4 minutter - med fakta og humlelyd)

https://www.nrk.no/video/kjaere-humler_113483

Anonymkode: f2637...f6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...