Gå til innhold

I hvilken uke bruker de fleste å abortere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble gravid 4 mars. Var på tidlig ultralyd igår da det er ett høgrisikosvangerskap. Viste en sterk og god hjertelyd, alt så bra ut. Jeg lurer egentlig bare på i hvilken uke det er vanligst å miste fosteret? Er det sånn at for hver dag jeg nærmer meg uke 12, så er det tryggere? 

Når er jeg i uke 12? Termin ble igår satt til 3 desember.

Anonymkode: aad65...b14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Runder man uke 18 som normal ultralyd, og ultralyden viser ingen avvik så er man nesten trygg. Men, det er en grunn til at ordinær ultralyd er i uke 18. 

Anonymkode: ed94d...096

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Runder man uke 18 som normal ultralyd, og ultralyden viser ingen avvik så er man nesten trygg. Men, det er en grunn til at ordinær ultralyd er i uke 18. 

Anonymkode: ed94d...096

Grunnen til at det er akkurat uke 18 er vel fordi det er da alle fostre er på veldig likt sted i utviklingen/samme størrelse, så den uka er det enklest å sette sikker termin. Var i alle fall det som stod i infoen jeg fikk fra sykehuset. 

HI: Anbefaler deg å laste ned en graviditets-app, som feks Babyverden sin eller Preglife. Da kan du plotte inn termin, og appen forteller deg hvor mange uker og dager du er på vei, med ny info om fosteret hver uke 🙂 du kan også bruke sidene til NHI, da får du Mail hver uke om du registrerer deg 🙂

Det sies vel at hver dag man nærmer seg uke 12 gjør det tryggere og tryggere, men mener jeg har hørt at det er et par kritiske perioder, som når hjertet skal begynne å slå, eller når næringen til embryoet skal bytte fra plommesekken til morkaken (ca uke 8), men vet jeg ikke om dette stemmer altså. 

Anonymkode: 185c1...ffb

Skrevet

Usikker hva som er gjennomsnittet, men jeg mistet i uke 8, flere jeg kjenner mistet rundt da. Lykke til.

Anonymkode: 20142...1cd

Skrevet

Veldig mange mister i uke 8. Vet ikke hvorfor.

Anonymkode: 49b52...577

Skrevet

De aller fleste mister før de i det hele tatt rekker å registrere at de er gravide, man tror det bare er en vanlig eller litt forsinket menstruasjon. Deretter minsker risikoen litt og litt. Gynekologen fortalte meg at dersom man har sett hjertet slå er risikoen svært liten, og har man sett hjertet slå etter uke 8 er man nesten trygg. De fleste som opplever å miste etter uke 8 (uten å ha sett liv på tidlig ultralyd) har en MA som blir til en SA, altså at embryoet sluttet å utvikle seg, men kom ikke ut med en gang). Sjansene dine er altså veldig gode.

Anonymkode: f755d...511

Skrevet

Jeg har mistet i uke 6, 8, 15 og 17. når flest mister vet jeg ikke, men tror de fleste mister før uke 12

Anonymkode: bfc5f...6b4

Skrevet
19 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg ble gravid 4 mars. Var på tidlig ultralyd igår da det er ett høgrisikosvangerskap. Viste en sterk og god hjertelyd, alt så bra ut. Jeg lurer egentlig bare på i hvilken uke det er vanligst å miste fosteret? Er det sånn at for hver dag jeg nærmer meg uke 12, så er det tryggere? 

Når er jeg i uke 12? Termin ble igår satt til 3 desember.

Anonymkode: aad65...b14

de jeg kjenner har gjort det rundt 7-10 uke, jeg gjorde det i uke 11, fordi jeg var så usikker,men ville bli alene med barnet og var kun 15 den gang  ( ville jo selvsagt hatt foreldrene mine,men faren hadde ikke vert i bilde, han var nesten 34 den gang, så var ulovlig,men likvel frivillig sex, foreldrene mine tror det var naboen vår som jeg var litt frem og tilbake med og er gift med idag )

Anonymkode: bc9ff...af8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...