Gå til innhold

Bokprosjekt - erfaring med hvor stor sjansen er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man har gjort en skriftlig henvendelse, og forlaget sier det høres spennende ut og da vil ta et møte for å drøfte ideen? 

Hva er deres erfaringer? Er så spent, og orker ikke ha høye forhåpninger om de gjør dette med "alle" 🙈

Anonymkode: 2bc8a...e4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De liker ideen din om en bok du vil skrive? 50/50 vil jeg tro

Anonymkode: 0a18f...25c

Skrevet

Jeg ble refusert overalt, selv om de likte ideen. Har hørt at det er vanskelig å få utgitt barnebøker hvis du ikke har et navn innen sjangeren allerede. Jeg sier lykke til og håper at du lykkes bedre enn meg :)

Anonymkode: 6b868...f1b

Skrevet

Et stor og anerkjent forlag? Liten sjanse!

En lite og ukjent forlag? Kanskje!

Anonymkode: b917d...723

Skrevet

Tanken er at dette skal bli en fagbok - ikke skjønnlitteratur. Vet ikke om sjansene er større eller mindre da 🙈

Skrevet

Om det er noen trøst. Astrid Lindgren ble refusert av Bonnier. Hun som skrev Harry Potter ble også refusert (første Potter boka) Ikke gi opp. 

Anonymkode: e9552...2e4

Skrevet

En venninne av meg ble kontaktet av et større forlag etter at noen hadde tipset dem om henne. Hun hadde ikke hatt planer om å skrive bok. Det ble mye hardt arbeid, tidfrister, mye stress for henne. Men boken kom ut :)

En annen venninne jobbet med et prosjekt, fikk samme beskjed som deg, at det var interessant og de ville ha møte. Der ble det andre eller tredje forlag som endte med å utgi boken.

Begge disse fikk ut bøkene sine på to av landets største forlag. Den andre skrev etter den første en helt annen type bok, da var forlaget på plass før hun hadde skrevet halve.

En annen bekjent har skrevet bok om et emne som nok blir sett på som forholdsvis smalt, selv om det egentlig ikke er det, foreløpig refusjon fra et par forlag og vedkommende har mistet litt piffen.

En annen bekjent har gitt ut et par skjønnlitterære bøker for en god del år siden, vet ikke prosessen forut for dem, men når samme person ville skrive noen smalere fagbøker ble de antatt med det samme.

Ha tro på ditt eget prosjekt, vis til styrkene ved det, vis til behovet som finnes der ute for akkurat din bok, hvorfor den er annerledes enn andre bøker innen samme fag på markedet.

Lykke til :)

Anonymkode: 04da7...3f2

Skrevet

Takk for svar 🙂 Det er altså fortsatt like usikkert🤣

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Om det er noen trøst. Astrid Lindgren ble refusert av Bonnier. Hun som skrev Harry Potter ble også refusert (første Potter boka) Ikke gi opp. 

Anonymkode: e9552...2e4

Hun som skrev 50 Shades ble refusert overalt og måtte gi ut boken selv. 

Anonymkode: 6b868...f1b

Skrevet

Hi

Er det "enklere" å få utgitt en fagbok enn skjønnlitteratur? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...