Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #1 Skrevet 17. april 2021 jeg er mamma til en som går i 2 klasse, siden barnet begynte i 1 klasse begynte han og være en del ute med venner på vårparten i 1 klasse, men i 2 klasse så er ute så og si hele tiden med kompiser/venninner, og jeg har så mye angst, jeg tenker på at noe skjer hele tiden, jeg burde jo heller være fornøyd med at barnet har mange venner som har lyst og leke og barnet er ute i flere timer og noen ganger vet jeg ikke hvor han er føler meg overhysterisk som tenker sånn, men barnet er jo det kjæreste jeg har. Barnet kommer jo alltid hjem igjen. Hvordan tenke mer postivitet på dette, bør jo være glad i steden for og føle det jeg føler , men er jo ganske uvant også da barnet sjelden har vert ute i bhg alder, lekte litt med naboene av og til,men ikke veldig mye Anonymkode: 4ff5b...09a
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #2 Skrevet 17. april 2021 Gi han en slik klokke med GPS, så kan dere ringe hverandre via den. Flere barn som leker i hagen her, og de har slike klokker. Veldig enkelt å bruke, og man kan ringe barnet å høre hvor det er. 😊 Anonymkode: 7c7c6...488
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #3 Skrevet 17. april 2021 1 hour ago, Anonym bruker said: Gi han en slik klokke med GPS, så kan dere ringe hverandre via den. Flere barn som leker i hagen her, og de har slike klokker. Veldig enkelt å bruke, og man kan ringe barnet å høre hvor det er. 😊 Anonymkode: 7c7c6...488 synes de er dyre, har ikke veldig god råd, men vi har sett litt på mobiler, uten nett og slik, som han kan bruke og ringe og sende sms med, som koster rundt 100-300, men takk for tips Anonymkode: 4ff5b...09a
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #4 Skrevet 17. april 2021 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): synes de er dyre, har ikke veldig god råd, men vi har sett litt på mobiler, uten nett og slik, som han kan bruke og ringe og sende sms med, som koster rundt 100-300, men takk for tips Anonymkode: 4ff5b...09a Til mobiler trenger de lommer, og min erfaring, særlig når sommertøyet kommer på, er at de blir lagt et eller annet sted mens de leker... Det vil kanskje gjøre din angst verre om han ikke tar telefonen? De hopper på trampoline, spiller fotball osv, også ligger telefonen et litt annet sted. Anonymkode: 48bbd...f19
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #5 Skrevet 17. april 2021 Du kjenner jo barnet ditt best, men ikke alle 2 klassinger som klarer å ta vare på en mobil 🙂, nå begynner de vel å være ute enda mer siden det begynner å bli varmere. Du kan jo kjøpe en mobil å satse på at han husker å ta den med, ellers er de jo fantastisk at han er ute å leker med venner, hvis de skulle skje noe så er barn i den alderen flinke til å hjelpe til eller hente/gi beskjed til noen voksne. Anonymkode: 78b91...0a7
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #6 Skrevet 17. april 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): synes de er dyre, har ikke veldig god råd, men vi har sett litt på mobiler, uten nett og slik, som han kan bruke og ringe og sende sms med, som koster rundt 100-300, men takk for tips Anonymkode: 4ff5b...09a Skjønner. ❤️Men ganske knotete å gå rundt med tlf. Ingen som selger på finn? Anonymkode: 7c7c6...488
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #7 Skrevet 17. april 2021 Kjøp klokke. Sjekk finn Anonymkode: 50c21...880
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #8 Skrevet 17. april 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Kjøp klokke. Sjekk finn Anonymkode: 50c21...880 Dette. Evt jobb /få hjelp med angsten din. Anonymkode: 73901...bf9
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #9 Skrevet 17. april 2021 Noen ganger må man puste med magen og tenke at det går bra. Ikke begrens barndommen til barnet ditt. Den friheten er helt nødvendig. Snakk heller om at hvis han har tenkt til å gå lenger vekk enn der og der, så skal han gi beskjed først, Anonymkode: 0cc0e...e94
Anonym bruker Skrevet 17. april 2021 #10 Skrevet 17. april 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): jeg er mamma til en som går i 2 klasse, siden barnet begynte i 1 klasse begynte han og være en del ute med venner på vårparten i 1 klasse, men i 2 klasse så er ute så og si hele tiden med kompiser/venninner, og jeg har så mye angst, jeg tenker på at noe skjer hele tiden, jeg burde jo heller være fornøyd med at barnet har mange venner som har lyst og leke og barnet er ute i flere timer og noen ganger vet jeg ikke hvor han er føler meg overhysterisk som tenker sånn, men barnet er jo det kjæreste jeg har. Barnet kommer jo alltid hjem igjen. Hvordan tenke mer postivitet på dette, bør jo være glad i steden for og føle det jeg føler , men er jo ganske uvant også da barnet sjelden har vert ute i bhg alder, lekte litt med naboene av og til,men ikke veldig mye Anonymkode: 4ff5b...09a Er det ikke enklere å rett og slett skrive ‘han’? Anonymkode: 615b9...852
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #11 Skrevet 18. april 2021 Klokke. Ta deg råd. Ønsk til bursdag av besteforeldre eller at flere går sammen om å spleise på gave. Eller kjøp på avbetaling😅 Mine har hatt telefon siden de begynte på skolen, yngste er åtte og ville ikke ha klokke når «de store» har telefon. Kan skrive under på at det er mer stress når de glemmer telefonen et eller annet sted/ glemmer å skru på lyden / lar den ligge i jakka når de er inne hos noen / går tom for strøm når vi har avtalt å ringes for å avtale osv. Og mine barn har «kule» telefoner (iPhone, relativt nye modeller, som de arver når vi voksne får nye av jobb) som de i utgangspunktet er motivert til å ha med seg. Så vi bruker GPS-funksjonen, hvor er?»-appen mye, tillatelse gjennom familiegruppe. Både til å finne barna, men oftest til å finne mobiler😂 Gjør det enkelt for deg selv med å feste en klokke på håndleddet i stedet. Vi har flere foreldre på trinnet som gir barna såkalt «dum» telefon. (Ikke smarttelefon). Jeg skjønner at det er fornuftige tanker bak, men de barna har ennå sjeldnere med seg telefonen når den ringer🙈 Anonymkode: a07b5...8eb
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #12 Skrevet 18. april 2021 Her får 6 åringen lov til å dra bort til en klassekamerat i gata. Videre får hun lov til å dra på lekeplassen på boligfeltet vårt. Hun får ikke lov å gå lenger enn det. Dersom hun er lei lekeplassen og blir med ene klassekameraten hjem for å leke må hun innom her på veien å si i fra. Så vi vet alltid hvor hun er. Vi bor veldig fint til på et boligfelt, med lite trafikk og naboer som holder øye med de forskjellige barna 😁hvis 6 åringen vil dra til noen andre i klassen må hun også innom her å si i fra. Dersom de ikke er hjemme er beskjeden igjen at hun kan være på lekeplassen eller komme hjem. men gps klokke er fint dersom du er nervøs sv deg:) Anonymkode: 23573...1d4
Anonym bruker Skrevet 18. april 2021 #13 Skrevet 18. april 2021 Takk for alle svar Han er veldig ansvarfull, så tror han vil ta godt være på mobilen sin,men kan se om jeg finner noe billige gps klokker på finn. Ja aboslutt viktig at han får være ute og leke med venner og jeg sier aldri nei til det,men jeg bare kjenner det veldig når han har vert borte i 5-6 timer, og han sier hvor han går,men av og til så gjør de andre ting barn er slik. Ja får nok beskjed hvis det skjer noe og de han leker med er sikkelig unger,så vet de ikke finner på noe tull Anonymkode: 4ff5b...09a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå