Gå til innhold

Sydd i fingeren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sydde eit par sting i går pga kutt etter skål som knuste. Det er i leddet på langfinger ve. hånd. Fingeren er teipa saman med nabofinger for å holde seg stabil. Hvor lenge bør de være teipa fast i kvarandre? Stinga skal tas etter 10 dager. Burde sikkert visst dette, er helsefagarbeider. Ser det blir vanskelig å komme på jobb neste uke i forhold til hanskebruk og håndhygiene dersom de skal være Saman heilt til stinga skal tas 🙈 Eg gløymte å spør om det på legevakten.

Anonymkode: bd64e...b81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok den av etter ett døgn og valgte å avstive fingeren som var sydd. Festet litt kartong med tape. Da fikk jeg ikke bøyd den. 😂 

Anonymkode: 75839...6fd

Skrevet

Den er jo ikke nødvendig. De gjorde det samme med meg da jeg brakk en finger, men det var ikke noe problem å ta de fra hverandre. Ble lettere å skrive på tastatur også om jeg tok de fra hverandre

Anonymkode: 35e2b...efd

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Den er jo ikke nødvendig. De gjorde det samme med meg da jeg brakk en finger, men det var ikke noe problem å ta de fra hverandre. Ble lettere å skrive på tastatur også om jeg tok de fra hverandre

Det er for at jeg ikke skal bøye fingeren slik at stinga ikke går opp.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er for at jeg ikke skal bøye fingeren slik at stinga ikke går opp.

Jada, men det er ikke nødvendig. Jeg ville vært mer bekymret for alle løft du antakelig gjør hele dagen enn hanskene som skal på. Det er større sjanse for at et av de daglige gjøremålene dine gjør at stingene går opp enn ved å bøye fingeren. Regner med dagene dine går i ett og at du ikke ville hatt sjans til å oppdage at stingene hadde løsnet før på slutten av dagen

Skrevet

Ta en ispinne eller noe ligene under fineren og teip den fast. Da får du på deg en hanske og fingeren holder seg i ro. 

Anonymkode: 08a01...307

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Ta en ispinne eller noe ligene under fineren og teip den fast. Da får du på deg en hanske og fingeren holder seg i ro. 

Anonymkode: 08a01...307

Lurt. Har på ein pinne mellom disse to fingrene nå. Men treng kanskje ikke binde den mellom to fingrer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...