Gå til innhold

Trenger litt «nødhjelp» her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn, fikk deg til å gå inn på innlegget.

Jeg lurer på noe som kanskje kan virke spesielt:

Jeg skal på MR i morgen. Av knærne. Ble plutselig usikker på om jeg på noen måte må kle av meg. Holder det at jeg har på joggebukse som kan trekkes opp? Hvis jeg må kle av meg, så må jeg ta en lang prat med de først

Anonymkode: bede7...1fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joggebuksa trenger ikke trekkes opp en gang, med MR ser de gjennom det stoffet ;)

Men du kan ikke ha på deg noe av metall, så alt av beltespenner, bh-spiler, klokker osv må bort. Det er mye og sterk magnetisme som brukes så ingenting av metall kan være i nærheten av maskinen.

Her har de små avlukker i rommet før MR maskinene og der må alt legges igjen som er av metall. 

Anonymkode: 7766b...347

Skrevet

Altså spilleliste BH og fjerne piercingen, så er alt ok?

100% sikkert? Har fått helt angst her

Skrevet

MR stråler gjennom hud og fett, så den fikser helt sikkert tøy også. Du trenger altså ikke ta av deg noe, så lenge du sørger for å ikke ha på bh med spiler eller annet metall på kroppen. 

Lykke til, og pust med magen. Dette er ren rutine for dem som skal ta det på deg. 

Anonymkode: 2175b...b3a

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Altså spilleliste BH og fjerne piercingen, så er alt ok?

100% sikkert? Har fått helt angst her

Søk på youtube så ser du, ingen er "nakne" i MR-maskinen. På sykehuset her er det som sagt avlukker du går inn i og tar av deg alt med metall på, også kan man gå inn i rommet maskinen står.

Denne er ikke norsk, men det gjøres på samme måte her

Skrevet

Du trenger ikke å kle av deg, jeg gjorde i hvert fall ikke det.

Anonymkode: 01ace...0c7

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

MR stråler gjennom hud og fett, så den fikser helt sikkert tøy også. Du trenger altså ikke ta av deg noe, så lenge du sørger for å ikke ha på bh med spiler eller annet metall på kroppen. 

Lykke til, og pust med magen. Dette er ren rutine for dem som skal ta det på deg. 

Så lenge jeg slipper å kle av meg, så går alt fint. Men i min verden akkurat når angsten tar meg, så klarer jeg ikke tenke klart 

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Søk på youtube så ser du, ingen er "nakne" i MR-maskinen. På sykehuset her er det som sagt avlukker du går inn i og tar av deg alt med metall på, også kan man gå inn i rommet maskinen står.

Denne er ikke norsk, men det gjøres på samme måte her

Håper det stemmer

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Du trenger ikke å kle av deg, jeg gjorde i hvert fall ikke det.

takk. Tror jeg klarer å sovne nå

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Så lenge jeg slipper å kle av meg, så går alt fint. Men i min verden akkurat når angsten tar meg, så klarer jeg ikke tenke klart 

Håper det stemmer

takk. Tror jeg klarer å sovne nå

Lykke til 😊

Skrevet

Jeg tok MR i går. Hadde på tights, sokker, t-skjorte og høyhalset genser. Alt tøyet mitt var metallfritt. Og som nevnt tidligere i tråden så må alt av smykker, piercinger, klokker og bh må av. Bruker man høreapparat så må det også taes av.

Skrevet
Stridsmøy skrev (13 minutter siden):

Jeg tok MR i går. Hadde på tights, sokker, t-skjorte og høyhalset genser. Alt tøyet mitt var metallfritt. Og som nevnt tidligere i tråden så må alt av smykker, piercinger, klokker og bh må av. Bruker man høreapparat så må det også taes av.

Må man ta av bh uten spiler?

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Må man ta av bh uten spiler?

Ja, hvis den har metallhemper så må den av. 

Skrevet

Ta på tights og sportstopp på, og ellers genser og klær uten metall på, så går det bra. Du behøver IKKEå kle av deg da hvertfall👍 lover! Kjører pasienter til MR dagstøtt. Tom sittet sammen med en pasient under MR-undersøkelsen. 

Lykke til😊

Anonymkode: be3fa...815

Skrevet

Av alle idiotiske ting å henge seg opp i. Vær glad du blir undersøkt og gjør det du får beskjed om, du.

Anonymkode: 9c429...8e6

Skrevet

Jeg hadde truse og genser og sokker. 

Anonymkode: a73a4...b29

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Av alle idiotiske ting å henge seg opp i. Vær glad du blir undersøkt og gjør det du får beskjed om, du.

Håper dagen din tar seg opp❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Ta på tights og sportstopp på, og ellers genser og klær uten metall på, så går det bra. Du behøver IKKEå kle av deg da hvertfall👍 lover! Kjører pasienter til MR dagstøtt. Tom sittet sammen med en pasient under MR-undersøkelsen. 

Lykke til😊

Anonymkode: be3fa...815

Jeg har ikke tights, men tar på joggebukse. Leter febrilsk etter en bh uten metall 

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Jeg hadde truse og genser og sokker. 

Anonymkode: a73a4...b29

Hvorfor måtte du kle av deg?

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Ja. Verden er svart/hvit ikke sant?

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Ja. Verden er svart/hvit ikke sant?

Men det får være grenser for hvor problematisk man skal gjøre seg også.

Anonymkode: 1f9df...ed7

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Men det får være grenser for hvor problematisk man skal gjøre seg også.

Anonymkode: 1f9df...ed7

Flaks dor deg at din verden er snever

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Jeg har ikke tights, men tar på joggebukse. Leter febrilsk etter en bh uten metall 

Du har ikke en sportsbh da?

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

MR er ikke stråler

Anonymkode: 7176c...608

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har du ikke det så tar du på deg en så stram topp du finner, singlet e.l så puppene ikke dingler vilt men som holder greit på plass

Men som sagt, du blir sendt inn på en påkledningsrom alene hvor du skal ta av alt med metall, så har du en bh under kan du bare ta den av der

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du har ikke en sportsbh da?

Nei. Men jeg fant en annen 

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Har du ikke det så tar du på deg en så stram topp du finner, singlet e.l så puppene ikke dingler vilt men som holder greit på plass

Men som sagt, du blir sendt inn på en påkledningsrom alene hvor du skal ta av alt med metall, så har du en bh under kan du bare ta den av der

Jeg har ikke noen klær med metall på nå, så da skal jeg bare trenge å ta av sko 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...