Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #1 Skrevet 16. april 2021 Jeg har en problemstilling her som jeg lurer på hva dere tenker rundt. Det var en felles venninne av kjæresten og meg som alltid skulle baksnakke andre (mannen, familien, svigerfamilien, naboer, foreldre i klassen osv), bare var sur og til slutt endte opp med å kritisere barna mine på ukentlig basis. Ordentlig kjefte/sinna-meldinger. Jeg var sliten i hodet resten av dagen etter en kaffe med henne. Til slutt sprakk det for meg og jeg ble på et tidspunkt så lei (og lei meg) at jeg kuttet kontakten med henne. Hun hilser ikke på meg når vi møtes, bare ser en annen vei. Og hun har sikkert fullt opp med å baksnakke meg nå. Men kjæresten min fortsetter hun å ha kontakt med; sender lange meldinger, snapper osv osv. Og han tar imot med åpne armer og svarer, drar på besøk, sender meldinger... Jeg merker jeg synes det er vanskelig å forholde meg til det, for jeg ville aldri gjort det samme motsatt vei om noen behandlet han slik til det punktet at han måtte kutte kontakt. Er jeg helt urimelig? Jeg vet godt han selv bestemmer hvem han skal ha kontakt med, men samtidig mener jeg i mitt stille sinn at det er respektløst. Og ja, vi er godt voksne hele gjengen, selvom det sikkert ikke høres sånn ut... Anonymkode: a723d...652
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #2 Skrevet 16. april 2021 Herregud for en idiot av en kjæreste, nei, du er ikke urimelig. Jeg mener det faktisk er på grensen til å gå ifra ham. Anonymkode: c22d9...dc1
Sommerkroppen 2029 Skrevet 16. april 2021 #3 Skrevet 16. april 2021 Har du vært åpen og fortalt kjæresten din det du skriver her? Hva hun har gjort og sagt? Jeg ville absolutt gjort det, og sagt hva jeg følte rundt både henne og vennskapet deres. Spør han hva han tenker om det. Ikke sikkert han har reflektert så mye rundt det.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #4 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Herregud for en idiot av en kjæreste, nei, du er ikke urimelig. Jeg mener det faktisk er på grensen til å gå ifra ham. Anonymkode: c22d9...dc1 Takk, da er jeg ikke helt på jordet. Anonymkode: a723d...652
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #5 Skrevet 16. april 2021 Jeg synes det er en vesentlig ting at kjæresten din vet hva du tenker om dette? Har du sagt det til han? Og har du fortalt hvorfor dere ikke har kontakt lengre? Anonymkode: 2abb0...7cf
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #6 Skrevet 16. april 2021 Jeg hadde spurt ham rett ut, hvorfor han fortsetter å ha så nær kontakt med en person som over lang tid konsekvent - i tillegg til alt stygt prat om alle andre - har snakket stygt om dine/deres barn? Anonymkode: 7416a...829
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #7 Skrevet 16. april 2021 Sommerkroppen 2029 skrev (17 minutter siden): Har du vært åpen og fortalt kjæresten din det du skriver her? Hva hun har gjort og sagt? Jeg ville absolutt gjort det, og sagt hva jeg følte rundt både henne og vennskapet deres. Spør han hva han tenker om det. Ikke sikkert han har reflektert så mye rundt det. Ja, han vet hele historien og også hvordan jeg følte det og hvor lei meg jeg ble. Men siden hun ikke har gjort noe mot han direkte så forstår han det nok ikke før jeg sier det i klartekst, så det var egentlig derfor jeg måtte høre om andre syntes jeg var urimelig først. Jeg har aldri lagt noen føringer for hvem han vil ha som venner/venninner og tenkte han burde forstått denne situasjonen selv. Kanskje han gjør det, men ikke vil lage noe styr, han er konfliktsky 😁 Anonymkode: a723d...652
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #8 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg synes det er en vesentlig ting at kjæresten din vet hva du tenker om dette? Har du sagt det til han? Og har du fortalt hvorfor dere ikke har kontakt lengre? Anonymkode: 2abb0...7cf Ja, han vet alt Anonymkode: a723d...652
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #9 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde spurt ham rett ut, hvorfor han fortsetter å ha så nær kontakt med en person som over lang tid konsekvent - i tillegg til alt stygt prat om alle andre - har snakket stygt om dine/deres barn? Anonymkode: 7416a...829 Ja, jeg må ta en prat med han. Godt å se at jeg ikke er helt på jordet som føler dette ikke er greit. Takk Anonymkode: a723d...652
Sommerkroppen 2029 Skrevet 16. april 2021 #10 Skrevet 16. april 2021 (endret) Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ja, han vet hele historien og også hvordan jeg følte det og hvor lei meg jeg ble. Men siden hun ikke har gjort noe mot han direkte så forstår han det nok ikke før jeg sier det i klartekst, så det var egentlig derfor jeg måtte høre om andre syntes jeg var urimelig først. Jeg har aldri lagt noen føringer for hvem han vil ha som venner/venninner og tenkte han burde forstått denne situasjonen selv. Kanskje han gjør det, men ikke vil lage noe styr, han er konfliktsky 😁 Anonymkode: a723d...652 Da bør han virkelig revurdere hele vennskapet med dama, for dette kan bli vanskelig etterhvert. Kan han ikke være litt mer utilgjengelig for henne? Ikke svare så mye på verken meldinger eller telefoner? Fase henne sakte men sikkert ut mener jeg. Endret 16. april 2021 av Sommerkroppen 2029
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #11 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Takk, da er jeg ikke helt på jordet. Anonymkode: a723d...652 Men du må si det til ham. At dette finner du deg ikke i! Anonymkode: c22d9...dc1
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #12 Skrevet 16. april 2021 Sommerkroppen 2029 skrev (8 minutter siden): Da bør han virkelig revurdere hele vennskapet med dama, for dette kan bli vanskelig etterhvert. Kan han ikke være litt mer utilgjengelig for henne? Ikke svare så mye på verken meldinger eller telefoner? Fase henne sakte men sikkert ut mener jeg. Jo, det bør være mulig. Jeg må fortelle han mer om hva jeg føler rundt det og høre om det er en mulighet for han, hvis det ikke endrer seg da så får jeg bruke den taktikken på han i stedet 😂 Anonymkode: a723d...652
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #13 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Men du må si det til ham. At dette finner du deg ikke i! Anonymkode: c22d9...dc1 Ja, jeg skal få fram hvordan det får meg til å føle meg iallfall. Så får han ta sitt valg basert på det. Men jeg orker ikke å kjenne på det her mer. Anonymkode: a723d...652
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #14 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ja, jeg skal få fram hvordan det får meg til å føle meg iallfall. Så får han ta sitt valg basert på det. Men jeg orker ikke å kjenne på det her mer. Anonymkode: a723d...652 Det skjønner jeg. Fortell oss gjerne hvordan det går❤️ Anonymkode: c22d9...dc1
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #15 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det skjønner jeg. Fortell oss gjerne hvordan det går❤️ Anonymkode: c22d9...dc1 Takk, det skal jeg gjøre 😘 Må bare finne en riktig anledning til å ta det opp 😄 Anonymkode: a723d...652
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #16 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Takk, da er jeg ikke helt på jordet. Anonymkode: a723d...652 Kjæresten din er det. Kjenner meg veldig igjen! Jeg måtte også kutte ut en i familien. Ble for mye negativitet. Noen ganger må vi ha kontakt, da svarer hun bare "ok." o. l. Men til mannen min! Da kan hun sende lange lange medliginger. Mannen svarer bare kort tilbake. Merker jeg blir sur hver gang. Tror hun gjør det bare for å irritere meg. Jeg hadde vært irritert, hvis jeg var deg. Mannen din burde slutte med det tullet.men husk, ikke la deg irritere heller.. Det går bare ut over deg selv. ❤️ Anonymkode: 7888f...7a0
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #17 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Tror hun gjør det bare for å irritere meg. Tro meg, det gjør hun... Men må han svare? Anonymkode: c22d9...dc1
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #18 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Kjæresten din er det. Kjenner meg veldig igjen! Jeg måtte også kutte ut en i familien. Ble for mye negativitet. Noen ganger må vi ha kontakt, da svarer hun bare "ok." o. l. Men til mannen min! Da kan hun sende lange lange medliginger. Mannen svarer bare kort tilbake. Merker jeg blir sur hver gang. Tror hun gjør det bare for å irritere meg. Jeg hadde vært irritert, hvis jeg var deg. Mannen din burde slutte med det tullet.men husk, ikke la deg irritere heller.. Det går bare ut over deg selv. ❤️ Anonymkode: 7888f...7a0 Takk ❤️ Det kan nok være hun gjør for å irritere deg ja, så kjipt gjort! Her er jeg mer skuffet over at han ikke klarer å forstå det selv - eller ikke tar hensyn til det 😊 Men fram til nå tenkte jeg at jeg var urimelig som reagerte på det, det endret seg heldigvis pga dere som har svart her. Anonymkode: a723d...652
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #19 Skrevet 16. april 2021 Jeg både skjønner deg og litt han jeg. Det er du som ikke tåler henne, det er du som har droppet henne. Du som har problemer med henne. Kjæresten din har ikke dette problemet. Menn har gjerne en annen toleranse for ting damer ikke makter. Han ser dermed ikke sammenhengen. Fortell ham gjerne meningen din, men respekter om han ikke ser ting fra samme ståsted som deg 🤔 Anonymkode: 15cb8...c8d
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #20 Skrevet 16. april 2021 Jeg forstår han best. Du blir såret av ting han ikke blir såret av. Skjønner ikke hvorfor han skal avslutte vennskap fordi du blir lettere påvirket av hva andre sier enn han? Blir jo det samme som at han skal bestemme at du må bli venn med henne igjen det. For han liker henne, og synes hun er hyggelig. Anonymkode: 5fbb6...b55
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #21 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Jeg både skjønner deg og litt han jeg. Det er du som ikke tåler henne, det er du som har droppet henne. Du som har problemer med henne. Kjæresten din har ikke dette problemet. Menn har gjerne en annen toleranse for ting damer ikke makter. Han ser dermed ikke sammenhengen. Fortell ham gjerne meningen din, men respekter om han ikke ser ting fra samme ståsted som deg 🤔 Anonymkode: 15cb8...c8d Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Jeg forstår han best. Du blir såret av ting han ikke blir såret av. Skjønner ikke hvorfor han skal avslutte vennskap fordi du blir lettere påvirket av hva andre sier enn han? Blir jo det samme som at han skal bestemme at du må bli venn med henne igjen det. For han liker henne, og synes hun er hyggelig. Anonymkode: 5fbb6...b55 Dette er jo en person som er kjent for å være slik mot "alle andre". Det er ikke bare HI som nå er utsatt for det. Men nå ER Hi utsatt for dette, og det er også en voksen person som er direkte ufordragelig og sier uakseptable ting om His/deres barn. Selv om barna ev. ikke er hans, så er barna en del av den familien han selv har valgt. Når han nå fortsetter å opprettholde kontakten med en person som er så stygg mot hans kjæreste/samboer, da sier han indirekte til denne andre damen at han synes det er helt ok. Da velger han også side, og han velger ikke kjæresten sin. Hadde dette vært min kjærest hadde jeg kuttet ham ut. Hadde det vært min samboer hadde jeg forventet at han valgte meg og familien og at han stod opp for familien. Det gjør han ikke nå. Da hadde jeg vurdert hele forholdet, for en mann som synes det er helt greit at andre behandler hans nærmeste slik, det er en mann jeg ikke kunnet respektere. Hadde dette vært én krangel mellom HI og denne andre dama, da kunne jeg forstått at han kanskje så ting litt an. Men denne venninnen er kjent for å være slik mot "alle", og har nå latt det gå utover Hi og barna over tid. At kjæresten til HI likevel fortsetter kontakten med denne "venninnen" som om ingenting har skjedd, det sier også mye om han. Og ikke noe av det er fordelaktig... Anonymkode: 7416a...829
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #22 Skrevet 16. april 2021 Må bare spørre. Hvor gamle er dere? Dette er jo bare helt merkelig. Anonymkode: a7fa2...edb
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #23 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dette er jo en person som er kjent for å være slik mot "alle andre". Det er ikke bare HI som nå er utsatt for det. Men nå ER Hi utsatt for dette, og det er også en voksen person som er direkte ufordragelig og sier uakseptable ting om His/deres barn. Selv om barna ev. ikke er hans, så er barna en del av den familien han selv har valgt. Når han nå fortsetter å opprettholde kontakten med en person som er så stygg mot hans kjæreste/samboer, da sier han indirekte til denne andre damen at han synes det er helt ok. Da velger han også side, og han velger ikke kjæresten sin. Hadde dette vært min kjærest hadde jeg kuttet ham ut. Hadde det vært min samboer hadde jeg forventet at han valgte meg og familien og at han stod opp for familien. Det gjør han ikke nå. Da hadde jeg vurdert hele forholdet, for en mann som synes det er helt greit at andre behandler hans nærmeste slik, det er en mann jeg ikke kunnet respektere. Hadde dette vært én krangel mellom HI og denne andre dama, da kunne jeg forstått at han kanskje så ting litt an. Men denne venninnen er kjent for å være slik mot "alle", og har nå latt det gå utover Hi og barna over tid. At kjæresten til HI likevel fortsetter kontakten med denne "venninnen" som om ingenting har skjedd, det sier også mye om han. Og ikke noe av det er fordelaktig... Anonymkode: 7416a...829 Nå vet vi ikke noe om om alle de andre hun er sånn mot har kuttet henne ut, eller om det bare er HI? Uansett ville jeg vurdert om kona/samboeren/kjæresten var hårsår eller ikke før jeg revurderte vennskapet. Vennskap varer ofte lenger enn forhold Anonymkode: 5fbb6...b55
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #24 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Nå vet vi ikke noe om om alle de andre hun er sånn mot har kuttet henne ut, eller om det bare er HI? Uansett ville jeg vurdert om kona/samboeren/kjæresten var hårsår eller ikke før jeg revurderte vennskapet. Vennskap varer ofte lenger enn forhold Anonymkode: 5fbb6...b55 De vet at "venninnen" konsekvent baktaler de fleste i sin nærhet. Bare det i seg selv er grunn til å ta avstand fra henne. I det minste å sette grenser. Han setter ingen grenser når han fortsetter kontakten som før selv når han vet hva hun har gjort mot hans kjærest og hennes barn. Mulig han ser på vennskapet til denne venninnen sin som så viktig at det går foran Hi og barna - men da bør han i det minste være mann nok til å være tydelig på det. Anonymkode: 7416a...829
Anonym bruker Skrevet 16. april 2021 #25 Skrevet 16. april 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): De vet at "venninnen" konsekvent baktaler de fleste i sin nærhet. Bare det i seg selv er grunn til å ta avstand fra henne. I det minste å sette grenser. Han setter ingen grenser når han fortsetter kontakten som før selv når han vet hva hun har gjort mot hans kjærest og hennes barn. Mulig han ser på vennskapet til denne venninnen sin som så viktig at det går foran Hi og barna - men da bør han i det minste være mann nok til å være tydelig på det. Anonymkode: 7416a...829 Kanskje HI er veldig hårsår og reagerer på ting «ingen andre» reagerer på. Da vil han jo til slutt kunne måtte droppe alle vennene sine fordi HI er hårsår. At HI opplever at hun er slem mot henne, barna og alle andre betyr ikke at alle andre opplever denne dama sånn. Anonymkode: 5fbb6...b55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå