Gå til innhold

Navnet Anette

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Ja, tantegenerasjonen. De som i dag er mellom 30 og 50 år ca, og gjerne er foreldre eller tanter...

Anonymkode: db12e...7ec

Tantegenerasjonen?? Haha, så for meg en gjeng med gamle tanter på 70-80 jeg...!

Anonymkode: 8bee1...945

Fortsetter under...

gale damen skrev (5 timer siden):

Nei - ikke Anette!
Beklager. Jeg har fordommer her. Jeg kjenner flere Anette/Annette - to har aldri vært i arbeid. Ikke fordi de ikke kan, men fordi de ikke ser hvorfor de skal det når mann og staten forsørger dem (egne utsagn). En er alkoholisert. En har hardt farget, rødt hår, kort, armene fulle av tatoveringer og går rundt i vest. En er ung nå, vil ikke utdanne seg til noe, for hun klarer altså ikke å bestemme seg for hva hun skal bli. Kjører fjerde "pauseåret" sitt nå. Den ene av disse som har barn (tre stk) er en fullstendig ubrukelig mor.

Dei hadde sikkert vore like ubrukelege om dei hette Nora, Elise eller Gudrun. 

Anette er kjempefint😊

Syngensang skrev (11 timer siden):

Dei hadde sikkert vore like ubrukelege om dei hette Nora, Elise eller Gudrun. 

Anette er kjempefint😊

Det er klart de hadde det. Det er min assosiasjon som er dårlig - det er jo ikke at damene er dårlige fordi de heter Annette 🙂

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Tantegenerasjonen?? Haha, så for meg en gjeng med gamle tanter på 70-80 jeg...!

Anonymkode: 8bee1...945

Tante Monica er ikke 80, hun er 40 😉

Gamletante på 80 er også oldemor, og de navnene er brukelige igjen.

Det er ofte sånn at de navnene som foreldre og tanter/onkler har blir lite brukt på nyfødte, men navnene som oldeforeldre har blir brukt.

Anonymkode: db12e...7ec

gale damen skrev (17 timer siden):

Nei - ikke Anette!
Beklager. Jeg har fordommer her. Jeg kjenner flere Anette/Annette - to har aldri vært i arbeid. Ikke fordi de ikke kan, men fordi de ikke ser hvorfor de skal det når mann og staten forsørger dem (egne utsagn). En er alkoholisert. En har hardt farget, rødt hår, kort, armene fulle av tatoveringer og går rundt i vest. En er ung nå, vil ikke utdanne seg til noe, for hun klarer altså ikke å bestemme seg for hva hun skal bli. Kjører fjerde "pauseåret" sitt nå. Den ene av disse som har barn (tre stk) er en fullstendig ubrukelig mor.

Du bør ikke henge ut folk på den måten...det blir veldig gjenkjennbart når man har fornavnet.

Hi jeg synes Anette er fint!!

Anonymkode: e12b1...9ec

Annonse

On 4/16/2021 at 12:42 AM, Anonym bruker said:

Venter en jente i august og har falt for navnet Anette, evt Annette. Kjenner ingen som heter det, verken barn eller voksne og liker det at navnet ikke er så vanlig og samtidig er det ikke uvanlig heller.

Anonymkode: 8c19c...f0b

Synes det er kjempe koselig :) Svigerinnen min heter det og har bare gode forbindelser med det navnet

Anonymkode: 4435c...dd5

Annonse

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jeg heter Anette (og til deg med fordommer: Jeg har både utdanning og jobb). 

Synes selv det er et greit navn, men glad det ikke er to n'er. Føler det blir litt Anne...te 😊

Anonymkode: f06c3...5e8

Amme te leste jeg 🤭

Anonymkode: abb43...2db

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...