Gå til innhold

Navnet Anette


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Venter en jente i august og har falt for navnet Anette, evt Annette. Kjenner ingen som heter det, verken barn eller voksne og liker det at navnet ikke er så vanlig og samtidig er det ikke uvanlig heller.

Anonymkode: 8c19c...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et veldig vanlig navn å jeg kjenner flere som heter Anette, deriblant tre venninner. Men det er et fint navn, er ikke fjollete, oppfunnet eller idiotisk. Men ville gått for en N. 

Anonymkode: a3964...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke Annette. Jeg får vondt i øynene av det. Anette er ok navn. Jeg kjenner mange som heter det, var utrolig poppis da jeg ble født åpenbart. 

Anonymkode: 5c798...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott navn:) veldig pop på 70/80-tallet her. Men lite brukt i senere tid. 

Anonymkode: dc0c9...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har for mange negative assosiasjoner til navnet. Var veldig pop på 70/80 tallet. For meg er det litt trashy.

Anonymkode: 898c3...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere het det da jeg var barn, født på begynnelsen av 70 tallet.

Jeg liker der, ujålete og greit. Fint med en Anette på klasselisten synes jeg.

Anonymkode: db12e...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Anette er et fint navn.

Jeg kjenner tre stykker som heter Anette, men de er i alderen 30-40 år. Navnet var blant de ti mest populære jentenavnene i årene 1982-1987.

 

Anonymkode: 10cfb...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefint. Veldig vanlig før, men uvanlig nå. 

Jeg håper Marit også får en ny vår ☺️

Anonymkode: 7e9fc...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg assosierer navnet med ei helt fantastisk Anette som jeg kjenner🥰

Herlig med navn som ikke alle andre små barn heter.

Anonymkode: 24999...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstra mi heter det. Uspiselig vesen. Veit om ei annen som heter det og, hun har jeg ikke noe ok forhold til. Men isolert sett er Anette et fint navn. Bare jeg som har for dårlig assosiasjoner til det 

Anonymkode: 4dbd2...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kjempefint. Veldig vanlig før, men uvanlig nå. 

Jeg håper Marit også får en ny vår ☺️

Anonymkode: 7e9fc...3c0

Mange fine navn som tanter har i dag, så det går nok litt tid før navnene får en oppsving igjen. Tenker på tante Aina, Irene, Maren, Hilde osv osv. Veldig mye brukt på 70 og 80 tallet så i dag heter tantegenerasjonen det, men plutselig er de som heter det oldeforeldre og da blir det stas å bruke navnene igjen.

Anonymkode: db12e...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Mange fine navn som tanter har i dag, så det går nok litt tid før navnene får en oppsving igjen. Tenker på tante Aina, Irene, Maren, Hilde osv osv. Veldig mye brukt på 70 og 80 tallet så i dag heter tantegenerasjonen det, men plutselig er de som heter det oldeforeldre og da blir det stas å bruke navnene igjen.

Anonymkode: db12e...7ec

Tanter (?) 🧐🧐🧐

Anonymkode: abb43...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Tanter (?) 🧐🧐🧐

Anonymkode: abb43...2db

Ja, tantegenerasjonen. De som i dag er mellom 30 og 50 år ca, og gjerne er foreldre eller tanter...

Anonymkode: db12e...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - ikke Anette!
Beklager. Jeg har fordommer her. Jeg kjenner flere Anette/Annette - to har aldri vært i arbeid. Ikke fordi de ikke kan, men fordi de ikke ser hvorfor de skal det når mann og staten forsørger dem (egne utsagn). En er alkoholisert. En har hardt farget, rødt hår, kort, armene fulle av tatoveringer og går rundt i vest. En er ung nå, vil ikke utdanne seg til noe, for hun klarer altså ikke å bestemme seg for hva hun skal bli. Kjører fjerde "pauseåret" sitt nå. Den ene av disse som har barn (tre stk) er en fullstendig ubrukelig mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette er fint! Jeg har to venninner med det navnet, og har kun gode assosiasjoner til det. 

Endret av Kira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gale damen skrev (3 timer siden):

Nei - ikke Anette!
Beklager. Jeg har fordommer her. Jeg kjenner flere Anette/Annette - to har aldri vært i arbeid. Ikke fordi de ikke kan, men fordi de ikke ser hvorfor de skal det når mann og staten forsørger dem (egne utsagn). En er alkoholisert. En har hardt farget, rødt hår, kort, armene fulle av tatoveringer og går rundt i vest. En er ung nå, vil ikke utdanne seg til noe, for hun klarer altså ikke å bestemme seg for hva hun skal bli. Kjører fjerde "pauseåret" sitt nå. Den ene av disse som har barn (tre stk) er en fullstendig ubrukelig mor.

Du har fordommer, ja 😊 Min Anette er 9 år og verdens mest sjarmerende lille godjente 🥰

Anonymkode: abe21...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gale damen skrev (4 timer siden):

Nei - ikke Anette!
Beklager. Jeg har fordommer her. Jeg kjenner flere Anette/Annette - to har aldri vært i arbeid. Ikke fordi de ikke kan, men fordi de ikke ser hvorfor de skal det når mann og staten forsørger dem (egne utsagn). En er alkoholisert. En har hardt farget, rødt hår, kort, armene fulle av tatoveringer og går rundt i vest. En er ung nå, vil ikke utdanne seg til noe, for hun klarer altså ikke å bestemme seg for hva hun skal bli. Kjører fjerde "pauseåret" sitt nå. Den ene av disse som har barn (tre stk) er en fullstendig ubrukelig mor.

Du burde vel heller jobbe litt med fordommene dine. Fordommer er liksom ikke en positiv ting.

Anonymkode: acc69...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...