Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #1 Skrevet 14. april 2021 Hvilket ansvar har man for post som kommer i postkassa, men som tilhører forrige eier? Kjøpte dette huset for 1,5 år siden, og fortsatt kommer det innimellom brev til de som bodde her før. Har hittil videresendt til han jeg kjøpte av, men kommer også noe til hans avdøde kone, og til hennes voksne sønn som bodde her rett før det ble solgt. Ham har jeg ingen adresse på, så da blir det retur. Men uansett, hvilket ansvar har jeg? Jeg gidder ikke stresse med de brevene, så om de blir liggende én dag eller 3 uker før jeg får tatt de med meg, det varierer. Føler liksom ikke at det er mitt problem... Anonymkode: ddfe3...1eb
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #2 Skrevet 14. april 2021 Følger. Har samme problem. Anonymkode: 0bacf...349
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #3 Skrevet 14. april 2021 Jeg ville satt opp en lapp på postkassa om at Herr Sløv bor ikke her mer. Anonymkode: ad37f...6af
Optatium Skrevet 14. april 2021 #4 Skrevet 14. april 2021 Jeg kaster det. Har bodd her i snart 10 år og fortsatt dukker det av og til opp post som ikke er til meg. Nå gidder jeg ikke mer og hiver det rett i søpla. Det er faktisk hverken mitt ansvar eller problem.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #5 Skrevet 14. april 2021 Skriv retur og legg det i rød postkasse. De leter ikke etter ny adresse før de får retur Anonymkode: 4c40c...d28
Anonym bruker Skrevet 15. april 2021 #6 Skrevet 15. april 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Skriv retur og legg det i rød postkasse. De leter ikke etter ny adresse før de får retur Anonymkode: 4c40c...d28 Ja, jeg gjør jo det med han sønnen. Anonymkode: ddfe3...1eb
Anonym bruker Skrevet 15. april 2021 #7 Skrevet 15. april 2021 Sendt i retur med «ukjent adresse» på. Konsekvent. Anonymkode: 619d3...f35
Anonym bruker Skrevet 15. april 2021 #8 Skrevet 15. april 2021 Ja, men uansett om jeg skriver ukjent osv - lurer på om jeg har noe ansvar? Hva om jeg feks lar brevene ligge et halvt år osv? Anonymkode: ddfe3...1eb
Superdolly Skrevet 15. april 2021 #9 Skrevet 15. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, men uansett om jeg skriver ukjent osv - lurer på om jeg har noe ansvar? Hva om jeg feks lar brevene ligge et halvt år osv? Anonymkode: ddfe3...1eb Da er du over i jussen og svarene du får her vil vel mest være synsing. Jeg ville nok ha skrevet RETUR eller ADRESSATEN UKJENT og slengt brevene i en rød postkasse, men jeg kunne nok også ha vært troende til å glemme det noen uker. Men dette er ikke basert på juss, mer på min personlighet. Sånn ellers skulle jeg tro (merk deg: tro) at de er adressatens ansvar å oppdatere sin nye adresse når han/ hun flytter, og at det er avsenders ansvar å holde sine adresselister oppdatert når de skal sende ut post.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå