Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #1 Skrevet 14. april 2021 ... for mine barn ville det være økonomisk gunstig om deres besteforeldre overlevde deres far. Barnas far/min eks, har et elendig forhold ril penger og økonomi. Han har stor gjeld - vi snakker 7-sifret, og eier INGENTING. Kun en eldre bil. Han skylder store summer til skattemyndighetene. Hans foreldre derimot, sitter meget godt i det, og har mye penger. De er veldig godt oppi årene. Når han arver vil det meste/alt forsvinne, og enda vil ham sitte igjen med gjeld. Trist, men fakta. Han kommer aldri til å bli kvitt gjelda, det er helt garantert. Anonymkode: 6f63f...0ab
Hengebukksvinet Skrevet 14. april 2021 #2 Skrevet 14. april 2021 (endret) For en fæl og egoistisk tankegang😢 Endret 14. april 2021 av Hengebukksvinet
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #3 Skrevet 14. april 2021 Okay. Var det godt å få det ut? Besteforeldrene kan forøvrig gi bort alt de ønsker mens de lever. Anonymkode: a95af...d3f
HeiteH Skrevet 14. april 2021 #4 Skrevet 14. april 2021 Sannsynligvis ønsker dine barn heller en pappa enn pengene til besteforeldrene, som forøvrig står helt fritt til å gi bort det de eier mens de lever.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #5 Skrevet 14. april 2021 Her er det samme situasjon, men det kunne aldri falle meg inn å tenke som deg. Jeg hjalp min eks å søke gjeldsordning. Den ble akseptert og nå har han også forvaltning via verge. Hjelp heller enn å ønske noen død. Barna er bedre tjent med det Anonymkode: 87305...8f6
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #6 Skrevet 14. april 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Her er det samme situasjon, men det kunne aldri falle meg inn å tenke som deg. Jeg hjalp min eks å søke gjeldsordning. Den ble akseptert og nå har han også forvaltning via verge. Hjelp heller enn å ønske noen død. Barna er bedre tjent med det Anonymkode: 87305...8f6 Hei hei hei...! Har da aldri skrevet at jeg ønsker han død. Nå må du virkelig gi deg! Anonymkode: 6f63f...0ab
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #7 Skrevet 14. april 2021 Hengebukksvinet skrev (1 time siden): For en fæl og egoistisk tankegang😢 Ja vel? Sier ikke at jeg ønsker det sånn. Men økonomisk ville det vært bedre for dem. Ikke på andre måter. Og jeg har ikke noe å tjene på hverken det ene eller det andre. Men ville så klart ikke ønske det for barnas skyld. Anonymkode: 6f63f...0ab
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #8 Skrevet 14. april 2021 Farmor og farfar etterlot alt til mamma og oss ungene, minus pliktarven som pappa fikk. Pappa var aldri der verken for oss eller for farmor og farfar. Han er en ufyselig fyr! Anonymkode: 4d793...e08
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #9 Skrevet 14. april 2021 HeiteH skrev (1 time siden): Sannsynligvis ønsker dine barn heller en pappa enn pengene til besteforeldrene, som forøvrig står helt fritt til å gi bort det de eier mens de lever. Ja så klart de heller ønsker seg pappan sin. Har ikke sagt noe annet. Og så kan man håpe at besteforeldrene gir bort penger eller testamenterer. Anonymkode: 6f63f...0ab
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #10 Skrevet 14. april 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hei hei hei...! Har da aldri skrevet at jeg ønsker han død. Nå må du virkelig gi deg! Anonymkode: 6f63f...0ab Du sieri hvert fall at penger er mer verdt enn han Anonymkode: 7cad2...9a6
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #11 Skrevet 14. april 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Du sieri hvert fall at penger er mer verdt enn han Anonymkode: 7cad2...9a6 Nei, det sier jeg da virkelig ikke. Jeg skriver at det ville vært økonomisk gunstig for dem om besteforeldrene overlevde sin sønn. Hvordan får du det til å bli at penger er mer verdt enn han? Du må virkelig lære deg å lese og forstå det norske språket. Anonymkode: 6f63f...0ab
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #12 Skrevet 14. april 2021 Økonomisk ville det sikkert vært best om du døde før de skulle etalere seg også. Anonymkode: 00c51...7da
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #13 Skrevet 14. april 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Ja så klart de heller ønsker seg pappan sin. Har ikke sagt noe annet. Og så kan man håpe at besteforeldrene gir bort penger eller testamenterer. Anonymkode: 6f63f...0ab Hvis mannen skylder mye penger er det veldig fint hvis han kan få ordnet opp i det. Tenk på dem han skylder penger også og tenk om det var dine barn som virkelig trengte penger. Ville du da geler git pengene til dine fremtidige bdrnebarn og latt barna dine slite med problemene sine selv. Anonymkode: 00c51...7da
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #14 Skrevet 14. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvis mannen skylder mye penger er det veldig fint hvis han kan få ordnet opp i det. Tenk på dem han skylder penger også og tenk om det var dine barn som virkelig trengte penger. Ville du da geler git pengene til dine fremtidige bdrnebarn og latt barna dine slite med problemene sine selv. Anonymkode: 00c51...7da Ja det beste hadde vært om han fikk ordnet opp i det. Han har dessverre ikke hatt noen vilje til det. Det er stor gjeld til skattemyndighetene hovedsakelig. Økonomien ble en stor medvirkende årsak til samlivsbruddet vårt. Han har aldri ønsket å forholde seg til lover og regler, og dermed også havnet skikkelig utpå økonomisk. Jeg tror ikke foreldrene hans vet hvor dårlig situasjonen er. Da tror jeg kanskje de hadde hjulpet han. Jeg har også flere ganger forsøkt å få han til å søke en form for gjeldsordning. Dette har han ikke gjort for alvor. Sjekket bare litt, men gjelda var enorm, og når den var til myndighetene var dette vanskelig. Han fikk betalt en del når vi solgte huset, og hadde da en gylden mulighet til å få til en ordning, men det prøvde han ikke. Nå ønsker han heller å flytte utenlands. Noe ham også har sagt til barna. Uansett vet jeg at disse ungene kommer til å klare seg uten de pengene. Og han ville jo også vært i sin fulle rett til å evt bruke sin egen arv. Anonymkode: 6f63f...0ab
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #15 Skrevet 14. april 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Økonomisk ville det sikkert vært best om du døde før de skulle etalere seg også. Anonymkode: 00c51...7da Wow! 👏🏻 Anonymkode: 6f63f...0ab
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #16 Skrevet 14. april 2021 Flytte utenlands? Hvor gamle er barna? Vil de arve noen nevneverdig sum av deg da? Anonymkode: 82711...58f
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #17 Skrevet 14. april 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Flytte utenlands? Hvor gamle er barna? Vil de arve noen nevneverdig sum av deg da? Anonymkode: 82711...58f Ja han fabler om å flytte til Thailand. 🙄 Barna er tenåringer, og nærmer seg myndige. Aner jo ikke hva de evt vil Arve av meg. Har ingen formue akkurat, men har et hus som er verdt en del mer enn lånet i hvertfall. I tillegg har jeg livsforsikring. Men man vet jo ikke noe om framtida. Anonymkode: 6f63f...0ab
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #18 Skrevet 14. april 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): ... for mine barn ville det være økonomisk gunstig om deres besteforeldre overlevde deres far. Barnas far/min eks, har et elendig forhold ril penger og økonomi. Han har stor gjeld - vi snakker 7-sifret, og eier INGENTING. Kun en eldre bil. Han skylder store summer til skattemyndighetene. Hans foreldre derimot, sitter meget godt i det, og har mye penger. De er veldig godt oppi årene. Når han arver vil det meste/alt forsvinne, og enda vil ham sitte igjen med gjeld. Trist, men fakta. Han kommer aldri til å bli kvitt gjelda, det er helt garantert. Anonymkode: 6f63f...0ab Overlevde deres far? At faren dør? Anonymkode: 63b2c...2ae
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #19 Skrevet 14. april 2021 Jeg skjønner deg! Har samme situasjon her. Pappaen er en susemikkel, som virkelig har rota det til for seg selv. Har så mye gjeld at han aldri noen sinne kommer til å klare å betale det. De siste årene har han bodd hos kjærester, venner og bekjente. Akkurat nå er han bostedsløs. Han jobber, men har så mye i lønnstrekk og han klarer ikke disponere det lille han sitter igjen med. Han har ingen kontakt med sønnen sin, har ikke hatt det siden vi gikk fra hverandre for 16 år siden. Foreldrene hans prøvde å hjelpe han for noen år siden, men han surret fet til igjen med en gang. Så de gidder ikke kaste penger etter han til ingen nytte. De er ikke rike, i den forstand, men de har flere eiendommer, hytter og er gjeldfri. De sa til meg en gang at de skulle gjøre om testamentet slik at sønnen min arvet det meste, og sønnen deres bare fikk minimum. De syntes det var så synd at alt de har jobbet og bygd opp i løpet av livet går, rett til kreditorene det øyeblikket de dør. Antageligvis er det det min ex går og venter på 🙁 Hvorvidt de har gjort alvor av det vet jeg ikke, har ikke fått meg til å spørre. Er liksom ikke helt min sak. Men, jeg har jo tenkt på det. For sønnen min sin del, vil det være det aller beste økonomisk at pappaen dør før besteforeldrene! Anonymkode: 9cdbe...fc9
Anonym bruker Skrevet 15. april 2021 #20 Skrevet 15. april 2021 Forstår deg godt, HI. Har vært gift med en økonomisk idiot selv og du har min fulle sympati. Og til dere som hisser dere opp over HIs innlegg: Det å ønske at han dør før foreldrene sine, eller å ønske noen død i det hele tatt, er altså ikke det samme som å slå noen i hjel. Hvem har ikke ønsket noen død på et tidspunkt? Ikke dermed sagt at man ikke hadde fått sjokk og sørget hvis det faktisk skjedde. Men tanker tar ikke livet av noen, og det er 100 % forståelig at HI ønsker mer økonomisk trygghet for barna sine. Anonymkode: cfaef...a9e
Anonym bruker Skrevet 15. april 2021 #21 Skrevet 15. april 2021 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Wow! 👏🏻 Anonymkode: 6f63f...0ab Ja, det er jo gjerne sån at det lønner seg å arve. Anonymkode: 00c51...7da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå