Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #1 Skrevet 14. april 2021 Kan jeg få kjøpt squash frø i butikk (klikk og hent) i Oslo evt Lørenskog? Kan noen anbefale andre grønnsaker som er egner seg for nybegynnere? Anonymkode: c730e...052
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #2 Skrevet 14. april 2021 Jeg er ganske grønn når det gjelder å dyrke egne grønnsaker, men jeg syntes det var enkelt og hadde stort hell med squash, agurk og sukkererter. Agurkene smakte mye bedre enn de jeg kjøpte i butikken. Anonymkode: 8de9f...71b
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #3 Skrevet 14. april 2021 Felleskjøpet er åpent siden de selger til landbruket. Er ikke langt fra Lørenskog til Kløfta og der har de masse frø. Anonymkode: 9c8b5...699
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #5 Skrevet 14. april 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Jeg er ganske grønn når det gjelder å dyrke egne grønnsaker, men jeg syntes det var enkelt og hadde stort hell med squash, agurk og sukkererter. Agurkene smakte mye bedre enn de jeg kjøpte i butikken. Anonymkode: 8de9f...71b Glemte reddiker. Anonymkode: 8de9f...71b
Juliea Ruler Skrevet 14. april 2021 #6 Skrevet 14. april 2021 Skal du dyrke tomater anbefaler jeg deg Mikrobusk. ranketomater blir så høye. Og bukser blir så brede. det er også litt sent å starte tomater nå, så microtomat anbefaler jeg. Jeg kjøper frø fra Tomatprat. Jeg kan anbefale deg Monetka de modner tidlig og har høy spireprosent. ellers er både melon og agurk fine å så. De vokser raskt, men de blir svææære. Skal de flyttes ut etterhvert? Til drivhus? Pallekarm? Eller Potter? chili og paprik er i seneste laget å så nå. Det sår jeg selv i januar. Så om du skal så det anbefaler jeg potte du kan flytte inn til høsten. reddik, rødbeter og sukkererter kan direktesås og trenger ikke forkultivering
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #7 Skrevet 14. april 2021 Juliea Ruler skrev (35 minutter siden): Skal du dyrke tomater anbefaler jeg deg Mikrobusk. ranketomater blir så høye. Og bukser blir så brede. det er også litt sent å starte tomater nå, så microtomat anbefaler jeg. Jeg kjøper frø fra Tomatprat. Jeg kan anbefale deg Monetka de modner tidlig og har høy spireprosent. ellers er både melon og agurk fine å så. De vokser raskt, men de blir svææære. Skal de flyttes ut etterhvert? Til drivhus? Pallekarm? Eller Potter? chili og paprik er i seneste laget å så nå. Det sår jeg selv i januar. Så om du skal så det anbefaler jeg potte du kan flytte inn til høsten. reddik, rødbeter og sukkererter kan direktesås og trenger ikke forkultivering Tusen takk for mange gode tips dere 😍 Jeg har en hageflekk jeg kan dyrke på, høres ut som squash, agurk og reddiker skal prøves i år. Tomater og chilli til neste år forhåpentligvis 👍 Anonymkode: c730e...052
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #8 Skrevet 14. april 2021 Ungene her plantet sånne regnbuegulerøtter, altså gulerøtter i mange forskjellige farger. Det synes de var kjempegøy, og var veldig lett å få til. De knasket gulerøtter i lange baner når de ble ferdige Anonymkode: abd0b...305
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå